Az utolsó ellenzéki nyomtatott napilap minden dizájnelemét felhasználva utalgatnak finoman arra, hogy az MSZP-P-re érdemes egyedül szavazni.
Magyarországon már igazán nehéz átlátni a pártpropaganda és az újságírás közti különbséget, de azért eddig hajlamosak lehettünk magunkat beleringatni abba a gondolatba, hogy van a Fidesz sajtója, ahova valamelyik párttag telefonon ad le parancsokat, és van a maradék, ahol nincs akkora gond.
Ezért is volt meglepő a szerda reggel a VIII. kerületi postaládákba (és vélhetően még sok-sok helyre) bedobott Népszava, ami az utolsó balos nyomtatott sajtótermékként még úgy is fénynek tűnt az éjszakában, hogy épp most vándorolt az MSZP-közeli üzletemberként indult, de azért a Fidesszel is barátkozó Puch Lászlótól a pontosan ugyanilyen háttérrel rendelkező Leisztinger Tamáshoz. A 8 oldalas európai parlamenti választási különszám az újság jól ismert dizájnját kapta, tehát mindenben úgy viselkedik, mint egy Népszava.
A nyolcoldalas külön-Népszava már a beköszönésében is azt ígéri, hogy utat mutat ebben a választási útvesztőben, aztán az ember egyszer csak két dolgot lát maga előtt.
1. A címlapon hirdetve ott egy féloldalas interjú az MSZP-elnök, egyben MSZP-P-listavezető Tóth Bertalannal úgy, hogy interjúban egy másik politikus sincs megszólaltatva az újságban.
2. Kissé mintha igyekeznének hangsúlyozni, hogy a kis pártokra, tehát a Momentumra és az LMP-re szavazni bőven lehet, hogy nincs értelme, mert a végére elveszett szavazatként a Fideszt erősítik.
Kampányidőszak van persze, de azért mégis felmerül az emberben a kérdés, hogy a név nélkül írt cikkekkel teli Népszava-különszám ebben a formában miben különbözik egy Magyar Időktől (akarom mondani Magyar Nemzettől)? Nagyjából annyiban, hogy a titokzatos megrendelőnek nem napilapnyi pénze van, csak egy nyolcoldalas egyszeri kiadásra sikerült újságnak álcázni.
A kérdéseinket feltettük a furcsa kiadványról a Népszavának is. Horváth Gábor főszerkesztő így kommentálta a különszámot: „A választási különszám a Népszava most futó marketing kampányának a része. Ennek megfelelően nem tartunk attól, hogy romlana tőle a Népszava brand.”
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.