Nem lehetnek se béna női sofőrök, de pelenkázásban bénázó férfiakat sem lehet majd kiröhögni a brit reklámokban.
Betiltották az Egyesült Királyságban az olyan reklámokat, amelyek valamilyen klisés nemi sztereotípiával dolgoznak – írja a CNN. Mostantól tehát a reklámokban nem szabad
vagy olyan helyzetet, ahol a férfi békésen pihen, a nő meg takarít; vagy olyan szituációt, ahol valaki valamilyen fizikai jellemzője miatt sikertelen romantikus téren; vagy olyat, amiben egy férfit kiröhögnek azért, mert valami nőiesnek vélt munkát végez.
A decemberben elfogadott szabályozás a tévés, online és printben megjelenő hirdetésekre is vonatkozik, az alapja pedig egy, a reklámokat szabályozó brit Advertising Standards Authority (ASA) által 2017-ben készített jelentés, amely szerint az ilyen reklámok károsak, és hosszú távon káros sztereotípiákat erősítenek.
A reklámokat egyesével bírálják majd el az új szempontok alapján, és azt például megengedi az új szabályozás is, hogy az alapvetően általában férfiak vagy nők által végzett tevékenységeket alapvetően férfiaknak vagy nőknek reklámozzák, ha az ábrázolás nem sztereotip, illetve az is megengedett, ha egy reklám éppen a sztereotípiát próbálja rombolni.
KÉP: „Ne aggódj, drágám, a sört nem égetted el!” / Flickr
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.