Két percnek se kellett eltelnie az első elköltött egymilliárd dollárhoz a kínai mammutcégnél, ami már rég nem csak a gagyiról szól.
Az Alibaba (itton ismertebb nevén Aliexpress) tavaly megdönthetetlennk hitt rekordot állított fel Singles Day névre hallgató akciós napjával, akkor 25,3 milliárd dollárt hozott össze a kínai cég egyetlen nap alatt, de idén még ezt is lazán sikerült felülmúlni ugyanazzal az akcióval: 24 óra alatt 30,8 milliárd dollárnyi pénzt költöttek el ott a felhasználók. Ez őrült pénznek hangzik így is, de kicsit keményítünk még, és kiírjuk forintban!
Már a kezdés is iszonyatos volt, hiszen a Singles Day 1 perce és 25 másodperce futott, amikor elérte az egymilliárd dollárt a rendelések összege, ez 283 milliárd és 650 millió forintot jelent.
Az Alibaba főleg az olcsó, cserébe lassan megérkező kínai termékekről szól, amiket bármiféle közvetítő nélkül rendelhetünk meg például Magyarországra is, de mióta például épp szeptemberben távozó tulajdonosát, Jack Mát is Kína leggazdagabb emberévé tette, nem tűnik cikinek: a Singles Daynek szervezett gálán márt a szupermodell Miranda Kerr és az énekesnő Mariah Carey is részt vettek, hamarosan pedig a Starbucksszal is meg akarnak egyezni annak érdekében, hogy az Alibabán keresztül akár egy ott vásárolt kávét is ki lehessen fizetni.
(via CBNC)
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.