Dialógust hoznának létre hívők és nem hívők között a teremtett környezet védelme által.
Az előző hónap a műanyagmentességről is szólt a sajtóban, köszönhetően a műanyagmentes július kampánynak, amely arra ösztökélt mindenkit, hogy a lehető legkevesebb egyszer használatos műanyaggal érintkezzen a hónap során. Állítólag világszerte 230 millió embert mozgatott meg a kezdeményezés idén.
Az Azonnalin Fekő Ádám meg is írta a viszonylag vegyes tapasztalatait már rögtön egy héttel a kampánykezdés után, a Transindex a kampány végén talált négy műanyagmentes férfit, akik elég jól el tudtak lenni plasztikcuccok nélkül, a Válasz Online-on Borbás Barna viszont kicsit továbbment, és a műanyagot helyettesítő lebomló termékek használatát azok a műanyagnál magasabb ára miatt önreflexíven értelmiségi játéknak minősítette.
Juhász Hajnalka, a kisebbik kormánypárt országgyűlési képviselője ugyanis fogta magát, és egy augusztus 1-jén publikált facebookos videóban mindenkit arra buzdított, tegyen próbát a műanyagmentes júliussal. Mint mondta, ez azért fontos nekik, hogy a teremtett környezet védelme által megteremtsék a valódi dialógust hívők és nem hívők között. Az persze nem meglepő a KDNP-től az európai trendek fényében, hogy bezöldülnének, Bajorország keresztényszociális kormányfője például már újévköszöntő beszédében arról beszélt, hogy beleírná a bajor alkotmányba a klímavédelmet. A Népszava összesítése szerint a KDNP zöldülésének egyelőre kormányzati részvételük a legnagyobb hitelességi akadálya.
A környezetvédelmet játszani akarók persze augusztusra sem maradnak figyelemfelkeltő kampány nélkül: a Magyar Kerékpárosklub autómentes augusztust hirdetett. Itt vannak a részletek.
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.