Senki nem lepődött meg azon, hogy a kormány újra bezár minden iskolát, a digitális távoktatás problémái azonban valószínűleg újra és más formában is elő fognak jönni: a szülők ismét amiatt aggódhatnak, hogy gyerekeik milyen oktatást kapnak, miközben dolgozniuk is kell úgy, hogy az iskolákra egyáltalán nem bízhatják rá őket. Az első iskolazárást könnyelműen kibekkelő tanárok feje is főhet, és az érettségiző diákokat felkészítő tanárok sem lehetnek nyugodtak.
Már amennyiben ezt az iskolaigazgató engedélyezi, és a felkészítő tanár is vállalja. A középiskolai felvételi szóbeli fordulója sem marad el.
Az iskolabezárásoknak nincs bizonyított hatásuk a járvány terjedésének korlátozására, de bizonyítottan gyerekek millióit érinti károsan, írja a British Medical Journal cikke. Ameddig nincs erős bizonyíték az iskolabezárások jótékony járványügyi hatására, nyitva kellene lenniük.
Korábban António Costa azt nyilatkozta, nem áldozná fel a most tanuló generációt, a katasztrofális járványadatok azonban más álláspontra terelték.
Hogyan értékelhető a koronavírus miatt elrendelt „digitális munkarend” első hete? Éppen egy forradalom zajlik a virtuális tantermekben, vagy csak a tanárok tudtak jól igazodni a megváltozott környezethez? Hogyan kezeli a kormányzat ezt a szokatlanul 21. századi szituációt? Ugyanaz lesz-e az iskola a koronavírus után, mint előtte volt?
A sokk okozta pánik jórészt már elmúlt a tanárok körében, de azért még mindig sok a kérdőjel, hogy hogyan oldják meg, hogy távoktatással is megfelelő módon felkészítsék a gyerekeket a koronavírus miatt elrendelt iskolabezárások idején is. Mindeközben a távoktatásra szakosodott platformok úgy hasítanak, mint még soha.
Bár a kormány nagyon nem akarta, még a Fidesz parlamenti frakciója is azt javasolja, szüntessék be az oktatást. A pedagógusok megkapják a fizetésüket.