+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Bukovics Martin
2018. szeptember 26. szerda, 15:54
Letiltotta a Facebook az FPÖ szócsövét.

Elérhetetlenné tette a Facebook az osztrák FPÖ-höz különösen közel álló, gyakran álhíreket is terjesztő Unzensuriert.at rajongói oldalát. Hogy miért, nem tudni, maga az oldal ezt a sajtószabadság elleni támadásként éli meg, a Facebook csak annyit közölt velük, hogy megsértették felhasználási feltételeiket.

 

Az Unzensuriert ezért most azt kéri hűséges olvasóitól, hogy a Facebook helyett az orosz Vkontaktén kövessék híreiket a jövőben.

 

A magát „demokrata, kritikus, vitázó és természetesen pártos” honlapként beállító, 2009 óta létező oldal cikkeiből, álhíreiből és a Kurucinfó stílusához hasonló kommentjeiből viszonylag gyakran robban ki botrány, pláne, ha az FPÖ politikusai megosztanak róla Facebook-oldalaikon tartalmakat. A menekültválság óta a portálon főleg migrációs tematikájú anyagok jelennek meg.

 

Az FPÖ már régóta építi a maga online/offline sajtóbirodalmát, olvasókat pedig úgy szerez hozzá, hogy a pártelnök-alkancellár Facebook-oldalán posztolják a pártsajtó kontentjeit. Amikor a német RTL egyik újságírója jelentkezni akart az Unzensuriert szerkesztőségébe, a lap főszerkesztője azzal fogadta, hogy számukra egyáltalán nem az újságírás és tájékoztatás az első, hanem az FPÖ népszerűsítése.

 

Az Unzensuriert egyik friss anyaga egyébként pont a magyar médiahelyzetet vesézi ki. Ebben a Népszavát még a balos lapoknál is balosabb napilapnak állítják be, amelynek szélsőbaloldaliságára szerintük például az a bizonyíték, hogy szélsőjobboldalinak nevezi az európai bevándorlásellenes pártokat. Szó esik arról, hogy „az interneten baloldali portálok dominálnak”, illetve hogy „bárki bármelyik csatornán közzétehet tetszőleges politikai alapállású véleményt”. A cikk azzal zárul, hogy nem bizonyítható, hogy a kormány elhallgattatott volna valaha bármiféle ellenzéki orgánumot, ha pedig mégis így tett volna, az sem változtat semmit sem azon, hogy igencsak sokszínű a magyar médiapiac.

 

A portál és a jelenleg a Sebastian Kurz vezette ÖVP-vel koalícióban kormányzó FPÖ viszonya szoros. Korábbi főszerkesztője, Alexander Höferl jelenleg az FPÖ-s osztrák belügyminiszter, Herbert Kickl kabinetjében dolgozik.

 

A korábban Jörg Haider szövegírójaként is dolgozó Kickl azzal került a héten az európai közvélemény figyelmébe, hogy minisztériuma kommunikációs iránymutatást adott a tartományi rendőrségeknek arról, mely lapoknak érdemes adni exkluzív infókat, és melyeknek nem. Utóbbiba a bécsi Falter hetilap, és a Standard, valamint a Kurier napilapok kerültek. Az osztrák média nagyrésze mindezt a sajtószabadság elleni támadásként értékelte.

 

Kickléket elítélte Alexander Van der Bellen államfő és Kurz kancellár is, a belügyminiszter pedig ma egész nap a parlamentben magyarázkodott. Mint mondta, nem tudott az iránymutatásról, és nem ért egyet a tartalmával.

 

Érdekes egybeesés, hogy a Putyin-féle Egységes Oroszország pártnak két hivatalos unióbeli testvérpártja van, és az egyik pont az FPÖ, az Osztrák Szabadságpárt. A másik pedig az olasz Liga – amelynek első embere, Matteo Salvini nemrég arról beszélt: a 2019-es EP-választást követően Orbán Viktorral együtt fogják kormányozni a kontinenst.

 

FOTÓ: Herbert Kickl és HC Strache / FPÖ

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Zágrábban az antifasizmus napján ismét fellángolt a vita, hogy nevezzék-e vissza a Nemzeti Színház előtti teret Titóra. De nem fogják.

A logójukat adják-e csak, vagy aktivistákat is? Körbekérdeztük az ellenzéki összefogás pártjait.

Az Apple Daily volt a legnagyobb és a legtovább fennálló hongkongi print bulvárnapilapot és online hírportált is üzemeltető médium, ami a kínai rezsimnek nem kellemes dolgokról is beszámolt.

A koronavírus-járvány miatt egy évvel elcsúsztatott olimpiát anno még úgy reklámozták, hogy az a világjárvány feletti győzelem bizonyítéka lesz.

Pénzzel, de volt, hogy néha tejtermékekkel fizettek le rendőröket Romániában.

1941. június 22-én éjjel negyed négykor kezdetét vette a Barbarossa-hadművelet, melynek célja a Szovjetunió lerohanása és térdre kényszerítése volt.

Věra Jourová szerint például ha valakinek baja van a szivárványszínnel, az róla mond el sokat, a bajor Markus Söder szerint meg ez a büszke útja annak, hogy a társadalom szabadságáért szóljunk fel.

A hét kérdése

Magyarország hiába szerepelt eddig jól az Eb-n, mivel a legnehezebb csoportba került, így az esélyek egyáltalán nem nekünk kedveznek. Ennek ellenére matematikailag van esélyünk, hogy továbbjussunk. Szerinted sikerülni fog?

Azért ide elnéznénk

A magyar hiphop Álmos vezére és a feltörekvő rapcsillag együtt szántják fel Kőbányát július 3-án szombaton.

Kiállítás Budapesten Fiuméről és a magyar kereskedelmi tengerészet történetéről, egészen október 31-ig.

Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Ezt is szerettétek

Miben más az olajlobbi 2021-ben, mint amit a hollywoodi filmek alapján elképzelünk? Hidi Jánossal beszélgettünk.

Az OMOH évek óta fix igazodási pont a magyar LMBTQ-bulizók körében, indulásuk óta vállaltan az LMBTQ-közösséghez szólnak. Marton Péter DJ-vel beszélgettünk. Podcast!

Buktatható-e Lukasenka titkosszolgálati eszközökkel, és ha igen, ki tehetné ezt meg? Miért nem annektálta még Belaruszt Oroszország?

A Helyzetben vele beszélgettünk arról, miért nincs több nő a magyar rapben, mit gondol a motyogós rappről, és hogyan alkotott a lockdown idején.

Hogyan lett egy csepeli utcagyerekből a Blade Runner 2049, az Atomic Blonde, vagy a Hellboy 2 utcaképeinek az elkövetője? Mit gondol ma az egykori legendás graffitis a régi házak falainak összefirkálásáról? Podcast!

Meddig adminisztratív hiba az állam részéről, ha nem küldi valakinek az igazolásokat, és honnan súlyosabb mulasztás?

Manek Gábor számos budapesti étterem tulajdonosaként is építi a fővárosi gasztronómiát. Vele beszélgettünk az éttermek újranyitásáról, a Lärm jövőjéről, valamint a nyári fesztiváltervekről. Podcast!

Twitter megosztás Google+ megosztás