NAT
Pukli István
150 ezer pedagógus nem tétel a magyar kormány számára

A kormány minden lehetséges eszközzel próbálja megakadályozni a sztrájkot. Ha másképp nem megy, hát rendeleti úton. Politikai támadást sejt a választások előtt, de főleg ilyenkor nem akar balhét, ezért politikai támadást intéz a pedagógustársadalom ellen.

Milyen tanárnak lenni a koronavírus idején?
Milyen tanárnak lenni a koronavírus idején?

Az elmúlt három hónap igen mozgalmas volt: megjelentek az iskolaőrök, bevezették az új NAT-ot, a felső-, majd később a középfokú oktatásban tanulókat távoktatásra küldték, úgy volt, hogy hülyeség a tanárokat tesztelni, aztán mégis hozzáláttak, és közben jöttek a Béres-cseppek. Arról, hogy az iskolai tanulás mennyire maradt hatékony, az eddigi lemaradásokkal mi lesz, és magukat a gyerekeket hogyan érintette ez az egész, kevés szó esik.

Iskolában a Covid-generáció: mintha minden a legnagyobb rendben lenne
Iskolában a Covid-generáció: mintha minden a legnagyobb rendben lenne

Kedden reggel ismét becsöngetnek az iskolákban, hosszú idő, öt hónap után újra. Vajon mennyi időre fog ezúttal szólni ez a becsöngetés? Milyen állapotok várják majd a diákokat az iskolákban? Lesz-e újra távoktatás? Hogyan tud majd ezzel újra megküzdeni a gyerek, a tanár és a szülő? Vajon az állam nyújtani fog valamilyen segítséget, vagy jó szokásához híven csak nézi az egészet és jót röhög? Tanár szerzőnk kérdései tanév elején.

Hunok, Disney-csodaszarvas, kevesebb tananyag: átnéztük az új tankönyveket!
Hunok, Disney-csodaszarvas, kevesebb tananyag: átnéztük az új tankönyveket!

Mi újat hoznak a 2020-as Nemzeti Alaptanterv pár napja napvilágot látott tankönyvei? A várakozásoknak megfelelően érezni rajtuk a tematikus változást és láthatóan törekedtek a tananyagcsökkentésre, a cél egy központi műveltségeszmény közvetítése mindenki számára Zalától Szabolcs-Szatmár-Beregig. Hogy ennek pozitív lett-e a hozadéka, az más kérdés.

Ungár Péter
A NAT ne politikai vitákról oktasson, hanem tanítsa meg a diákokat vitázni!

Jó, hogy a NAT-ról szóló vita Magyarországon is elindult: mikor Nyírő Józsefről és Wass Albertről beszélünk, arról van szó, hogy mit gondolunk Magyarország szerepéről a második világháborúban és előtte.

Dukán András Ferenc
El kell törölni a Nemzeti Alaptantervet!

Az ellenzéki pártoknak olyan alternatívát kell mutatniuk, ami a Fidesz szavazói számára is bizonyítják: nem zajlik ideológiai nevelés az iskolában. A cél ugyanis nem lehet az, hogy a Fidesz ideológiája helyett egy másikat erőszakoljunk az intézményekre.

Balázs Borbála
Mi legyen a jövő iskolájában?

Fél lábbal a sírban lévő felnőttek hagymázas képzelgései helyett saját gondolatok, stressz helyett idétlenkedés és nyűglődés, pörgés és punnyadás.

Mi történik a lemorzsolódott diákokkal?
Mi történik a lemorzsolódott diákokkal?

Amíg a NAT-on háborogtunk, lezajlottak a középiskolai felvételik. De mi lesz azokkal, akik 16 évesen kihullanak az oktatásból? Rajtuk keresztül termeli újra az oktatási rendszer a szegénységet. Talán többet is tehetnének az érdekükben az intézmények ötévenkénti átnevezésénél és a kötelező olvasmányok újragondolásánál.

Ésik Sándor
Miért nincs értelme tizenkét éveseket büntetni?

Nagyon kevés az olyan 12-14 éves gyerek, aki tényleg teljes és befolyásolatlan belátási képességgel rendelkezik. Egy ennyi idős gyereket ugyanis teljesen hiába büntetnek, nem fogja fel, hogy mi történik vele.

Ésik Sándor
A tantervcsinálók erőteljesen a szlovák kettest nézik

A világ szépen elsuhan mellettünk, amint csendben legelészve diák-birkanyájaink bégetnek egy szirupos Wass Albert-leírás székelyföldi sej, haj, de szép legelőjén.

1 2