Fél éve adták át, mégis alig valaki használja a bukaresti reptéri vonatot

2021.06.07. 18:37

34,6 milliárd forintba került, 300 forint egy jegy, 20 perc a menetidő, mégse használja senki.

Fél éve adták át, mégis alig valaki használja a bukaresti reptéri vonatot

Még tavaly írtunk róla, hogy a bukaresti Északi pályaudvart (Gara de Nord) és a román fővárosról északra található otopeni-i Henri Coandă nemzetközi repülőteret összekötő vasútvonal modernizálása és egy kis részének a nulláról való megépítése régóta fontos célkitűzése a mindenkori román kormányoknak.

A BUKARESTI ÉSZAKI PÁLYAUDVAR HOMLOKZATA. KÖTELEZŐ CÉLPONT MINDEN BUKARESTBE LÁTOGATÓNAK. FOTÓ: RAZVAN LERESCU / WIKIMEDIA COMMONS

A bukaresti Északi pályaudvar körülbelül a budapesti Keleti pályaudvarnak felel meg, mivel szintén metrócsomópont, és szintén a tágabb értelemben vett belváros szélén van. Az új vasútszakasz átadásával a reptérről Bukarestbe utazók nagyon hamar átszállhatnak a bukaresti metrókra is.

A reptér és a belváros közötti 18 kilométeres szakaszt nagyjából 40–50 perces menetidővel teszik meg úgy a buszok, mint minden más.

JELENLEG 24 PERCBE TELIK AZ ÉSZAKI PÁLYAUDVARRÓL VONATTAL ELJUTNI AZ OTOPENI-I NEMZETKÖZI REPTÉRRE. A MÁSIK AJÁNLOTT ÚTVONAL A BUSZJÁRATOT MUTATJA, AMELY PÁLYAFELÚJÍTÁS MIATT MÉG HOSSZABB IDŐBE TELIK.

Megépült, átadták, a kutya sem használja

Pár napja arról írt a román sajtó, hogy december közepén hiába adták át a forgalomnak a vadonatúj szakaszt és

redukálták 20 percre a menetidőt, a vonatokat szinte senki sem használja, konganak az ürességtől.

A beruházás körülbelül 100 millió euróba (34,6 milliárd forintba) került. A reptéri vonatok üressége már csak azért is furcsa, mivel a korábbi 40-50 perces menetidő felére csökkent, 40 percenként indulnak a vonatok és még a vonatjegy összege is olcsó:

mindössze 4 lejt (281 forint) kell fizetni egy vonaljegyért.

A Pro TV helyszíni riportjában találó hasonlattal mutatta be a helyzetet: olyan kevesen voltak a járaton, hogy mindegyik utas jegyének összegét is összeadnák, az nem lenne elegendő egy pizzára sem.

A bukaresti reptér honlapját elnézve a járvány miatti esetlegesen kevesebb repülőjárat sem lehet a vasút népszerűtlenségének oka, Bukarestből ugyanis óránként 10 járat indul és érkezik, többek közt Bécsbe, Firenzébe, Rómába, Varsóba, Kerkirára, Londonba, Tel-Avivba, Luxemburgba, Brüsszelbe, Bolognába vagy épp Isztambulba, a belföldi úticélokról nem beszélve.

KLAUS JOHANNIS ÁLLAMELNÖK, LUDOVIC ORBAN KORÁBBI MINISZTERELNÖK MEGLÁTOGATJÁK A REPTÉRI VONATOT MÉG ÁTADÁS ELŐTT. FOTÓ: KLAUS JOHANNIS / FACEBOOK

Azon utasok, akiket sikerült kameravégre kapni, arról beszéltek, hogy valószínű, hogy sokan még nem tudják, hogy a reptérre vonattal is el lehet jutni. A vonatot leginkább fiatalok és külföldiek választják, míg a románok maradnak a hagyományosabb taxizásnál: „a taxi közelebb van és gyorsabb”, mondta egyikük.

NYITÓKÉP: Teodor Stefan / Facebook

Antal Róbert-István
Antal Róbert-István az Azonnali újságírója

Történész, az erdélyi baloldal kutatója. Bármilyen furcsa, de szereti a románokat.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek