Dézsi Csaba András mert nagyot álmodni, de így valószínűleg bukta a városa a tervezett kulturális negyedet és a lerobbant színházépület felújítását is. Laptársunk, az Ugytudjuk.hu videós beszámolója.
Összesen 1,63 milliárd forintot költenek a munkálatokra a közbeszerzés eredménye szerint. A két ismert vállalkozás mellett egy móvári cég is megbízás kapott.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke szerint a 2007-es balesetből okulva a 3-as metró felújítása során egy fontos biztonsági berendezést arrébb kellett volna helyezni, de ez nem történt meg.
Az alacsonyabb forgalmú időszakban két folyamatot egyszerre végeztek el, így tíz nappal rövidebb ideig jár forgalomkorlátozásokkal a Blaha Lujza tér felújítása – jelentette be Balogh Samu. Karácsony kabinetfőnöke szerint pazarló elemek voltak az előző városvezetés felújítási tervében, amire sosem volt pénz.
A jegybankelnök újra a kormány gazdaságpolitikáját bírálja, azon belül pedig nekiment a hatalmas állami építőipari beruházásoknak.
Erre a csökkenő jegyárbevételek miatt lenne szükség. Balogh Samu szerint a felújításokat muszáj volt elkezdeni akkor is, ha így több helyen zajlanak munkálatok egyszerre, ám három kormányzati beruházás „el van fuserálva”, dugódíjjal pedig egyedül a kormány számol.
45 milliárd forintos keretből segítené a falusi kisboltok túlélését a kormány, pedig az emberek évek óta egyre kevésbé használják őket, inkább választják az olcsóbb élelmiszerláncokat. Ráadásul egy morális-jogi szürkezónában működő bolt, a szegények függését kialakító kamatos bolt is állami tőkefröccshöz tud jutni ezáltal. A kormány lelki szemei előtt a kisközösségek támogatása lebeg.
Dorner Lajos szerint nonszensz a felújítás, mert aközben úgyis rájönnek majd, hogy inkább újjá kéne építeni a Lánchidat, így pedig a végén sokkal hosszabb és költségesebb lesz az egész. A VEKE-elnök szerint alapból csak 20-25 százalékkal kerülne többe az újjáépítés, mint a felújítás, a főváros viszont kérdésünkre közölte: ragaszkodnak a felújításhoz.
Miközben a kormány és a főváros hetek óta cicharcol azon, hogy kinek mi a felelőssége a Lánchíd rossz állapota kapcsán, addig Széchenyi István hídja egyre csak rohad. De félnek-e az emberek, hogy mi lehet ennek a következménye? Szerintük kié a felelősség: a kormányé vagy a fővárosi vezetésé? És vajon kell-e erőltetni ezt a felújítást, vagy inkább egy teljesen új hidat kéne felhúzni? Videó.
A tervezett Városháza park és öt másik helyszín esetében online szólhatnak bele a budapestiek, hogy ezek milyenek legyenek, illetve hogy az eddigi fejlesztésekkel mennyire elégedettek.