Ha az Európai Bizottság elkaszálja a két vállalat egyesülését, azzal csak az európai ipart gyengítik Kínával szemben – véli Bruno Le Maire.
A francia tárcavezető szerint a múlt században megalkotott európai versenyjog elavult.
– fakadt ki Le Maire az Europe 1 nevű rádióadónak adott interjújában. A francia Alstom és a német Siemens néhány éve még a vasútipar vezető cégei voltak, de mára a CRRC nevű kínai vállalat megelőzte őket.
A francia gazdasági miniszter úgy látja, ha az Európai Bizottság (EB) megakadályozná az Alstom és a Siemens fúzióját azzal nem csak gazdasági, hanem politikai hibát is vétenének. Ezt azzal indokolta, hogy
Le Maire félelmei nem alaptalanok, ugyanis az Európai Bizottság novemberben arra az előzetes megállapításra jutott, hogy az Alstom és a Siemens fúziója nem kompatibilis az európai belső piaccal. A Bizottság versenyügyekért felelős dán biztosa, Margrethe Vestager szerint a két cég egyesülése csökkentené a versenyt a vasútipar területén.
Az EB-nek február 18-ig kell döntenie, hogy engedélyezi-e az Alstom és a Siemens fúzióját.
Az Alstom és a Siemens vállalat termékeit a fővárosi tömegközelekdést igénybe vevők is jól ismerhetik. A 4-6-os villamos vonalán közlekedő Combinokat a Siemens, míg a 2-es és a 4-es metró szerelvényeit az Alstom gyártja.
FOTÓ: Instagram / Josué Darío Ortega Céspedes
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.