2035-től pedig csak elektromos autó közlekedhetne a belga fővárosban.
Sokan úgy vélik, hogy vidéken sokszor azért rossz a levegő, mert a szegények szeméttel fűtenek, miközben a magyar lakosság 33 százaléka fűt alkalmanként akár háztartási hulladékkal is – anyagi helyzettől függetlenül. De ki a felelős a rossz levegőért? Milyen egészségügyi következményekkel járhat a rossz levegő? És mit lehet ellene tenni?
Hiába a tiltás, a hindu ünnep, a díváli alkalmából Delhiben annyit petárdáztak, hogy az egészségügyi határérték 9-szeresére emelkedett a levegő szennyezettsége vasárnapra.
A British Heart Foundation szerint ebben az előttünk álló évtizedben 160 ezer embert veszt csak Nagy-Britannia a mérgező levegő miatt. Közben Szegeden hivatalosan is egészségtelen a levegő.
A legendásan rossz levegőminőségű Újdelhiben most különösen nehéz napokat élnek: nemcsak a légi közlekedést nehezíti meg a szmog, de még az iskolás gyerekeknek is védőmaszkot kell osztani miatta.
Depresszió, bipoláris zavar és skizoférnia: ezek a betegségek is gyakoribbak voltak ott, ahol rosszabb a levegő minősége – állítja egy új tanulmány.
Újdelhi, és egy rakás indiai város belefullad a szmogba, van, ahol az egészségügyi határértéknél öt és félszer rosszabb a levegő, de valójában Budapesdt sem áll olyan jól, mint ahogy az tűnik.
A fővárosiak a légszennyezettséget tartják a legfontosabb környezetvédelmi problémának Budapesten, a többség ezért kitiltaná a régi dízeljárműveket Budapestről, derül ki egy friss felmérésből.