+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Petróczi Rafael
2020. július 17. péntek, 09:18
A legendás típus évtizedeken keresztül szolgált, most a koronavírus miatt már nem éri meg tovább üzemeltetni őket.

A nemzetközi utazási szigorítások enyhítése ide vagy oda, a légitársaságok élete sokkal könnyebb nem lett, mióta lecsengett a koronavírus első nagyobb hulláma. Legalábbis Európában biztosan nem: ahogy meg is írtuk, az európai légitársaságoknál annyira döcögősen indul újra az élet, hogy azok idén összességében 21,5 milliárd dolláros veszteséggel számolnak.

 

A cégek számításait nagyban befolyásolhatják, hogy folyamatosan kell törölniük a járataikat, amelyekre alig adnak el jegyeket. A június 15-i hétre tervezett 17,8 millió ülőhelyes kapacitást például 3,9 millióra kellett módosítaniuk.

 

Ennek folyományaként értelmezhetjük a brit nemzeti légitársaság, a British Airways csütörtök késő este bejelentett döntését, miszerint

 

kivonják a forgalomból az összes, szám szerint 31 darab Boeing 747-es repülőgépüket.

 

Az ég királynőjének is nevezett, ikonikus Boeing 747-es a világ első óriásrepülője volt, a 747-100-as modellt először 1970-ben állították szolgálatba, nagyban elősegítve, hogy a repülés a hétköznapi ember számára is elérhető alternatívává váljon. Többféle modellt is gyártottak belőle az évek során, a legelterjedtebbé a 747-400-as vált, ami maximálisan 416 utas szállítását tudja biztosítani, szárnyfesztávolsága 64,4 méter, a farokrész magassága pedig 19,4 méter.

 

 

Mint azt a British Airways szóvivője a kivonást kommentálva elmondta: „Nagyon szomorúak vagyunk, hogy meg kell erősítenünk: azt javasoljuk, hogy a teljes 747-es flottát azonnali hatállyal vonjuk ki”. A szóvivő azt is hozzátette: „Nem valószínű, hogy a nagyszerű »ég királynője« valaha is még kereskedelmi szolgáltatásokat lásson el újra a British Airways számára a Covid-19 miatti utasszám-visszaesés következményeként”.

 

Ugyanis amennyire forradalmi volt a légiközlekedésben a 747 gigantikus mérete, akkora hátrány most az ilyen válságos időszakban a méretből adódó, hatalmas üzemanyagigény, amit a megcsappant utazóközönségből nem lehet finanszírozni. Mint azt a British Airways megerősítette,

 

a jövőben sokkal inkább a Boeing 747-tel kompatiblis, modern, üzemanyag-takarékos gépek felé szeretnének fordulni, mint a Boeing 787-esek vagy az Airbus 350-esek.

 

Ráadásul ezekkel a típusokkal sokkal könnyebb lesz elérnie a légitársaságnak a karbonsemleges működést is 2050-re.  

 

Koronavírustól függetlenül is egyébként többször belengette már a Boeing, hogy abbahagyja a 747-es modell alkatrészeinek gyártását, ám erről a végleges döntést mindig elodázták a megcsappant számú és nyomott árú rendelések teljesítésével.

 

NYITÓKÉP: Eluveitie / Wikipedia

 

 
comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Újabb 180 fokot fordult Varsó álláspontja. Valami nincs rendben a lengyel jobboldali kormánykoalícióban.

Mit érne Budapest Varsó nélkül? Medve-Bálint Gergőt, a téma szakértőjét kérdeztük.

Mit is tervez pontosan az új jobboldali mozgalom? Interjú az alapító Bencsik Jánossal!

Minden hónap első péntekje támogatói nap a Bandcampen: azaz ha most veszel meg ott egy lemezt, a teljes összeg a zenészeknél landol.

Tovább szolgálhatnád derék fejdelmed / Ha nem tsaltak volna így tőrbe tégedet!

Mindezt ráadásul úgy tették meg a korábbi elnököt, Igor Dodont támogató képviselők, hogy korábban még pont ők szavazták meg Dodonnak, hogy irányíthassa a titkosszolgálatot.

Lengyel lapértesülés szerint nem ez a legkomolyabb probléma vele kapcsolatban.

A hét kérdése

Tud-e jönni a Jézuska, ha marad az este nyolcas kijárási tilalom? Hogyan korlátozzuk a szilveszteri bulikat? Dönts te, mielőtt a kormány döntene!

Azért ide elnéznénk

Mi is, képzelheted. Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

December 16-án délután 4-től, szigorúan online, regisztrálni is kell hozzá. Érdemes.

Ezt is szerettétek

Leginkább úgy, hogy nem veszel semmit. A karácsonyi vásárlási láz beindulása előtt környezetvédelmi szakemberekkel jártunk utána, hogy lehetünk zöldebbek.

Milyen volt a jugoszláv néphadsereg katonájaként megélni a boszniai háború kitörését; miért éppen úgy születetett meg a béke, ahogy?

Magyarország első szociális söréhez hírességek sora adja a nevét. Hogyan lehetsz szuperhős a sörivással? Miért áll bele a csapatuk megosztó témák támogatásába is? Podcast!

A Helyzet vendége Eric Weaver, a Debreceni Egyetem docense, akivel megbeszéltük, mit hozhat Magyarországnak, ha Joe Biden az USA elnöke.

Ahogy nő a koronavírus-fertőzöttek száma, úgy gyűjtenek egyre többen közvetlen tapasztalatot a járványügyi intézkedésekről. Ez alól az Azonnali szerkesztősége sem volt kivétel. Podcast!

Sem Kirgizisztán, sem Bolívia nincs a világpolitikai érdeklődés középpontjában, pedig az utóbbi hetekben mindkét országban sorsfordító változások történtek. Ezekről szól az e heti Helyzet!

Léteznek-e valóban Fidesz-árvák, akiket meg tudnak szólítani? Hogy állnak az ellenzéki összefogáshoz? Hallgasd meg, hogy mit mondott erről Pálinkás József és Ábrahám Júlia! Podcast.

Twitter megosztás Google+ megosztás