Olvasónk jelezte, hogy már fél órája várja a vonatot Székesfehérváron, ami még el sem indult Budapestről.
34,6 milliárd forintba került, 300 forint egy jegy, 20 perc a menetidő, mégse használja senki.
Az osztrák vasúttársaság bejelentette: június 11-től elindítja az osztrák fővárost és az egykori Habsburg-kikötőt összekötő vonatokat. A szakaszt 164 éve adták át a Habsburg Monarchiában, a menetidő valamivel kevesebb azóta.
1931. március 27-én fedezték fel az összevert Steinherz Rudolfot utastársai egy ceglédi vonat fülkéjében. Az áldozat egy nap múlva belehalt sérüléseibe. Gyilkosát pár héttel később Bécsben elfogták – az ügy azonban itt még nem ért véget, kiderült ugyanis, hogy a gyilkosságot Steinherz maga szervezte önmaga ellen.
Akik tavaly lettek nagykorúak és a járvány miatt lemaradtak erről, azok idén csaphatnak le az ingyenes európai vonatbérletekre. Augusztus végéig pedig azok is utazhatnak, akik tavalyelőtt pályáztak és nyertek, de még nem tudták felhasználni a kedvezményüket a koronavírus miatt.
Európai parlamenti képviselők azt kérik: valahogy mentsék meg a járatokat üzemeltető céget.
Hónapok kérdése már csak, és közvetlen vasúti összeköttetése lesz Bukarest repülőterének a belvárossal.
A francia Alstom bekebelezi a kanadai Bombardier vasúti üzletágát, és ezzel indul harcba az egyre erőteljesebben nyomuló kínaiak ellen. De sikerül-e nekik? És miért nézi az ilyesmi összeolvadásokat mindig szúrós szemmel az Európai Bizottság? Elmagyarázzuk!
Július 31-től a cseh magán vasúti társaság, a RegioJet két-két Budapestről Prágába és Bécsbe, és onnan visszainduló menetrend szerinti vonatot indít. A legolcsóbb kocsiosztályaikkal a buszokról csábítanának át utasokat, a legdrágábbakon viszont akár a repülőkkel is konkurálnak! Csak tudjunk elég jól csehül.
Sokan használják már jegyvásárlásra a MÁV-appot, de eddig volt egy nagy hátránya: csak belföldön lehetett vele vonatjegyet váltani. Mostantól ez változik, egyelőre csak Ausztriába, de már nemzetközi vonatjegyet is vehetünk egyszerűen a mobilunkról.