+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Bukovics Martin
2019. január 28. hétfő, 16:20
Ingolstadtra, az Audi központi üzemére is kihatással van a győri Audi-dolgozók sztrákja: mivel Magyarországon áll a termelés, nem jönnek motorok a bajor gyárba, így nem tudják összeszerelni az autókat. És nem az ingolstadti az egyetlen németországi érintett Audi-gyár.

Már több, mint 100 órája sztrájkolnak a győri Audi-gyár dolgozói. A céljuk ezzel az, hogy kiharcolják a 18 százalékos, de legalább 75 ezer forintos alapbéremelést, felemeljék a a választható béren kívüli juttatás keretösszegét, átrendezzék a munkakör-értékelési rendszert és hogy legalább egy szabad hétvégéje legyen a dolgozóknak. A szakszervezet célja ezzel az, hogy a győri Audi-dolgozók bére megközelítse a Volkswagen-konszern (ennek tagja az Audi is) régióbeli, azaz szlovák, lengyel és cseh gyáraiban lévő bérszínvonalat.

 

Az Audi németországi kommunikációs vezetője az Azonnalinak erről azt mondta, nyilvánosan semmit nem kommentálnak, amíg nem zárultak le a tárgyalások a győri szakszervezettel. A tárgyalásokon a vállalat célja, hogy egy olyan dealt hozzon tető alá a lehető leggyorsabban, ami mind a munkavállalók, mind a cég számára elfogadható, megerősíti a magyarországi leányvállalat jövedelmezőségét, és hosszú távon is biztosítja a győri munkahelyeket, közölte a cég az Azonnalival.

 

Közben a magyarországi leállásnak németországi hatásai is lettek. A bajorországi Donaukurier napilap információi szerint

 

hétfőn, kedden és szerdán is állni fog az autógyártás az Audi központi, ingolstadti gyárában a győri Audi-dolgozók sztrákja miatt.

 

Ezt az információt az Azonnalinak az Audi ingolstadti kommunikációs vezetője is megerősítette. 

 

A cég az ingolstadti leállásról minden ott dolgozót értesített, a munkavállalókat telefonon rendszeresen tájékoztatják a fejleményekről. A leállás oka, hogy mivel csütörtök óta sztrákolnak Győrben, nem érkeznek új motorok Ingolstadtba, így nincs mit beszerelni az ott készülő autókba. (A győri Audi-gyárba főként benzin-, dízel- és elektromotorokat gyártanak, nem csak az Audinak, hanem a VW-konszern más márkái számára is.) 

 

Az Audi Baden-Württemberg tartományban található neckarsulmi gyárában viszont vannak még rendelkezésre álló motorok, így ott legalább a hét közepéig tudnak termelni. Nem úgy a négykerékmeghajtásos Audi R8 sportkocsik gyártására szakosodott heilbronni, Böllinger Höfe nevű manufaktúrában, ahol a győri sztrájk miatt kedden és szerdán szintén szünetet kell tartani.

 

A német szakszervezet is kiáll a győriek mellett

 

Hogy közép- és hosszútávon milyen következményekkel jár a sztrájk, még senki nem meri megjósolni. A németországi audisokat is képviselő szakszervezet már a sztrájk kezdetekor megfogalmazott egy szolidaritási nyilatkozatot a győrieknek címezve, hangsúlyozva, hogy abszolút jogosnak tartják a magyarországi dolgozók béremelési követeléseit. „Nem hagyjuk, hogy kijátsszanak minket egymás ellen!” – áll az Audi Hungária Független Szakszervezetnek küldött levélben.

 

Timo Günther, a levelet jegyző bajorországi IG Metall szakszervezet sajtószóviője az Azonnalinak elmondta: nem tud pontos adatokkal szolgálni arról, hogy a Volkswagen-konszern kelet-európai autógyáraiban hol mennyit keresnek a dolgozók, csak pletykákat hallanak ők is, de semmi okuk arra, hogy ne higgyenek ezeknek. Szerinte az a munkaadói oldalról rendszeresen hangoztatott érv, miszerint nem érdemes sztrákolni és többet kérni, mert elköltözik a gyár, nevetséges.

 

Mint mondta, Németországban azzal riogatják a dolgozókat, hogy Magyarországra költözik az üzem, Magyarországon azzal, hogy Romániába, Romániában pedig azzal, hogy Ázsiába.

 

„Egy telephely megválasztásakor nem a bérköltség a legfontosabb tényező, hanem hogy hol vannak a piacaim, kik a beszállítóim, milyen az infrastruktúra, és az adott ország gazdaság- és iparpolitikája” – cáfolta meg ezt az érvet az Azonnalinak a német szakszervezetis.

 

Az Audi egyébként Magyarország legnagyobb külföldi befektetője, 1993 óta kilencmilliárd eurót költött el a több, mint 13 ezer embert foglalkoztató győri üzem fejlesztésére. 2018-ban százezer autó és kétmillió motor gurult le a győri szalagokról.

 

FOTÓ: Egy Audi-motor. Glen Bowman / Flickr

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Migránsozott-e Varga Judit? Megúszhat-e Magyarország bármit is azután, hogy Timmermanstól elveszik a jogállamiság-portfóliót? Nagyon bizalmasak az infók, de elmondjuk, amit tudni lehet.

Ha Trócsányi megbukna az EP-meghallgatáson, és a kormány a helyére egy másik fideszes EP-képviselőt jelölne, azt a momentumosok nem szavaznák meg – mondta Fekete-Győr.

Megszüntette volna a Madrid központjába behajtó autókat büntető intézkedést a város jobboldali polgármestere, civilek szerint emiatt sokat romlott nyáron a levegőminőség.

Több utcát is letakarítottak állítólag a Csarnoknegyedben szombaton, legalábbis ezzel dicsekszik a VIII. kerületi önkormányzat. Mutatjuk, mennyi látszik belőle most.

Csak egy kis áramszünet volt a támadás eredménye, de kiderült: valószínűleg nem ez volt a támadók célja.

A hét kérdése

Megjelent a nyomtatott Mandiner, de mellette van még Magyar Hang, Figyelő, Demokrata, és sok minden más is. Te melyikre rabolsz rá az újságosnál? Ez a hét
kérdése az Azonnalin!

Azért ide elnéznénk

Kőváry Zoltán pszichológus válaszol a kérdésekre szeptember 19-én este.

Közlekedéstörténet minden mennyiségben szeptember
21-én, szombaton!

Naná, ahogy azt az ausztrál gyökerű Rumjacks be is fogja mutatni szeptember 25-én a Dürer Kertben. További fellépők: The Crazy Rogues, Loch Nesz.

Milyen volt az erdélyi Magyar Autonóm Tartomány? Szeptember 27-én a Kutatók éjszakáján szó lesz róla.

Szeptember 28-án végig lehet kóstolni egy csomó gőzgombócot. Mellé koncertek.

Ezt is szerettétek

Ha már elkezdődött a tanév, itt az ideje kitombolni magunkat!

Kik azok, akikről első ránézésre nem mondaná meg az ember, hogy hosszú évek óta fideszesek? Összeszedtük!

Ugyan az ország nagy részében összefog az ellenzék, de ez nem jött össze Mosonmagyaróváron.

Összeszedtünk pár fideszest, akik vidéki létükre mégis befutottak karriert a fővárosban!

Twitter megosztás Google+ megosztás