Lecsap a szexista reklámokra az Egyesült Királyság

Szerző: Pintér Bence
2019.06.18. 07:48

Nem lehetnek se béna női sofőrök, de pelenkázásban bénázó férfiakat sem lehet majd kiröhögni a brit reklámokban.

Lecsap a szexista reklámokra az Egyesült Királyság

Betiltották az Egyesült Királyságban az olyan reklámokat, amelyek valamilyen klisés nemi sztereotípiával dolgoznak – írja a CNN. Mostantól tehát a reklámokban nem szabad

olyan helyzeteket mutatni, ahol egy férfi vagy egy nő csupán a neme miatt béna egy dologban, például a nők az autóvezetésben, a férfi pedig a pelenkázásban;

vagy olyan helyzetet, ahol a férfi békésen pihen, a nő meg takarít; vagy olyan szituációt, ahol valaki valamilyen fizikai jellemzője miatt sikertelen romantikus téren; vagy olyat, amiben egy férfit kiröhögnek azért, mert valami nőiesnek vélt munkát végez.

A decemberben elfogadott szabályozás a tévés, online és printben megjelenő hirdetésekre is vonatkozik, az alapja pedig egy, a reklámokat szabályozó brit Advertising Standards Authority (ASA) által 2017-ben készített jelentés, amely szerint az ilyen reklámok károsak, és hosszú távon káros sztereotípiákat erősítenek.

A reklámokat egyesével bírálják majd el az új szempontok alapján, és azt például megengedi az új szabályozás is, hogy az alapvetően általában férfiak vagy nők által végzett tevékenységeket alapvetően férfiaknak vagy nőknek reklámozzák, ha az ábrázolás nem sztereotip, illetve az is megengedett, ha egy reklám éppen a sztereotípiát próbálja rombolni.

KÉP: „Ne aggódj, drágám, a sört nem égetted el!” / Flickr

Pintér Bence
Pintér Bence az Azonnali megbízott főszerkesztője

Nappal újságíró a győri Ugytudjuknál; éjszaka fantasztikus irodalomról író blogger.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek