Nemcsak a magyar kormány, a hamburgi kikötői hatóság is befektet a trieszti kikötőben, amelynek szabadkikötői státusza vámmentességet és egy sor kiváltságot garantál. A komplexum ráadásul jelentős forgalomnövekedés elé néz, és alternatívája lehet a kínaiak Új selyemút-projektjének. Egyenesen Triesztből magyarázzuk el a magyar kikötővásárlás hátterét és azt, mi éri meg ebben.
A Budapest–Belgrád-vasútvonal felújításával és kibővítésével áttételesen jól jár Budapest és Peking is: Mészáros Lőrinc drága közbeszerzéshez, Kína geopolitikai pozíciókhoz jut. De van-e ezen kívül bármi értelme egy elvileg szupergyors, valójában mégsem olyan nagyon gyors vasútvonallal összekötni a két fővárost?
A kínai vezetésnek s személyesen a kínai államelnök-pártfőtitkárnak arcvesztést okozni nem sok jót jelent a 21. században, mondja az Azonnalinak Salát Gergely Kína-kutató.