+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Techet Péter
2018. október 27. szombat, 17:25
Az Eurobarometer több mint huszonötezer embert kérdezett meg huszonhat EU-tagállamból a vasúti közlekedés minőségét illetően. A legelégedettebbek az osztrákok: az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) pontos, tiszta, megbízható, jól szervezett. Ezzel szemben a magyarok, a románok és a bolgárok a legkevésbé elégedettek saját vasúti közlekedésükkel. De szerencsére az ÖBB a mi térségünkben is megjelent már.

Amint arról a bécsi konzervatív Die Presse napilap beszámolt: az Eurobarometer megmérte, mennyire elégedettek huszonhat EU-tagállam polgárai a vasúti közlekedésükkel.

 

A legjobb helyezést Ausztria érte el: az ÖBB szolgáltatásaival elégedettek leginkább az emberek. Az osztrákok, akiknek több mint negyede rendszeresen használja a vasútat (ezzel éllovasok az EU-ban, még az igen sokat vonatozó németeket is leelőzve), majdnem minden kérdésben magas pontszámot adtak az ÖBB-nek.

 

Az osztrákok nyolcvanhárom százaléka szerint pontos és megbízható a vonat. (Az EU-ban csak a szlovákok tartják a vonataikat még pontosabbnak.)

 

A tisztasággal még nagyobb az elégedettség: nyolcvanhat százalék szerint a pályaudvarok nagyon tiszták. Ezzel Ausztria az EU élén áll. Hetvenhét százalék az ÖBB vasútkocsijainak tisztaságával is elégedett. Szintén a legmagasabb értéket érte el az ÖBB a vasúti összeköttetések minősége és az utastájékoztatás terén.

 

Az ÖBB ma egy száz százalékban állami tulajdonú, de nem a költségvetésből finanszírozott holding. A cég igazgatója volt 2016-ig Christian Kern, aki aztán – másfél évre – az osztrák kancellári székbe ült át. Ma a szabadságpárti infrastruktúraminiszter, Norbert Hofer felügyelete alatt áll az ÖBB,

 

az osztrák vasút mai sikereit azonban még a szocdem Kern-korszak alapozta meg.

 

A MÁV hátul kullog

 

A magyar, a román és a bolgár vasúttársaság majdnem minden témakörben az utolsó helyezést érte el.

 

Miközben az európaiak hetvenöt százaléka elégedett a jegyvásárlási rendszerrel, a magyaroknál ez az arány csak ötvenöt százalék. De még rosszabb eredményt kapott a MÁV például a panasztételi lehetőségeknél: a magyarok tizennyolc százaléka találja csak úgy, hogy egyszerű panaszt tenni a MÁV-nál.

 

A vonatok pontosságával csak negyvenkilenc,

 

a szerelvények tisztaságával meg csupán a magyarok harmincöt százaléka elégedett: ez kevesebb, mint az osztrák érték fele.

 

A vonatok megközelíthetősége se jó a MÀV-nál: harminc százalék körül van csak azok száma, akik szerint jól megközelíthetőek a vágányok, könnyű beszállni a kocsikba. A mozgáskorlátozottak számára a magyarok alig húsz százaléka szerint nyújt megfelelő szolgáltatásokat a MÁV.

 

Az összes országra vonatkozó adatok itt olvashatók el.

 

 

Az ÖBB összeköti újra Közép-Európát

 

Szerencsére azonban nem csak a MÁV van jelen Magyarországon!

 

Az ÖBB a Railjet-hálózat révén az egykori Osztrák-Magyar Monarchia több utódállamában is megjelent már: Budapestet, Győrt vagy Mosonmagyaróvárt ma is összeköti Béccsel, Münchennel, Zürichhel. Nemsokára indul a Bécset Kolozsvárral összekötő vonal. Az ÖBB Észak-Olaszországban és Horvátországban is jelen van, és tovább terjeszkedne a Balkánon. A cseheknek annyira megtetszett a Railjet, hogy a cseh vasút is üzemeltet már pár szerelvényt a maga kék színeivel, cseh söreivel, knédlijével.

 

Az ÖBB nem csak a Monarchia területén működik: Svájcot is beköti Közép-Európába (a Budapest és Zürich közötti vonatokat is az ÖBB üzemelteti), de Németországban is sikeresen terjeszkedett.

 

Miután a Deutsche Bahn 2017-ben leállította az éjszakai vonatait, mondván: azok nem termelnek nyereséget,

 

az ÖBB átvette az egész szolgáltatást, és már idénre nyereségessé tette.

 

Az ÖBB által üzemeltetett németországi éjszakai vonatokat – amelyek akár Rómáig vagy Wrocławig (Breslauig, magyarul Boroszlóig) is járnak – 2018 első félévében már több mint nyolcszázezren vették igénybe.

 

CÍMLAPFOTÓ: Trainspotter LGs / Flickr

FOTÓ: Chia Gia José / Flickr

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Ha nem nő meg az AstraZeneca vakcina elfogadottsága, kérdéses, hogy Németországban tartható lesz-e az oltási kampány menetrendje.

Ameddig nincs erős bizonyíték az iskolabezárások jótékony járványügyi hatására, nyitva kellene lenniük.

Az 1703-ban alapított Wiener Zeitungban kötelező jelleggel állami és gazdasági hirdetmények is megjelennek. Ennek vetnének véget.

Akik tavaly lettek nagykorúak és a járvány miatt lemaradtak erről, azok idén csaphatnak le ezekre.

Perón úgy foglalta össze karrierjét, hogy első elnökségét az apáknak, a másodikat az anyáknak, a harmadikat pedig a gyermekeiknek köszönheti.

Korábban egyszer már elkezdték a tanügyi alkalmazottak beoltását, de mivel kevés oltóanyag érkezett, ezért le kellett állítani a projektet. Most nagyon belehúznának.

A parlament nemzetbiztonsági bizottságát elnöklő jobbikos Stummer János azt állítja: titkos alagutat építtetne magának Orbán Viktor a Puskás-stadionba. A kormányzat szerint ez nem teljesen van így.

A hét kérdése

Arról még senki sem beszélt, hogy ezeket pontosan mire is lehetne felhasználni, azt viszont tudjuk, hogy jönnek. Dönts te!

Azért ide elnéznénk

Mi is, képzelheted. Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Ezt is szerettétek

A Helyzet-interjúban vendégünk Miklósy Krisztián synthwave zenész, akivel kitárgyaltuk, hogyan válik valósággá lassan a nyolcvanas évek sci-fijeinek retrofuturizmusa. Podcast!

Hogyan hat a klímaváltozásra a CSOK Vági Márton szerint? Csalár Bence divatblogger pedig a magyarok ízléséről, a divattal való kapcsolatukról és a magyar vidék divatjáról mesélt. Podcast!

Szálinger Balázs költővel beszéltünk, aki elmondja, miért vonult ki a városból és a Facebookról, és mi köze a költészethez a verses reklámoknak és Krúbinak.

Van-e a magyar politikában még élet Facebook nélkül? Ezt a kérdést vitatjuk meg az elején! A második fele: meglepetés!

Megújult a Helyzet, az Azonnali podcastja! Prieger Zsolt, az Anima Sound System frontembere mesél cigányságról, vírusról és jellemfejlődésről.

Mennyire estek be az árak a fővárosban és vidéken? Érdemes várni a lakásvásárlással vagy eladással? Ingatlanpiaci szakértőkkel beszélgettünk a Helyzetben! Podcast.

A kormányra kerülő RMDSZ akár három minisztériumot is kaphat Romániában. A választáson meglepően jól szereplő szélsőjobboldal azonban a koalícióban is okozhat zavart.

Twitter megosztás Google+ megosztás