ITM
Megtudtuk, hogyan éri el Magyarország 2050-re a klímasemlegességet
Megtudtuk, hogyan éri el Magyarország 2050-re a klímasemlegességet

Az ipari szektor energiafelhasználásának a drasztikus átalakítása, az energetikaipar zöldítése és a Paksi Atomerőmű bővítésével érné el a kormány, hogy 2050-re Magyarország is elérje a klímasemlegességet. Ehhez a jelenlegi üvegházhatású gázok kibocsátását 95 százalékkal kellene csökkenteni. Kaderják Péter, az illetékes minisztérium tanácsadója egy háttérbeszélgetésen elmondta, hogy a kormány miként érné ezt el.

Így beszéltek el egymás mellett a felek az SZFE ügyében
Így beszéltek el egymás mellett a felek az SZFE ügyében

„Mi csak autonómiát akarunk” – mondták az SZFE képviselői. „Megkapjátok, és még pénz is jön mellé!” – hangzott Vidnyánszky Attiláék válasza. Az Európai Parlament kulturális bizottsága hallgatta meg az SZFE régi és új vezetését. Upor László megválasztott rektor az Azonnalinak elmondta: sok újdonság nem hangzott el, azt leszámítva, hogy Vidnyánszky nagyot hazudott róla az EP-ben.

Hazafias nevelés, zsebszerződések, cirkusz: ennyi mindenre vannak külön kormányzati megbízottak
Hazafias nevelés, zsebszerződések, cirkusz: ennyi mindenre vannak külön kormányzati megbízottak

Már több, mint 290 főből áll a kormányzati apparátus 2020 nyarára. Melyik tárcánál dolgozik a legtöbb államtitkár, helyettes államtitkár és miniszteri biztos? Milyen fizetést kaphat, aki kormánybiztos vagy miniszterelnöki megbízott lesz? Mik a legfurcsább kinevezések? Az Azonnali összeszedett mindent.

Olyan jól sikerült a mellékvonali járatnyirbálás, hogy több helyen üresen is futnak a megszüntetett járatok
Olyan jól sikerült a mellékvonali járatnyirbálás, hogy több helyen üresen is futnak a megszüntetett járatok

Szellemvonatok járnak a pótlóbuszok mellett a megnyirbált vasúti mellékvonalakon, a pótlóbuszoztatás 2 milliárdjába kerül a vasúttársaságnak.

A járványra hivatkozva júniustól teljesen lefejeznék a vasúti mellékvonalakat
A járványra hivatkozva júniustól teljesen lefejeznék a vasúti mellékvonalakat

Az ITM szerint csak a nyári hónapokra vonatkoznának a ritkítások, de nem nehéz látni: ha az évtizedek óta elhanyagolt, és világos koncepció nélkül működő mellékvonalakon hirtelen pótlóbuszok járnak, az könnyen a vonalak végét jelentheti. És még olcsóbb sem lesz a közlekedés a vasútritkításokkal: mutatjuk a mellékvonali halállistát!

Az önkormányzatoknak kellene figyelniük, túláraznak-e a piaci árusok a járvány idején
Az önkormányzatoknak kellene figyelniük, túláraznak-e a piaci árusok a járvány idején

Hatósági árakat nem tervez a kormány, viszont arra kérte a Pest Megyei Kormányhivatal az önkormányzatokat, figyeljék, jogosan emelik-e az árakat a piacokon, tudta meg az Azonnali.

Kémkedhet-e utánunk az állam a koronavírus-járványra hivatkozva?
Kémkedhet-e utánunk az állam a koronavírus-járványra hivatkozva?

Első ránézésre ijesztően nagy felhatalmazást biztosít egy két héttel ezelőtt megjelent kormányrendelet az ITM-nek az adataink megismerésére és felhasználására a járványügyi veszélyhelyzetben. Megfigyelhetnek, lehallgathatnak-e a járványra hivatkozva? Mik azok az adatok, amikhez még veszélyhelyzetben sincs köze az államnak? Utánajártunk.

Egyelőre mégsem vonják össze a Volánt és a MÁV-ot
Egyelőre mégsem vonják össze a Volánt és a MÁV-ot

Jelenleg nincs az összevonásról kormányzati döntés – ennyit árultak el az ITM-ből képviselői kérdésre, de ez is több, mint amit a sajtónak válaszoltak.

Közös holdingba vonhatják össze a Volánt és a MÁV-ot
Közös holdingba vonhatják össze a Volánt és a MÁV-ot

Az Azonnali birtokába került egy minisztériumi dokumentum, amelyben a MÁV és a Volán közös holdingba való összevonására tesznek javaslatot a kormánynak, és az egészet az ITM alá rendelnék. Úgy tudjuk, a kormány mai ülésének a napirendjén van a tervezet, amely Palkovics László miniszter újabb hatalmi húzása lehet.

Mi legyen a sokak által imádott és gyűlölt e-rollerekkel Budapesten?
Mi legyen a sokak által imádott és gyűlölt e-rollerekkel Budapesten?

Az autókat kiváltó környezetbarát csodaeszköz, vagy egy idegesítő és veszélyes közlekedési forma? Bárki bármit is gondoljon az e-rollerekről, egyben egyetérthet: egyre sürgetőbb, hogy szabályozzák használatukat. Mit gondolnak a döntéshozók a kérdésről, és melyik politikusok azok, akik egyáltalán már kipróbálták az e-rollert? Az Azonnali körképéből ezek is kiderülnek!

1 2