Szén-dioxidból is kevesebbet bocsát ki, de például csendesebb is lesz a rövid utazásokra kitalált gép.
A brit EasyJet az első légitársaság, ami felülve a kor elvárásaira megpróbálja kicsit csökkenteni saját működésének káros hatását: megígérték, hogy 2030-ig elektromos meghajtásű repülőket fejlesztenek ki, és a rövidebb utakra ezeket alkalmazzák, ezzel értelemszerűen sokat csökkentve a repülőik szén-dioxid kibocsátását, és természetesen csendesebbek is lennének. A Wright Electric céggel szóló megállapodásuk szerint az akkumulátorral működő repülők a két óránál rövidebb utakra lesznek jók.
A társaság nem a semmit felejszteti, hiszen a Wright Electric 2016-ban már bemutatott egy kétszemélyes elektromos repülőt, a jövő évre pedig egy kilencszemélyest ígértek be.
Ha minden igaz, akkor akkumulátorral repülni nem csak csendesebb és környezetkímélőbb, de még olcsóbb is: a tippek alapján nagyjából 10 százalékkal alacsonyabb költségen tudják majd tartani a járatokat .
Az már biztos, hogy az első állandó elektromos útvonal a legnépszerűbbnek számító London-Amszterdam lesz.
(via CNN)
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.