Áder János lekéste a bukaresti nemzetközi találkozóját, mert a repülőgépe – nem először – felmondta a szolgálatot. Az Azonnali utánajárt, hogyan juthatott volna el mégis a köztársasági elnök a találkozóra.
Áder János és a repülőgép nem jó párosítás. Erről már 2016-ban is megbizonyosodhattunk. Akkor a köztársasági elnök a csíksomlyói búcsúra nem tudott elmenni, mert lerobbant alatta a repülő. Kísértetiesen hasonló eset történt kedd reggel, amikor is a Köztársasági Elnöki Hivatal közölte az MTI-vel, hogy Áder János repülőgépe meghibásodás miatt nem tudta elhagyni a budapesti kifutópályát.
A 444 információ szerint a kormánygép egy cateringes autóval ütközött, aminek felemelt rakománya nekicsapódott a kormánygép ajtajának. Így az annyira deformálódott, hogy a repülő nem szállhatott fel, ellentétben a másik Airbus-géppel, amivel Orbán Viktor utazott el ma reggel Vlagyimir Putyin orosz elnökhöz.
A Három Tenger Kezdeményezés egy viszonylag frissen, 2016-ban alakított együttműködési fórum, melynek résztvevői Magyarország mellett Lengyelország, Észtország, Lettország, Litvánia, Csehország, Szlovákia, Ausztria, Románia, Szlovénia, Horvátország és Bulgária. Ezeket az államokat összesen három tenger övezi, a Balti-, a Fekete- és az Adriai-tenger, innen a név. A fórum célja pedig mindenekelőtt az, hogy elősegítse a gazdasági kapcsolatok szorosabbra fűzését, a határokon átnyúló projektek megvalósítását, az infrastruktúra és az energiaszektor fejlesztését. Ádert a csúcstalálkozón a bukaresti magyar nagykövet, Zákonyi Botond fogja helyettesíteni.
Ha nagyon akart volna, Áder most Bukarestben lenne
Amennyiben a meghibásodás már hétfőn kiderült, bőven lett volna lehetősége az államfőnek, hogy odaérjen Bukarestbe. A sors fintora, hogy ezt leginkább repülővel tehette volna meg.
A Tarom román állami légitársaság hétfői közvetlen járatával egy óra negyven percnyi menetidővel – helyi idő szerint – este fél tizenegyre meg is érkezhetett volna az államfő Bukarestbe.
a Henri Coandă repülőtéren. Az utazásért hetvenkétezer forintot kellett volna fizetnie, ami a köztársasági elnök fizetéséhez mérten nem egy nagy összeg.
Drágább megoldás lehetett volna a Lufthansa valamely járatát választania. Bécsi átszállással, három óra tíz perces menetidővel számolva – helyi idő szerint – hétfő este 22:25-kor landolhatott volna Áder János Bukarestben. Kicsit hosszabb utazás lett volna a kedd reggeli járattal menni: az müncheni átszállással, négy óra ötven percnyi menetidő terhe mellett délelőtt 11:50-es érkezést jelentett volna. A hétfő esti jegy 172 900 forintba, a kedd reggeli párja „csupán” 171 900 forintba került volna.
Vonattal és busszal pont beérne a záróvacsorára
Ha nem akarta volna az államfő kísérteni a sorsot, választhatott volna más járművet is. Áder a FlixBus távolsági buszjáratával közvetlenül, tizenöt óra menetidővel – helyi idő szerint – kedd délután fél egykor már Bukarest utcáira tehette volna a lábát, és csupán 7299 forintot kellett volna érte fizetnie. A MÁV Bécs-Bukarest járata lehetett volna az utolsó utáni megoldás, ami hétfő este 23:10-kor indult a Keleti pályaudvarról, és tizenhat órányi utazás után érkezik meg kedd délután négyre Bukarestbe.
Autóval a Google Maps útvonal-tervezője szerint laza 10 óra lett volna a Budapest-Bukarest-táv – mindez javarészt autópályán –, ha sehol sincs dugó, plusz mindenhol betartja a sebességhatárokat az elnöki konvoj. Talán még egy bukaresti autós városnézés is belefért volna.
És még csak a Transzfogarason sem kellene átkelnie.
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.