Szerző: Kiss Brigi
2017. szeptember 11. hétfő, 11:41
Életközeliség? Valóságszag? Ugyan már! Bő egy héten keresztül senki sem szúrta ki Magyarországon a Lidl kereszt nélküli templomokkal díszített görög termékeit. Holott végig itt voltak a szemünk előtt: reklámújságban és a boltokban is. A magyar sajtóhoz csak külföldi fordításon át jutott el a sztori.

 

Miközben a Lidl keresztcsonkítós húzását semmi sem menti, minimum elgondolkodtató, mennyire nem tűnt ez fel itthon senkinek – nekem sem – akkor, amikor ezek a termékek megjelentek az üzletekben, vagy még előbb, amikor a Lidl reklámújságjai megérkeztek a postaládákba. Merthogy egyik sem most történt, a botrány jó egy héttel később robbant csak ki. 

 

A hétvégén pakolászás közben ugyanis megtaláltam az újságok és szórólapok alkotta halomban a Lidl ominózus görög hetes reklámújságját: hét teljes oldalon keresztül promózzák a keresztjétől megfosztott ortodox templommal díszített termékeiket:

 

 

Maga a Görög ínyencségek hete augusztus 28-án kezdődött, de a szóróanyag másik felében az augusztus 24-27. közötti akciókat is reklámozták; és mivel postaládába bedobott újságról van szó, ezért jó eséllyel még ehhez képest is néhány nappal korábban jutott el mindez a potenciális vásárlókhoz.

 

Mégis: az első magyarországi cikkek a Santorini ikonikus templomáról leretusált keresztről csak szeptember 2-án jelentek meg, és azok is külföldi írások szemléi voltak. A magyar sajtó nagy része pedig csak azután számolt be a botrányról, hogy az MTI szeptember 4-én, vagyis bő egy héttel a reklámújság magyarországi megjelenését követően írt a prágai érsek ezzel kapcsolatos tiltakozó akciójáról.

 

Senki nem akadt tehát itthon, aki magától kiszúrta volna a Lidl durván túltolt polkorrektségét.

 

Még azok a portálok és olvasóik sem, akik most a leginkább fel vannak háborodva a történteken, és lopakodó iszlamizációról értekeznek.

 

Nem nehéz így lopakodni.

 

comments powered by Disqus
Twitter megosztás Google+ megosztás