+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Bakodi Péter
2019. január 7. hétfő, 09:15
Ha az Európai Bizottság elkaszálja a két vállalat egyesülését, azzal csak az európai ipart gyengítik Kínával szemben – véli Bruno Le Maire.

A francia tárcavezető szerint a múlt században megalkotott európai versenyjog elavult. 

 

Ma a 21. századi ipari óriások megjelenésével kell szembenézni, és a hatályos szabályozás lehetetlenné teszi, hogy Európa létrehozza a saját ipari bajnokait

 

– fakadt ki Le Maire az Europe 1 nevű rádióadónak adott interjújában. A francia Alstom és a német Siemens néhány éve még a vasútipar vezető cégei voltak, de mára a CRRC nevű kínai vállalat megelőzte őket.

 

A francia gazdasági miniszter úgy látja, ha az Európai Bizottság (EB) megakadályozná az Alstom és a Siemens fúzióját azzal nem csak gazdasági, hanem politikai hibát is vétenének. Ezt azzal indokolta, hogy 

 

a két cég egyesülésének megakadályozása az európai megosztottság és a gyengeség üzenetét közvetítené az egyre nagyobb globális szerepre törő Kínának.

 

Le Maire félelmei nem alaptalanok, ugyanis az Európai Bizottság novemberben arra az előzetes megállapításra jutott, hogy az Alstom és a Siemens fúziója nem kompatibilis az európai belső piaccal. A Bizottság versenyügyekért felelős dán biztosa, Margrethe Vestager szerint a két cég egyesülése csökkentené a versenyt a vasútipar területén.

 

Az EB-nek február 18-ig kell döntenie, hogy engedélyezi-e az Alstom és a Siemens fúzióját.

 

Az Alstom és a Siemens vállalat termékeit a fővárosi tömegközelekdést igénybe vevők is jól ismerhetik. A 4-6-os villamos vonalán közlekedő Combinokat a Siemens, míg a 2-es és a 4-es metró szerelvényeit az Alstom gyártja.

 

FOTÓ: Instagram / Josué Darío Ortega Céspedes

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Kifürkészhetetlen utak ezek: miközben egykori párttársa épp életre hívta a Magyar Gárda utódját, Vona még a hiphopos mutogatást is imitálja kicsit.

Persze akkor, ha nem variáltak kicsit a jegyfoglalásokkal, de így is tény: a stadionépítési láz első hullámában átadott Nagyerdei Stadionnak az egyötödét használják csak átlagban.

Az euroszkeptikus politikus fényűző életének hátterét egy öttagú bizottság vizsgálja. Úgy panaszkodott szegénységére, hogy London legmenőbb negyedén fizettek neki lakást.

Vajon idén is lehal a valasztas.hu a szavazás napján? Lesznek kígyózó sorok az urnák előtt? És egyáltalán mennyibe kerül lebonyolítani az EP-választást? Az Azonnalinak a Nemzeti Választási Iroda válaszolt!

A szombaton még Strache mögött álló külügyminiszter, akinek az esküvőjén Putyin is ott volt, végül inkább maradna a Kurz-kormányban. A többi FPÖ-s miniszteren kívül Strache felesége is távozik.

A hét kérdése

Az osztrákok Habonya? Sebastian Kurz? Egy titkosszolgálat? Egy művészcsoport? Néha az élet egészen egyszerű válaszokat ad: itt vannak az Azonnali tippjei!

Azért ide elnéznénk

Kötter Tamás a magyar Houellebecq szeretne lenni, május 21-én mutatja be új könyvét: Nem kijárat.

Kiosztjuk az Azonnali novellapályázatának díjait, és persze lesz egy jó beszélgetés is május 22-én az Aurórában.

Újabb globális klímasztrájkot hirdet a Fridays For Future mozgalom. Május 24-én Budapest belvárosában is!

A Tanácstalan Köztársaság friss eseményének témája, hogy hogyan építették le itthon a környezetvédelmet.

Frissiben kielemzi az EP-választási eredményeket Deutsch Tamás, Donáth Anna meg egy csomó politológus.

Ezt is szerettétek

MSZP? Fidesz? LMP? Momentum? Mi Hazánk? Ha még nem tudod, kire szavazz a május 26-i EP-választáson, akkor a Vokskabin neked szól.

Milyen érzés jobbikosként szeretni az Uniót? Milyen rádió megy a kocsiban? És hogy jön ide Rogán Cecília? Ez, és még sok minden kiderül. Videó!

Volt, aki szerint a klímaváltozás ellen könnyebb tenni, hiszen ha meleg van, akkor nem kell kabátot venni, és kész. Videó!

Míg hosszú ideig Magyarország és a Fidesz volt a német uniópártok első számú partnere, a figyelem egyre inkább Zágráb felé fordul. Elmondjuk, miért.

Twitter megosztás Google+ megosztás