178-szoros különbség van a kieső EU-s források és a szabadkereskedelmi egyezményekből befolyó összegek között.
A határellenőrzés ugyanis egyelőre csak az EU irányába szigorú, a brit kormány halasztotta az ellenőrzést jövő nyárig. Így a britek exportja jelentősen visszaesett, de az ír export bizonyos ágazatai virágoznak.
Egy kiszivárgott belső anyag miatt kellett nemrég magyarázkodnia az amerikai webshopóriásnak, ahol a dolgozók átlagosan egy héttel többet vannak otthon munkahelyi baleset miatt, mint a konkurens cégeknél. Idehaza ritkábbak a súlyos balesetek, de a feszített munkatempót nálunk is érzik a raktárosok. Az Azonnalinak nyilatkozó érintett szerint a többség legfeljebb a cégek által gründolt szakszervezetekben tag, nem az önszerveződőkben.
Annak ellenére, hogy az EU-nak és az Egyesült Királyságnak tavaly év végén sikerült megállapodnia a brexit utáni kapcsolatokról, még mindig gondterhelt a kapcsolat: az Európai Bizottság már perrel fenyegeti a Johnson-kormányt. De mi a baj, ha elvégre sikerült megállapodniuk? Miért nem olyan egyszerű betartani a brexitmegállapodást? És mi köze van mindehhez az Egyesült Államoknak? Elmagyarázzuk!
Lassan már három hónapja, január 1-jén léptek életbe a Brexit nyomán az új kereskedelmi szabályok az Egyesült Királyság és az Európai Unió között. A fuvarozók élete azóta nem könnyű: megnőtt adminisztrációs terhekkel, magasabb költségekkel és kiszámíthatatlan szállítmányokkal kell megküzdeniük. De hogyan néz ez ki a gyakorlatban? Fuvarozócégeket kérdeztünk!
Nemcsak a magyar kormány, a hamburgi kikötői hatóság is befektet a trieszti kikötőben, amelynek szabadkikötői státusza vámmentességet és egy sor kiváltságot garantál. A komplexum ráadásul jelentős forgalomnövekedés elé néz, és alternatívája lehet a kínaiak Új selyemút-projektjének. Egyenesen Triesztből magyarázzuk el a magyar kikötővásárlás hátterét és azt, mi éri meg ebben.
Hiába tartják orosz bábállamnak, a nemzetközi jogilag még mindig Moldova részének számító Transznisztria gazdasága 2014 óta az addigi orosz orientáltságtól elfordult az európai uniós felé, mostanra külkereskedelmének tekintélyes részét az EU-val bonyolítja le. Tiraszpol minden lehetőséget, még a koronavírus-járványt is felhasználta gazdasági pozícióinak erősítésére.
A brit kikötők arra szeretnék kérni a brit kormányt, hogy kérvényezzék a türelmi idő meghosszabbítását, mert nem minden kikötő készül el a beruházásokkal a türelmi idő lejártáig. Azonban az import mellett az exporttal is problémák akadhatnak.
45 milliárd forintos keretből segítené a falusi kisboltok túlélését a kormány, pedig az emberek évek óta egyre kevésbé használják őket, inkább választják az olcsóbb élelmiszerláncokat. Ráadásul egy morális-jogi szürkezónában működő bolt, a szegények függését kialakító kamatos bolt is állami tőkefröccshöz tud jutni ezáltal. A kormány lelki szemei előtt a kisközösségek támogatása lebeg.