2020-ban három szakaszt is megkap az egyik legnagyobb bicikliversenyből Budapest, és a kormánybiztos ígérete szerint kátyúzni is fognak.
2020-ban Budapestről rajtol az egyik legnagyobb bicikliverseny, a Giro d'Italia, amiben három szakaszt is kapott Magyarország. Hogy pontosan merre mennek ezek, azt egyelőre nem árulják el, de mi jó lakossági látogatóként amúgy is azért mentünk el a bejelentő sajtótájékoztatóra, hogy megkérdezzük Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztost, elhiszi-e, hogy megállnak a költségek a bejelentett 7,8 milliárd forintnál, illetve, hogy nem félti-e a sportolókat a magyar kórházaktól.
Kerékpár-rajongóként nem fél tőle, hogy a verseny, illetve az arra költött állami milliárdok miatt a önre száll a népharag?
Ha az ember attól fél, mit tesz vele a népharag, akkor más szakmát kell választania. De én hiszek benne, hogy ez Magyarországnak egy jó lehetőség, nem véletlenül van tülekedés a rajtok megrendezéséért. Persze tudjuk, hogy a felméréseket igyekeznek úgy végezni, hogy alátámasszák, amit alá kell, azért általában az jön ki, hogy haszonnal lehet szervezni ezeket a versenyeket.
Arra azért számíthatunk, hogy a helyszínek környékén kikátyúznak pár utat?
Nyilvánvalóan megfelelő állapotba kell hozni az utakat, de
Ebben egy bölcs kompromisszumot kell hozni.
És arra felkészítették már a sportolókat, hogy egy sérülés esetén a magyar egészségügy karmai közé kerülnek?
A kérdésből kicsendülő rosszindulatot nem is hallottuk meg! Nem lesznek balesetveszélyesek az útszakaszaink, de az egészségügyi biztosítást tényleg nekünk kell ellátni, tehát igen,
Akkor számíthatunk egész napig tartó röntgenekre, vagy azért kiemelt kezelést kapnak?
Nyilvánvalóan megkapják a megfelelő kezelést.
A vizes vébéről nem csak a szép helyszínek ragadtak meg az emberek fejében, hanem hogy rendszeresen drágult kicsit. Ön mit tippel, kijövünk ebből a bejelentett 7,8 milliárdból?
Azt kértem a munkatársaimtól, hogy olyan összeget határozzunk meg, amibe igen nagy valószínűséggel bele fogunk férni.
Fogadni is merne rá?
Lehet, hogy bevasaljuk.
Akkor ön is feltette rá, hogy nem?
Igen.
Akkor megállapodtunk. Bár én nem szeretem annyira a sört.
Egy ideje már én sem, de majd szenvedünk. Abba belegondolt már, hogy ha igaz a holland tanulmány, amit a sajtótájékoztatón emlegetett, miszerint minden a Giro d’Italia-rajtra költött euró visszahoz még egy eurót, akkor ebből a 7,8 milliárd forintból annyi lesz nagyjából, amennyibe került a diósgyőri stadion?
Nem is merném megmondani, mennyi lesz ez a szám. Hollandiában azért nagyobb hagyományai vannak a kerékpárnak. Szerintem
De ennek hosszútávú hatásai is vannak a turizmusban.
FOTÓ: Giro d'Italia / Facebook
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.