Bár a kormány illetékes részei a kékfrankos évének nevezték ki 2018-at, egy magyar borokkal foglalkozó amerikai kereskedő magabiztos imázsfilmmel bizonyítja: a hárslevelűnél menőbb magyar szőlőfajta nincs és nem is lesz idén.
Athena Bochanis a magyar borok egyik legsikeresebb amerikai nagykövete. A NYU-n jogászként végzett fiatal vállalkozó egy 2009-es magyarországi tartózkodás során szeretett bele a Kárpát-medence boraiba, és egy ideje Palinkerie nevű cégével importálja is őket az USA-ba. New Yorkba ráadásul, a világ egyik legnehezebb borpiacára.
A magyar borokat, és eleve az angol nyelven nehezen kimondható szőlőfajtákat eladni gyakran bizonyul kihívásnak. A neszmélyi borvidék legnagyobb borászata,
Az osztrák bormarketingesek később a zöldveltelinit, avagy Grüner Veltlinert rövidítették le GruVe-ra az amerikai piacokon, ami angolosan kiejtve rögtön nem egy jódlizó salzburgi bőrgatyás bácsit idéz.
De Athena Bochanis nem a könnyebb utat választotta.
A hárslevelű köré életérzést épített fel. (A hársot nem csak fajtaborként érdemes nézni: az eddig főleg a furmintra épített, így szinte kizárólag furmintból készített Nagy Tokaji Szárazborokban egyre többször jelenik meg azt kiegészítendő a hárslevelű. Jogosan, hiszen korábban alapelv volt a tokaji borvidéken, hogy egy-egy dűlőbe hárslevelűt is telepítenek a furmint mellé – ezt tehát a kétezres évek furmintfétisének korrekciójaként is értelmezhetjük.)
Mutatjuk, hogyan.
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.