Ha a nagy márkák a szép szóra nem hallgatnak, oda kell ütni Fluor szerint, ahol a legjobban fáj nekik: az imidzsüket romboló figyelmeztetéseket kell rakni a termékeikre, mint a cigisdobozoknál.
„A valaha megtermelt műanyagnak a vállalatok csak 9 százalékát hasznosították újra, mégis mi érezzük rosszul magunkat a környezetszennyezés miatt. Eközben a reklámok a műanyagba csomagolt termékeket hirdetik, igazi alternatívák lehetősége nélkül. Eljött az ideje egy olyan figyelmeztetésnek, amit nem lehet nem észrevenni!” – írja új, „Vigyázz, műanyag” címmel futó kampányában a Greenpeace.
Ennek keretében a Greenpeace arra szólítja fel a termékeiket műanyagba csomagoló vállalatokat és azok vezetőit, hogy találjanak az eldobható csomagolások helyett a környezetet nem szennyező megoldásokat.
A kampányhoz készített videóban a népszerű előadó, Fluor Tomi is megszólal, és a műanyaghelyzetet a dohánytermékekkel veti össze: mint mondja, ugyanolyan háború folyik most a műanyag-csomagolásokat használó márkák ellen, mint évtizedekkel ezelőtt a dohányipar ellen, ami próbálta elhazudni a cigaretta káros hatásait.
A Greenpeace és Fluor a harc keretében felveti azt is, hogy mi lenne, ha a műanyagtermékekre is olyan figyelmeztető jelzéseket helyeznének el, mint amiket a dohánytermékeken is látni:
Ezeket az anyagokat a Greenpeace a kampány weboldalán elérhetővé és letölthetővé tette, arra hívva fel a fogyasztókat, hogy tegyék ki őket bárhová, ahol szerintük a műanyag-csomagolásokról határozó döntéshozóknak szemet szúrhatnak.
Simon Gergely, a Greenpeace vegyianyag-szakértője az Azonnalinak küldött közleményben ehhez kapcsolódóan elmondta, hogy „a bolygónkat fojtogató műanyagválságot csak együtt tudjuk megoldani – fogyasztók, cégvezetők, és politikai döntéshozók”. Szerinte az elmúlt években egyre többen értették meg a helyzet súlyosságát, és születtek is uniós és hazai szinten előremutató intézkedések:
Fluor a Greenpeace kampányához való csatlakozását azzal indokolta, hogy ő ugyan próbálja elkerülni az eldobható műanyag csomagolású termékek használatát, „de ez szinte lehetetlen, amikor mindent eldobható palackban meg pohárban lehet kapni, és még az is hat réteg műanyagba van csomagolva. Én szeretnék jól dönteni, de ha a cégek még döntési lehetőséget sem adnak, akkor nem tudok.”
A Greenpeace egyébként a kampány weboldalán tippeket is ad mind a fogyasztóknak, mind a cégeknek, hogy hogyan tudják felhívni a műanyagválságra a figyelmet, és tenni ellene. A Greenpeace azt reméli, hogy minél több cégvezetőt tudnak ezáltal inspirálni a változtatásra.
NYITÓKÉP: A Greenpeace kampányvideója
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.