Külföldi programajánló Budapestről: inni fogsz és drogozni

Szerző: Fekő Ádám
2019.06.26. 18:57

A Vice utazási célok alapján jellemezte azokat a brit turistákat, akik kiszabadulnak a nyáron. Budapest Splittel került egy kalapba, és a jellemzés sem áll messze a valóságtól.

Külföldi programajánló Budapestről: inni fogsz és drogozni

Költhetünk mi akármennyit országimázsra, Magyarország imidzsét úgyis az dönti el, hogy mit tapasztalnak belőlünk a turisták. A világ legkúlabb és legolvasottabb magazinjai közé tartozó Vice brit kiadása például nyaralási helyszínre osztotta le az embertípusokat Nagy-Britanniában, és szívünket melengető módon nem csak Toszkána, Mallorca vagy Ausztrália került be, hanem Budapest is.

Kicsit ront az eredményen, hogy a horvát Splittel került egy kalapba, a cikk szerint ebbe a két városba klasszikusan fiús/csajos nyaralásokat szokás szervezni.

„Valószínűleg fejezted be a középiskolát, jövőre egyetemre mész valami Bristolhoz, Nottinghamhez vagy Leedshez hasonló bulivárosba, de mióta hallottál egy Four Tet nevű művészről, menőbbnek érzed magad annál, hogy Magaluf vagy Mallorca közönségénél, ezért valami kevésbé turistás helyet választasz, mint Horvátország vagy Magyarország.

A vége úgyis az lesz, hogy megiszol mindent, amit eléd tesznek, de valószínűleg fogyasztasz MDMA-t (ami valójában csak speed), amit jó drágán veszel egy utcai dealertől”

– áll az elemzésben. 

Az egy dolog, hogy kiválóan jellemzi a fapadossal érkező brit turistákat, bár az megtisztelő, hogy a Four Tetet is Budapesthez (és persze Splithez) köti a szerző, de még viszonylag engedékeny is, vagy csak nem hallott arról, hogy Budapesten mostanában már nem speedet adnak el az utcán jobb minőségű drogként, hanem sütőport. 

Szerencsére a többi desztináció is megkapja a magáét: Ausztráliába azok mennek, akik szórakozásnak fogják fel a konditermet, Dubajba azok, akik külön melegítőt vásárolnak a repüléshez, Toszkánába pedig azok, akik azt hazudják, hogy nem szeretik a közösségi médiát, de a privát Instagramjukat teleszórják a nyaralás képeivel.

A felettébb szórakoztató teljes cikket ide kattintva lehet elolvasni.

2018-ban 31 millió turista érkezett Budapestre, ez 650 ezres növekedés 2017-hez képest, ennek megfelelően a szállodák bevétele is sokat nőtt, és mostanra a magyar GDP jelentős részét teszik ki többek közt azok is, akikről a Vice cikke írt.

FOTÓ: Pixabay

Fekő Ádám
Fekő Ádám Az Azonnali újságírója

Hétközben újságíró, hétvégén boldog ember. Akár ugyanabban a mondatban is szívesen okoskodik a magyar futball izgalmairól és a populizmus veszélyeiről, emellett nagyon szereti a szovjet jellegű épületeket.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek