Lesz-e valaha a bringásoké a Lánchíd? Ki csinálna bringasztráda-hálózatot, és ki az, akinek gőze sincs az egészről? Budapest három főpolgármester-jelöltje válaszolt a Kerékpárosklub felvetéseire.
Hogyan lehetne bringabarát Budapest 2025-ig? Erre dolgozott ki a Kerékpárosklub 12+1 pontot. Ezek többek közt olyan javaslatokat tartalmaznak, minthogy legyen kétoldali kerékpársáv a Bajcsy-Zsilinszky úton, adják át a Lánchidat a tömegközlekedésnek, újítsák fel a Petőfi-hidat kerékpársávokkal, induljon kerékpártároló-építési program, vagy hogy tegyék kerékpárosbaráttá a Nagykörutat és a Rákóczi utat. Emellett például pozitív hangvételű szemléletformáló és oktató kampányokat is indítanának a biciklizésről.
Javaslatait a Kerékpárosklub elküldte mindhárom főpolgármester-jelöltnek, vagyis Budapest jelenlegi vezetőjének, Tarlós Istvánnak, a baloldal jelöltjének, a párbeszédes zuglói polgármesternek, Karácsony Gergelynek, illetve az LMP és Jobbik által támogatott független főpolgármester-jelöltnek, Puzsér Róbertnek.
Tarlós „kampánymentes” egyeztetést javasol
„Ahogy szóban is jeleztem, hízelgő, felelőtlen, a műszaki és pénzügyi kötöttségeket figyelmen kívül hagyó, úgynevezett »szavazatkunyeráló« ígéreteket nem áll módomban tenni” – válaszolta a Kerékpárosklubnak Tarlós István. A főpolgármester gyakorlatilag csak egy ötlet megvalósíthatóságát vonta kétségbe:
Így például attól sem zárkózott el, hogy a Petőfi hidat bevonják a kerékpáros tömegközlekedésbe, míg a a Nagykörút és a Rákóczi út újratervezéséről „kampánymentes” egyeztetést javasolt.
Karácsonynál minden jöhet, és még több is
„A Magyar Kerékpárosklub pontjainak szellemiségét messzemenőkig támogatom” – válaszolta Karácsony Gergely a szervezetnek, aki csalódott lenne, ha csupán a felhívásban meghirdetett pontok valósulnának meg 2024-ig.
Így a politikus többek közt még azt is megígérte:
és fejlesztik a kerékpáros szolgáltatásokat, például ivócsapok telepítésével.
Puzsér nem tudta, de megkérdezte
„Én nem vagyok kerékpáros, és nem akarok abban a szerepben tetszelegni, hogy el tudom dönteni, hogy hol a legszükségesebb a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése a városban” – vallotta be Puzsér Róbert, aki hangsúlyozta: inkább szakértőkre és civilekre támaszkodik a döntéseknél.
Puzsér szakértőjének válasza szerint „szinte lehetetlen volt, hogy ezzel a csomaggal ne értsünk egyet”. Hozzátette: a javaslatok egybevágnak az elképzeléseikkel – ahol pedig valami részletet explicite nem említettek volna, most azt is beépítik a Sétáló Budapest programjába. Egyedül a technikai részletek szintjén vehetők észre „icipici különbségek” a mondanivalóik között,
A Kerékpárosklub javaslatai és a teljes válaszok itt olvashatóak.
FOTÓ: I bike Budapest / Facebook
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.