+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Illés Gergő
2019. január 2. szerda, 09:17
44-ről 556-ra emelkedett a légikatasztrófákban elhunytak száma tavaly. Aggódni viszont továbbra sem érdemes: repülni még mindig biztonságos.

A tavalyelőtti adatokhoz képest meredeken növekedett a repülőgép-katasztrófákban elhunytak száma 2018 során – írja a BBC az Aviation Safety Network (ASN) adatai alapján. 2017 a repülés eddigi legbiztonságosabb éveként vonult be a történelembe – utasszállító repülőgépek tavaly előtt csupán 44 ember halálát okozták, míg 2018-ban ez a szám több mint tizenkétszeresére, 556-ra emelkedett.

 

Nagyon aggódni mondjuk nem kell, ezzel még mindig a repülés történetének kilencedik legbiztonságosabb éve volt a tavalyi.

 

A Hollandiában székelő ASN összesen 15 halálos repülőgép-katasztrófáról számolt be 2018 során:

 

  • A Lion Air októberben, Indonéziában lezuhant Boeing 737 Max repülőgépe önmagában 189 áldozatért felelős. A gépről a szerencsétlenségről készült jelentést követően aztán kiderült: már nagyon felszállnia sem szabadott volna, nem jól működött ugyanis a gépbe épített átesésgátló, a rendszer pedig lefelé nyomta a repülőgép orrát.
  • Júliusban viszont már emberi hiba vezetett a Kuba fölötti légikatasztrófa 112 áldozatához: a Damojh Airlines beszámolója szerint a személyzet túlságosan meredek szögben szállt fel a géppel, mielőtt az lezuhant volna.
  • Februárban 66 ember halálát követelte az iráni Zagros-hegységben történt katasztrófa: itt a mentést ráadásul az is nehezítette, hogy a hegység maga rendkívül nehezen elérhető.
  • Egy sikertelen leszállást követően 51 ember veszítette életét Nepálban, a Kathmandu repülőtér mellett: a helyi légiirányítás szerint a gép rossz irányból érkezett, és lefutott a kifutópályáról.

 

Az ASN ugyanakkor a több mint tizenkétszeres növekedés ellenére is nyugalomra inti a repülőgépen utazókat: a szervezetet vezető Harro Ranter szerint „ha a baleseti ráta annyi lett volna, mint tíz éve, csak 39 halálos baleset történt volna”, míg a 2000-es adatokkal számolva 64 haláleset történt volna. „Ez óriási biztonsági fejlődést jelez az elmúlt két évtizedben” – tette hozzá.

 

Az ASN az irányítás elvesztését jelöli meg az elmúlt évek legjelentősebb baleseti okaként a légikatasztrófák esetében: az elmúlt 5 év legrosszabb 25 katasztrófája közül legalább 10 is ennek tudható be. Az irányítás elvesztése alatt azt értjük, mikor a repülőgép műszaki hiba miatt, vagy emberi és természeti tényezők okán letér a kijelölt légifolyosóról.

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Covid, Szalai Ádám, Felcsút, Orbán, magyar ultrák.

1991. június 19-én Viktor Silov altábornagy 15 óra 01 perckor elhagyta Magyarország területét. Hazánk szuverenitása ezzel 47 hosszú év után helyreállt.

Az alkotó lesiben lefilmezte a mellette a kampuszon elhaladó nőket, majd olyan kategóriákba sorolta őket, hogy szépek, közepesek, megbocsáthatóan és megbocsáthatatlanul csúnyák.

Mint írják, kiállnak mindenki mellett, aki ellenzi a jogszabályt, és szolidaritást vállalnak azokkal, akiknek a méltóságát elvitatták és megalázták.

Ezzel az előválasztás Újbudán szintén két szereplősre sorvadt: a DK és a Jobbik támogatottságát is élvező főpolgármester-helyettes, Gy. Németh Erzsébet és Orosz Anna fog megmérkőzni egymással.

Legyen szó konzervatív családképről, a gendernyelv elutasításáról, vagy épp több patriotizmusról: a német társadalom továbbra is alapvetően konzervatív.

A cseh magánvasút, a RegioJet után a MÁV is újraindítja dalmáciai nyaralóvonatait. De melyik társasággal éri meg jobban Dalmáciába utazni?

A hét kérdése

A kínai egyetem elleni kiállás lett az ellenzéki politizálás egyik sarokpontja, a kormány szerint másfél éven belül reális lehet a népszavazás a témában. Nálunk már most az, tessék szavazni!

Azért ide elnéznénk

Pár napja TGM az Azonnalira megírta, hogy szerinte mit érdemes olvasni. Június 18-án a saját könyvét dedikálja.

A MONYO sörfőzde új kőbányai telephelyén rendes söröket is lehet inni az indie rock mellé június 19-én szombaton.

A magyar hiphop Álmos vezére és a feltörekvő rapcsillag együtt szántják fel Kőbányát július 3-án szombaton.

Kiállítás Budapesten Fiuméről és a magyar kereskedelmi tengerészet történetéről, egészen október 31-ig.

Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Ezt is szerettétek

Miben más az olajlobbi 2021-ben, mint amit a hollywoodi filmek alapján elképzelünk? Hidi Jánossal beszélgettünk.

Az OMOH évek óta fix igazodási pont a magyar LMBTQ-bulizók körében, indulásuk óta vállaltan az LMBTQ-közösséghez szólnak. Marton Péter DJ-vel beszélgettünk. Podcast!

Buktatható-e Lukasenka titkosszolgálati eszközökkel, és ha igen, ki tehetné ezt meg? Miért nem annektálta még Belaruszt Oroszország?

A Helyzetben vele beszélgettünk arról, miért nincs több nő a magyar rapben, mit gondol a motyogós rappről, és hogyan alkotott a lockdown idején.

Hogyan lett egy csepeli utcagyerekből a Blade Runner 2049, az Atomic Blonde, vagy a Hellboy 2 utcaképeinek az elkövetője? Mit gondol ma az egykori legendás graffitis a régi házak falainak összefirkálásáról? Podcast!

Meddig adminisztratív hiba az állam részéről, ha nem küldi valakinek az igazolásokat, és honnan súlyosabb mulasztás?

Manek Gábor számos budapesti étterem tulajdonosaként is építi a fővárosi gasztronómiát. Vele beszélgettünk az éttermek újranyitásáról, a Lärm jövőjéről, valamint a nyári fesztiváltervekről. Podcast!

Twitter megosztás Google+ megosztás