Csütörtökön a magyar és a szlovák miniszterelnök jelenlétében átadták Komáromnál az új Duna-hidat. A Monostori híd tehermentesíti Komáromot és csatlakozik az M1-es autópályához, szlovák oldalon viszont alig változtat a kritikus közlekedési helyzeten.
Komáromnál eddig a százharmincéves Erzsébet hídon lehetett átkelni a Dunán és átlépni a magyar-szlovák határt. A hidat – amire mindkét oldalon a belvároson keresztül lehet feljutni – rengetegen használták, hiszen a határ Duna által képezett szakaszán Pozsonyon kívül csak Győrnél, Komáromnál és Esztergomnál lehet átkelni.
A most átadott Monostori híd ezt a régi hidat tehermentesítené, egyúttal gördülékenyebbé tenné az észak-déli irányú tranzitforgalmat: ezentúl nem kellene az autóknak átverekedniük magukat a határ két oldalán fekvő Komárom és Révkomárom belvárosán. Ez a szándék viszont csak a magyarországi oldalon teljesül: itt a hídra vezető út a várost elkerülve csatlakozik az M1-es autópályára kapcsolódó 13-as főúthoz.
A hídról levezető út a Komáromot Pozsonnyal összekötő 63-as útba torkollik. A Csallóközből érkezők, illetve a Csallóközbe tartók ezentúl valóban úgy tudnak átkelni a Dunán és a határon, hogy nem kell behajtaniuk egyik oldalon sem a városba, viszont
Révkomáromot ugyanis észak felé is csak egy másik hídon keresztül lehet elhagyni, ráadásul a Vág fölött átívelő híd évek óta katasztrofális állapotban van. A városnak szüksége lenne egy új Vág-hídra is, ezen vezetne keresztül a szintén évek óta tervezett elkerülő út, ami Révkomáromot nyugatról megkerülve kötné össze a Monostori hidat az északra, Nyitra felé vezető főúttal.
A Denník N összefoglalója szerint
hiszen úgy sokkal egyszerűbb lenne összekötni a Nyitra felé vezető úttal. Ez a megoldás viszont a magyar oldalon bonyolította volna a híd összekötését a komáromi ipari parkkal és az M1-es autópályával.
A Nyitra felé vezető főúthoz való közvetlen csatlakozás hiányában viszont a forgalom hiába kerüli ki Komáromot, és vezet át az új hídon, az észak felé továbbhaladóknak ezután is át kell majd hajtani Révkomáromon ugyanúgy, ahogy eddig is. Mivel a híd magát a határon való átkelést valamennyire megkönnyíti, a révkomáromiak az Új szó tudósítása szerint attól tartanak, hogy a városon áthaladó forgalom tovább fog növekedni. Ráadásul a régi hídon 20 tonnás súlykorlátozás volt érvényben; mostantól a várost eddig elkerülő nehezebb gépjárművek is Révkomáromon mennek majd keresztül észak felé.
Eközben szerdán megjelent a szlovák kormány határozata a közúti infrastruktúra-fejlesztés prioritásairól. A jóváhagyott javaslatokat a pénzügyminisztérium szakértői csapata dolgozta ki, és a Dél-Szlovákiát érintő legfontosabb infrastruktúra-fejlesztések mind a lista végére kerültek – írja az Új Szó. Ezek szerint
NYITÓKÉP: Németh Szilárd / Facebook
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.