Késett a román közlekedési miniszter vonata, kirúgta a román vasút vezetőjét

Szerző: Bukovics Martin
2017.10.25. 16:10

Kirúgta a román vasút, a CFR igazgatóját a román közlekedési miniszter a cég által produkált késésekre hivatkozva. Sajtóértesülések szerint az tette be a kaput nála, hogy még az a vonat is késett, amivel maga a miniszter utazott.

Késett a román közlekedési miniszter vonata, kirúgta a román vasút vezetőjét

Mégsem sajnálnánk, ha a MÁV-START számára a román vasút lenne a követendő példa, hívta fel a közvélemény közlekedés iránt rajongó részének figyelmét a Közlekedő Tömeg pár perce a Facebookon egy friss hírre. Az Agerpres román hírügynökség kedden kürtölte világgá, hogy Felix Stroe szállításügyi miniszter arra hivatkozva kirúgta ki Marius Chipert, a román vasúttársaság, a CFR igazgatóját, hogy a cégen belüli szervezetlenség miatt állandóan késnek a vonatok.

A miniszter keményen ki is fakadt.

„Nem azért váltjuk le az embereket, hogy csináljunk helyet másoknak. (...) Az állampolgárokkal szembeni tisztelet hiányát nem lehet tolerálni. Én legalábbis nem fogom, nulla toleranciát hirdetek. A vonatok nem azért késnek, mert elavultak a szerelvények. (...) Nem tudom megérteni, hogy a Bukarest és Konstanca közötti vasúti szakaszon, amelynek a korszerűsítésébe több száz millió eurót fektettek, és amelyik a legmodernebb Romániában, miért késnek több tíz percet a vonatok, ha nem a szervezés, az odafigyelés, az igényesség hiánya miatt?” – fogalmazott az Agerpres fordítása szerint Felix Stroe.

A sztori legjobb részét a kolozsvári Krónika napilap szállította: úgy tudni, a miniszternél az verte ki a biztosítékot, hogy közel egy órás késéssel futott be a dévai pályaudvarra az a gyorsvonat, amellyel Bukarestből utazott oda.

Ez tehát a legszebb balkáni tempó. 

A Bukarest-Konstanca-vonal pedig tényleg remek, ha nem késik a vonat. És nem késik mindig. Nyári tapasztalataim alapján volt olyan, hogy a 2 óra 5 perces menetidőhöz képest 10 perccel korábban futott be a román Barcelonába az expresszvonat a fővárosból – igaz, olyan is volt, hogy a visszaúton vagy 40 percet álltunk a bukaresti pályaudvar előtti vágányokon, tökéletes tétlenségben. Ám mivel utastársaink konstans bömböltették a leghangulatosabb román popzenét, és a jégkrémárusítás is volt a szerelvényeken, ez alig érdekelt valakit.

Ha a román kormány a CFR-t tovább akarja piszkálgatni, próbálkozzon a cég diszkriminatív diákjegy-árusítási politikájával is.

FOTÓ: Esküvői fotózás a Duna fölött átívelő vasúti hídonforrás.

Bukovics Martin
Bukovics Martin az Azonnali alapító-főszerkesztője

Német anyanyelv, gradišćei gyökerek, pécsi szőlő, olasz parkolási bírságok. Az Azonnalitól való távozása óta itt olvasható: Gemišt

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek