Kardos Gábor
2018. február 14. szerda, 14:38
Az amerikai marketing manapság inkább egyedülállókat, mint párokat céloz. Ők ugyanis többet fogyasztanak.

 

Amerikában már a felnőtt lakosság több mint fele szingli, így Valentinkor a cégek marketingje egy ideje már inkább őket célozza meg, nem pedig valódi párokat.

 

A trend nagyjából hasonló mindazokban a „fejlett” országokban, ahol az ilyen Valentin-Halloween-Black Friday-típusú (marketing) ünnepekre kerül át a hangsúly és a hagyományos ünnepek (karácsony, húsvét) is kommercializálódtak.

 

A folyamat globálisan része magánéletünk átfogó piacosításának, amit egyre több területen érezhetünk – vagy éreznünk és tudatosítanunk kellene. Valójában épp emiatt van egyre több szingli, a nagyobb fogyasztás érdekében, ami persze nem az emberek érdeke, hanem az utóbbi másfél évtizedben magánéletünket globálisan eltulajdonító cégeké.

 

Magyar szingli-statisztikáról nem tudok, de jó eséllyel ezen a téren hamarabb érjük utol a „fejlett Nyugatot”, mint gazdaságilag vagy a közéleti kultúra terén.

 

Kívánjunk tehát a cégekkel együtt boldog Valentint minden (aktuális vagy jövendőbeli) szinglinek... Vagy inkább találjunk ki már valami nagyon mást! Mondjuk ne a marketinget ünnepeljük, hanem a szerelmet és ne akkor, amikor a piac urai megmondják, hanem amikor épp jónak tartjuk. Szívből, szabadon.

 

Avagy már ebben sincs jobb választásunk, mint az ügyeletes, negatív mantra szerint a pártpolitikában?

 

comments powered by Disqus
Twitter megosztás Google+ megosztás