Népszavának álcázott MSZP-propaganda került ma a postaládákba

Szerző: Fekő Ádám
2019.05.22. 16:06

Az utolsó ellenzéki nyomtatott napilap minden dizájnelemét felhasználva utalgatnak finoman arra, hogy az MSZP-P-re érdemes egyedül szavazni.

Népszavának álcázott MSZP-propaganda került ma a postaládákba

Magyarországon már igazán nehéz átlátni a pártpropaganda és az újságírás közti különbséget, de azért eddig hajlamosak lehettünk magunkat beleringatni abba a gondolatba, hogy van a Fidesz sajtója, ahova valamelyik párttag telefonon ad le parancsokat, és van a maradék, ahol nincs akkora gond. 

Ezért is volt meglepő a szerda reggel a VIII. kerületi postaládákba (és vélhetően még sok-sok helyre) bedobott Népszava, ami az utolsó balos nyomtatott sajtótermékként még úgy is fénynek tűnt az éjszakában, hogy épp most vándorolt az MSZP-közeli üzletemberként indult, de azért a Fidesszel is barátkozó Puch Lászlótól a pontosan ugyanilyen háttérrel rendelkező Leisztinger Tamáshoz. A 8 oldalas európai parlamenti választási különszám az újság jól ismert dizájnját kapta, tehát mindenben úgy viselkedik, mint egy Népszava. 

Csakhogy ez mégsem Népszava, hanem egy sehol fel nem tüntetett MSZP-kiadvány!

A nyolcoldalas külön-Népszava már a beköszönésében is azt ígéri, hogy utat mutat ebben a választási útvesztőben, aztán az ember egyszer csak két dolgot lát maga előtt.

1. A címlapon hirdetve ott egy féloldalas interjú az MSZP-elnök, egyben MSZP-P-listavezető Tóth Bertalannal úgy, hogy interjúban egy másik politikus sincs megszólaltatva az újságban.

2. Kissé mintha igyekeznének hangsúlyozni, hogy a kis pártokra, tehát a Momentumra és az LMP-re szavazni bőven lehet, hogy nincs értelme, mert a végére elveszett szavazatként a Fideszt erősítik.

Kampányidőszak van persze, de azért mégis felmerül az emberben a kérdés, hogy a név nélkül írt cikkekkel teli Népszava-különszám ebben a formában miben különbözik egy Magyar Időktől (akarom mondani Magyar Nemzettől)? Nagyjából annyiban, hogy a titokzatos megrendelőnek nem napilapnyi pénze van, csak egy nyolcoldalas egyszeri kiadásra sikerült újságnak álcázni.

A kérdéseinket feltettük a furcsa kiadványról a Népszavának is. Horváth Gábor főszerkesztő így kommentálta a különszámot: „A választási különszám a Népszava most futó marketing kampányának a része. Ennek megfelelően nem tartunk attól, hogy romlana tőle a Népszava brand.”

Fekő Ádám
Fekő Ádám Az Azonnali újságírója

Hétközben újságíró, hétvégén boldog ember. Akár ugyanabban a mondatban is szívesen okoskodik a magyar futball izgalmairól és a populizmus veszélyeiről, emellett nagyon szereti a szovjet jellegű épületeket.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek