+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Petróczi Rafael
2020. július 17. péntek, 09:18
A legendás típus évtizedeken keresztül szolgált, most a koronavírus miatt már nem éri meg tovább üzemeltetni őket.

A nemzetközi utazási szigorítások enyhítése ide vagy oda, a légitársaságok élete sokkal könnyebb nem lett, mióta lecsengett a koronavírus első nagyobb hulláma. Legalábbis Európában biztosan nem: ahogy meg is írtuk, az európai légitársaságoknál annyira döcögősen indul újra az élet, hogy azok idén összességében 21,5 milliárd dolláros veszteséggel számolnak.

 

A cégek számításait nagyban befolyásolhatják, hogy folyamatosan kell törölniük a járataikat, amelyekre alig adnak el jegyeket. A június 15-i hétre tervezett 17,8 millió ülőhelyes kapacitást például 3,9 millióra kellett módosítaniuk.

 

Ennek folyományaként értelmezhetjük a brit nemzeti légitársaság, a British Airways csütörtök késő este bejelentett döntését, miszerint

 

kivonják a forgalomból az összes, szám szerint 31 darab Boeing 747-es repülőgépüket.

 

Az ég királynőjének is nevezett, ikonikus Boeing 747-es a világ első óriásrepülője volt, a 747-100-as modellt először 1970-ben állították szolgálatba, nagyban elősegítve, hogy a repülés a hétköznapi ember számára is elérhető alternatívává váljon. Többféle modellt is gyártottak belőle az évek során, a legelterjedtebbé a 747-400-as vált, ami maximálisan 416 utas szállítását tudja biztosítani, szárnyfesztávolsága 64,4 méter, a farokrész magassága pedig 19,4 méter.

 

 

Mint azt a British Airways szóvivője a kivonást kommentálva elmondta: „Nagyon szomorúak vagyunk, hogy meg kell erősítenünk: azt javasoljuk, hogy a teljes 747-es flottát azonnali hatállyal vonjuk ki”. A szóvivő azt is hozzátette: „Nem valószínű, hogy a nagyszerű »ég királynője« valaha is még kereskedelmi szolgáltatásokat lásson el újra a British Airways számára a Covid-19 miatti utasszám-visszaesés következményeként”.

 

Ugyanis amennyire forradalmi volt a légiközlekedésben a 747 gigantikus mérete, akkora hátrány most az ilyen válságos időszakban a méretből adódó, hatalmas üzemanyagigény, amit a megcsappant utazóközönségből nem lehet finanszírozni. Mint azt a British Airways megerősítette,

 

a jövőben sokkal inkább a Boeing 747-tel kompatiblis, modern, üzemanyag-takarékos gépek felé szeretnének fordulni, mint a Boeing 787-esek vagy az Airbus 350-esek.

 

Ráadásul ezekkel a típusokkal sokkal könnyebb lesz elérnie a légitársaságnak a karbonsemleges működést is 2050-re.  

 

Koronavírustól függetlenül is egyébként többször belengette már a Boeing, hogy abbahagyja a 747-es modell alkatrészeinek gyártását, ám erről a végleges döntést mindig elodázták a megcsappant számú és nyomott árú rendelések teljesítésével.

 

NYITÓKÉP: Eluveitie / Wikipedia

 

 
comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Az abaújkéri Wesley János Iskolába látogattunk, hogy megtudjuk: mit jelent az ott tanulóknak és a pedagógusoknak a kormány megszorítása. Podcast!

A legtöbb helyen kötelező lesz a maszkviselés, annak betartásáért pedig az adott hely lesz a felelős. Részletek!

Egyszerűsített logót kap Budapest, a fővárosi fenntartású cégek esetében pedig egységes ernyőarculattal cserélnék le a jelenlegi összevisszaságot.

Egy állatvédelmi törvény miatti vita odáig fajult a varsói jobboldali kormányban, hogy a PiS frakcióvezetője szerint is vége az eddigi koalíciónak – de ezzel a kormánytöbbségnek is.

Toszkána az olasz baloldal fellegvára, 1921-ben a tengerparti Livornóban alapították meg az olasz kommunista pártot. Salvini és a jobbközép most egy keményvonalas EP-képviselővel hódítaná meg a vörös tartományt. Körbefotóztuk!

A rendszerváltás utáni legnagyobb haditechnológiai beruházását valósította meg keleti szomszédunk, Patriot légvédelmi rakétákat vásárolt. De pontosan mit akarnak ezzel?

Továbbra sem enyhül a járvány: pénteken 941 újabb esetet találtak meg, amivel már 11 202 főre nőtt az aktív esetek száma. Grafikonon mutatjuk, hogyan áll a járvány Magyarországon és a környező országokban!

A hét kérdése

A legújabb módi az lett, hogy ingyenes koronavírus-teszteket követel az ellenzék a kormánytól. De valóban szüksége van erre mindenkinek, a kisnyugdíjastól a kőgazdag vállalkozókig? Szavazz!

Azért ide elnéznénk

A budapesti a járvány miatt elmaradt, ám a pécsi tartja magát. Szeptember 17-20.

A nemrég alakult modern metálzenekar először mutatja be a karantén alatt írt debütáló lemezét. A szeptember 18-i bulin fellépnek még: Heedless Elegance, As Karma Brings.

Schiffer András ökopolitikai vitaköre ezúttal házhoz megy az Öreg-tóhoz. Szeptember 19.

Biciklis túra azoknak, akik szeretnének bringázni, de eddig Budapesten nem mertek biciklire ülni. Több időpontban, egészen szeptember 22-ig.

A „kocsmai evangelizáció” jegyében fog erről beszélgetni Fabiny Tamás püspök, Kajdi Csaba influenszer és Török Csaba pap. Szeptember 29., Művész Kávéház és Cukrászda.

Ezt is szerettétek

A sötét anyag kutatásáért kapta meg a rangos Viktor Ambartsumian-díjat Alex Szalay, a Johns Hopkins Egyetem magyar asztrofizkusa. Interjú!

Miben tud egyetérteni a szélsőjobboldal és a Háttér Társaság? Dúró Dóra és Dombos Tamás a Helyzetben!

Mi köze a belarusz diktátornak az oroszokhoz? Miért belarusz, miért nem Fehéroroszország?

Mit szól ahhoz Pacher Tibor, a tudóscsapat vezetője, hogy Magyarország is beszállt az űrversenybe? Podcast!

Mi lesz a jogállamisághoz kötött kifizetésekkel? Jó-e nekünk az EU által közösen vállalt hitel? Akkor most győzött Orbán Brüsszelben az EU-csúcson, vagy lebőgött?

Kulturáltabb szórakozónegyeddé válik-e a Belső-Erzsébetváros, vagy valóban keresztet lehet vetni az ottani éjszakai életre? Riport és interjúk a bulinegyedből. Podcast!

Miért tüntetnek a Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatói és oktatói? Mit mond a megválasztott, de a kormány által kinevezett rektor? És a politika? Körbejártuk.

Twitter megosztás Google+ megosztás