iskolaőrség
Milyen tanárnak lenni a koronavírus idején?
Milyen tanárnak lenni a koronavírus idején?

Az elmúlt három hónap igen mozgalmas volt: megjelentek az iskolaőrök, bevezették az új NAT-ot, a felső-, majd később a középfokú oktatásban tanulókat távoktatásra küldték, úgy volt, hogy hülyeség a tanárokat tesztelni, aztán mégis hozzáláttak, és közben jöttek a Béres-cseppek. Arról, hogy az iskolai tanulás mennyire maradt hatékony, az eddigi lemaradásokkal mi lesz, és magukat a gyerekeket hogyan érintette ez az egész, kevés szó esik.

Iskolában a Covid-generáció: mintha minden a legnagyobb rendben lenne
Iskolában a Covid-generáció: mintha minden a legnagyobb rendben lenne

Kedden reggel ismét becsöngetnek az iskolákban, hosszú idő, öt hónap után újra. Vajon mennyi időre fog ezúttal szólni ez a becsöngetés? Milyen állapotok várják majd a diákokat az iskolákban? Lesz-e újra távoktatás? Hogyan tud majd ezzel újra megküzdeni a gyerek, a tanár és a szülő? Vajon az állam nyújtani fog valamilyen segítséget, vagy jó szokásához híven csak nézi az egészet és jót röhög? Tanár szerzőnk kérdései tanév elején.

Szabó Szabolcs
Ezért nem küldünk az iskolába gumibotos biztonsági őrt!

Fejlesztőpedagógusokat, pszichológusokat, szociális munkásokat kellene az iskolákba küldeni, nem iskolaőröket, akik már a puszta jelenlétükkel újabb problémákat generálhatnak.

Ésik Sándor
Pintér, a derék katona

A permanens trolldemokrácia újra előhozta gumicsontként az iskolaőrséget. Ez tényleg gumicsont, abból az egyszerű okból, hogy nem lesz iskolaőrség. Miért vagyok én ebben biztos? Ássunk picit mélyebbre.