+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Techet Péter
2018. október 27. szombat, 17:25
Az Eurobarometer több mint huszonötezer embert kérdezett meg huszonhat EU-tagállamból a vasúti közlekedés minőségét illetően. A legelégedettebbek az osztrákok: az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) pontos, tiszta, megbízható, jól szervezett. Ezzel szemben a magyarok, a románok és a bolgárok a legkevésbé elégedettek saját vasúti közlekedésükkel. De szerencsére az ÖBB a mi térségünkben is megjelent már.

Amint arról a bécsi konzervatív Die Presse napilap beszámolt: az Eurobarometer megmérte, mennyire elégedettek huszonhat EU-tagállam polgárai a vasúti közlekedésükkel.

 

A legjobb helyezést Ausztria érte el: az ÖBB szolgáltatásaival elégedettek leginkább az emberek. Az osztrákok, akiknek több mint negyede rendszeresen használja a vasútat (ezzel éllovasok az EU-ban, még az igen sokat vonatozó németeket is leelőzve), majdnem minden kérdésben magas pontszámot adtak az ÖBB-nek.

 

Az osztrákok nyolcvanhárom százaléka szerint pontos és megbízható a vonat. (Az EU-ban csak a szlovákok tartják a vonataikat még pontosabbnak.)

 

A tisztasággal még nagyobb az elégedettség: nyolcvanhat százalék szerint a pályaudvarok nagyon tiszták. Ezzel Ausztria az EU élén áll. Hetvenhét százalék az ÖBB vasútkocsijainak tisztaságával is elégedett. Szintén a legmagasabb értéket érte el az ÖBB a vasúti összeköttetések minősége és az utastájékoztatás terén.

 

Az ÖBB ma egy száz százalékban állami tulajdonú, de nem a költségvetésből finanszírozott holding. A cég igazgatója volt 2016-ig Christian Kern, aki aztán – másfél évre – az osztrák kancellári székbe ült át. Ma a szabadságpárti infrastruktúraminiszter, Norbert Hofer felügyelete alatt áll az ÖBB,

 

az osztrák vasút mai sikereit azonban még a szocdem Kern-korszak alapozta meg.

 

A MÁV hátul kullog

 

A magyar, a román és a bolgár vasúttársaság majdnem minden témakörben az utolsó helyezést érte el.

 

Miközben az európaiak hetvenöt százaléka elégedett a jegyvásárlási rendszerrel, a magyaroknál ez az arány csak ötvenöt százalék. De még rosszabb eredményt kapott a MÁV például a panasztételi lehetőségeknél: a magyarok tizennyolc százaléka találja csak úgy, hogy egyszerű panaszt tenni a MÁV-nál.

 

A vonatok pontosságával csak negyvenkilenc,

 

a szerelvények tisztaságával meg csupán a magyarok harmincöt százaléka elégedett: ez kevesebb, mint az osztrák érték fele.

 

A vonatok megközelíthetősége se jó a MÀV-nál: harminc százalék körül van csak azok száma, akik szerint jól megközelíthetőek a vágányok, könnyű beszállni a kocsikba. A mozgáskorlátozottak számára a magyarok alig húsz százaléka szerint nyújt megfelelő szolgáltatásokat a MÁV.

 

Az összes országra vonatkozó adatok itt olvashatók el.

 

 

Az ÖBB összeköti újra Közép-Európát

 

Szerencsére azonban nem csak a MÁV van jelen Magyarországon!

 

Az ÖBB a Railjet-hálózat révén az egykori Osztrák-Magyar Monarchia több utódállamában is megjelent már: Budapestet, Győrt vagy Mosonmagyaróvárt ma is összeköti Béccsel, Münchennel, Zürichhel. Nemsokára indul a Bécset Kolozsvárral összekötő vonal. Az ÖBB Észak-Olaszországban és Horvátországban is jelen van, és tovább terjeszkedne a Balkánon. A cseheknek annyira megtetszett a Railjet, hogy a cseh vasút is üzemeltet már pár szerelvényt a maga kék színeivel, cseh söreivel, knédlijével.

 

Az ÖBB nem csak a Monarchia területén működik: Svájcot is beköti Közép-Európába (a Budapest és Zürich közötti vonatokat is az ÖBB üzemelteti), de Németországban is sikeresen terjeszkedett.

 

Miután a Deutsche Bahn 2017-ben leállította az éjszakai vonatait, mondván: azok nem termelnek nyereséget,

 

az ÖBB átvette az egész szolgáltatást, és már idénre nyereségessé tette.

 

Az ÖBB által üzemeltetett németországi éjszakai vonatokat – amelyek akár Rómáig vagy Wrocławig (Breslauig, magyarul Boroszlóig) is járnak – 2018 első félévében már több mint nyolcszázezren vették igénybe.

 

CÍMLAPFOTÓ: Trainspotter LGs / Flickr

FOTÓ: Chia Gia José / Flickr

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

A szerecsenekről elnevezett berlini metrómegálló, a Mohrenstraße a jövőben egy olyan környékbeli utca nevét fogja viselni, ami egy orosz zeneszerzőről emlékezik meg.

A függetlenként politizáló Bencsik János könyöradománynak tartja azt, és nemet nyomott a kezdeményezésre. Az okokat megkérdeztük tőle!

Az SZFE hallgatói táncoltak és énekeltek, mialatt az Országgyűlés megszavazta egyetemük alapítványi kézbe vonását, a tüntetésen megjelent Karácsony Gergely is. Fotók!

Rögös út vezetett a jobbikos német nemzetiségű politikus, Brenner Koloman parlamenti alelnökké választásáig.
Mutatjuk a részleteket!

Macron veszélyes játékot játszik, hiszen eddigi miniszterelnöke népszerűbb volt, mint ő maga. A friss kormánnyal újragondolhatja magát.

A Kovászna megyei kétezer fős Nagybaconban balkáni hangulat uralkodik: a regnáló polgármesterrel szemben elinduló független jelöltet a polgármester fia fenyegeti, míg a polgármester szerint ellene indult lejáratókampány és igaziból őt fenyegették meg.

Ötszáznál is több óriáscég véli úgy, hogy a Facebook nem tesz eleget a gyűlöletbeszéd terjedése ellen, ezért többé nem költenek pénzt reklámra a közösségi oldalon. A Facebook-alapító Mark Zuckerberg ennek ellenére nem esett kétségbe.

A hét kérdése

Szeptemberig pihenőre megy a parlament, kell is, mert sok minden történt: összegyűjtöttünk 10+1 emlékezetes pillanatot, te pedig szavazhatsz a kedvencedről!

Azért ide elnéznénk

A túrák csütörtökön 16 órakor és vasárnap 14 órakor indulnak, a félórás körbevezetés rövid koncerttel zárul.

A Magyar Asztronautikai Társaság 1994 óta tartó táborát ezúttal online rendezik meg július 9-én. Jelentkezési határidő: július 3.

Hogyan kéne támogatni a válság és az automatizáció miatt munkájukat veszített embereket? A Friedrich Ebert Stiftung és az Új Egyenlőség online rendezvénye. Július 9.

Mi köti össze Kozma Lajost, a fényképész házát és Nagy Imrét? Mi volt Karády Katalin Amerikából való hazatérésének titokban tartott feltétele és mi köze ennek a Rózsadombhoz? Kultúrtörténeti séta július 11-én.

Július 30-án újra vitáznak az újságírók: most Pető Péter, a 24.hu, és Békés Márton, a Kommentár főszerkesztője fog „összecsapni” a MagNet Közösségi Házban.

Ezt is szerettétek

A sugárzástól nem kell félnünk, nem úgy a környezeti károktól és a privátszféránk szűkülésétől.

Milyen lehet elindulni egy olyan ország választásán, ahol az egyik ellenzéki vezető szerint „minden kibaszott rossz”?

Donald Trump annyira rosszul kezelte a koronavírus-járványt, hogy azt már a Fox News sem hagyja szó nélkül. Hatással lehetett ez a George Floyd halálát követő tüntetésekre és az elszabaduló indulatokra?

Járvány utáni munkaerőpiaci körkép a Helyzetben.

Sepsiszentgyörgy polgármestere, Antal Árpád szerint nem igaz, hogy a székelyek még nem értek meg az önállóságra. Podcast!

Mi áll Klaus Johannis román államelnök magyarellenes kirohanása mögött? Podcast.

Akár az egészségügynek, akár a gazdaságnak akarnak kedvezni a politikusok, katasztrofális következményekbe futnak bele.

Twitter megosztás Google+ megosztás