+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Bakodi Péter
2019. január 7. hétfő, 09:15
Ha az Európai Bizottság elkaszálja a két vállalat egyesülését, azzal csak az európai ipart gyengítik Kínával szemben – véli Bruno Le Maire.

A francia tárcavezető szerint a múlt században megalkotott európai versenyjog elavult. 

 

Ma a 21. századi ipari óriások megjelenésével kell szembenézni, és a hatályos szabályozás lehetetlenné teszi, hogy Európa létrehozza a saját ipari bajnokait

 

– fakadt ki Le Maire az Europe 1 nevű rádióadónak adott interjújában. A francia Alstom és a német Siemens néhány éve még a vasútipar vezető cégei voltak, de mára a CRRC nevű kínai vállalat megelőzte őket.

 

A francia gazdasági miniszter úgy látja, ha az Európai Bizottság (EB) megakadályozná az Alstom és a Siemens fúzióját azzal nem csak gazdasági, hanem politikai hibát is vétenének. Ezt azzal indokolta, hogy 

 

a két cég egyesülésének megakadályozása az európai megosztottság és a gyengeség üzenetét közvetítené az egyre nagyobb globális szerepre törő Kínának.

 

Le Maire félelmei nem alaptalanok, ugyanis az Európai Bizottság novemberben arra az előzetes megállapításra jutott, hogy az Alstom és a Siemens fúziója nem kompatibilis az európai belső piaccal. A Bizottság versenyügyekért felelős dán biztosa, Margrethe Vestager szerint a két cég egyesülése csökkentené a versenyt a vasútipar területén.

 

Az EB-nek február 18-ig kell döntenie, hogy engedélyezi-e az Alstom és a Siemens fúzióját.

 

Az Alstom és a Siemens vállalat termékeit a fővárosi tömegközelekdést igénybe vevők is jól ismerhetik. A 4-6-os villamos vonalán közlekedő Combinokat a Siemens, míg a 2-es és a 4-es metró szerelvényeit az Alstom gyártja.

 

FOTÓ: Instagram / Josué Darío Ortega Céspedes

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

A parlamenti ülésen volt ideje gondolkodni a témáról, és kifelé menet elárulta nekünk, ki mögé sorakozik fel a kérdésben.

A The Who frontembere annyira gyűlöli Brüsszelt, hogy ennyi erővel a FIFA-ra is rábízhatnák az emberek a kormányzást.

Hetven percig tartott az athéni derbi, de már az ötödik percben meg kellett szakítani a játékot. Tavaly már beleszólt a kormány a helyzetbe, akkor az egész bajnokságot bezárta.

A török elnök „a Nyugat iszlamofóbiájával” igyekszik mobilizálni a helyhatósági választások előtt.

Hogy miért, azt másképp tudja a párt EP-listavezetője és másképp a sajtóosztálya.

A hét kérdése

A miniszterelnök beígérte a térség újjászületését, de mi elképzelni sem tudjuk, mire gondolhatott. Szerintetek?

Azért ide elnéznénk

Az interaktív kiállítás Da Vinci halálának 500. évfordulóján érkezik, március 16-tól látogatható az Élményüzemben.

Beszélgetéssorozat indul a magyarországi proletárdiktatúra legfontosabb aspektusairól március 18-án este.

Na jó, ennél valamivel fancy-bb névvel fut a kolozsvári, március 29-31. közötti kóstoló.

Művészeti est március 30-án több, mint százötven slammer, költő és zenész társaságában. Helyszín: Négyszoba Galéria.

A branding hatásait járják körül magyar alkotók Pozsony egyik legmenőbb kiállítóterében, a Kunsthalléban, április 14-ig!

Ezt is szerettétek

Leginkább a még hezitáló német, spanyol és lengyel pártokon fog múlni a Fidesz sorsa az Európai Néppártban, de a kormánypártnak is vannak erős szövetségesei.

Alexisz Ciprasznak elég volt az első vörös vonalat átlépnie, hogy Berlin alig fél év alatt padlóra küldje. Ciprasz ugyanis, ellentétben Orbánnal, egy tényleges vörös vonalt érintett: a német bankok érdekeit.

Először az európai zöldpolitikában válhatna természetessé Európa újraegyesítése és az európai politika dekolonizálása.

Az AB az igazságügyi miniszter kérésére olvasott az igazságügyi miniszter korábbi gondolataiban! Sci-finek hangzik? Elmagyarázzuk!

Twitter megosztás Google+ megosztás