+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Varsányi Bence
2020. július 23. csütörtök, 16:38
Lezárás csak a bulinegyedben, a Kazinczy utcán lesz, a cél inkább az, hogy az autósok a főútvonalakat használják a kis utcák „menekülőútvonalai” helyett.

Balogh Samu fővárosi kabinetfőnök ismertette a főpolgármester által április végén beígért fővárosi forgalomcsillapítás első szakaszát csütörtök délután egy háttérbeszélgetésen, amelyen részt vett Soproni Tamás, Terézváros momentumos polgármestere, és Niedermüller Péter, a Demokratikus Koalíció erzsébetvárosi polgármestere is, akik hangsúlyozták, hogy a két szomszédos kerület szorosan együtt fog működni a forgalomcsillapításban.

 

Erzsébetvárosban jön a legtöbb változás

 

A budapesti forgalomcsillapítás elsősorban Erzsébetvárost fogja érinteni, itt augusztus tizedikén kezdődik egy nagyjából háromhónapos tesztidőszak, ami ugyan október végéig tart, az intézkedések viszont maradnak egészen a visszajelzések kiértékeléséig, illetve a hosszútávú megoldások bevezetéséig. Balogh és Niedermüller kiemelte, hogy az erzsébetvárosi intézkedések korlátozásokat vagy lezárásokat egyáltalán nem tartalmaznak, hanem

 

főleg a forgalmi irány megváltoztatásával próbálják elérni azt, hogy aki áthaladna a kerületen, inkább más irányban, a főútvonalakat használva közlekedjen.

 

Az egyik legnagyobb belpesti főútvonal, a Nagykörút egyébként épp most lett egy sávval kisebb, miután biciklisávot létesítettek rajta, így a szokásos forgalom mellett is érezhetően lassabb a haladás autóval.

 

A beszélgetés résztvevőinek kiosztott anyagban is hangsúlyozták azt, hogy lezárások nem lesznek, viszont már rögtön a következő bekezdésben írják, hogy a bulinegyed főutcájának is tekinthető Kazinczy utcát a Király utca és a Wesselényi utca között például teljesen lezárják a forgalom elől.

 

Ezen kívül viszont tényleg nem lesz lezárás, a forgalmi irány megváltoztatásán kívül viszont

 

a pakolóhelyek csökkentését is tervezik, egyrészt hogy több hely legyen a bicikliseknek és a gyalogosoknak, másrészt pedig lesz olyan utca, ahol az így felszabadult helyet kihasználva kétirányúsítják a forgalmat:

 

az egyik irányban a trolik és a biciklisek, míg a másik irányban az autósok fognak közlekedni. Továbbá lesznek olyan helyek is, ahol a megfelelő kanyarodási ív biztosítása miatt szüntetnek meg parkolóhelyeket.

 

EZEKRE A VÁLTOZÁSOKRA LEHET SZÁMÍTANI ERZSÉBETVÁROSBAN AUGUSZTUS TIZEDIKÉTŐL.

 

A városvezetők úgy gondolják, hogy a parkolóhelyek számának csökkentésével a kerület lakói is jól járnak majd, mert így csökkenni fog a zaj- és levegőszennyezés mértéke, és hosszútávon az autósoknak sem fog problémát okozni, mert egyre többen fogják használni a parkolóházakat, így könnyebb lesz az utcán találni parkolóhelyet. 

 

Baloghék egyébként arra is számítanak, hogy

 

a Fővárosi Önkormányzat augusztus végén dönteni fog arról, hogy Erzsébetváros egy magasabb parkolási díjzónába kerüljön, ezzel is támogatva a forgalomcsillapítási intézkedéseket.

 

Kisebb forgalomcsillapítási intézkedések lesznek máshol is

 

Ugyan a háttérbeszélgetés fókusza elsősorban Erzsébetváros volt, Balogh röviden ismertette a többi kerületre vonatkozó terveket is, például a Bécsi út és a Vörösvári út az óbudai lakótelepet érintő szakaszán a sebességkorlátot 60 km/óráról 50 km/órára módosítják, hogy alacsonyabb legyen a zajszennyezés, Ferencvárosban pedig szintén a parkolóhelyek csökkentésével akarják majd elérni, hogy az autósok ne használják a kisebb utcákat „menekülőútvonalnak”.

 

Ugyan Kerpel-Fronius Gábor, Budapest részvételiségért, átláthatóságért, és okosvárosért felelős főpolgármester-helyettese jelen volt, de végül nem szólalt fel a beszélgetésen, Balogh viszont többször is hangsúlyozta a rendezvényen, hogy a fővárosi változtatások nem önkényesek, az egészet tesztjelleggel próbálják ki, és több platformon is várják majd a közlekedő emberek véleményét az intézkedésekről.

 

NYITÓKÉP: BKK / Facebook

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Mivel nem látnak garanciát arra, hogy ne kerülhetnének megint politikai nyomás alá, maradnak mindenképpen Bécsben.

„Nem várhatja el tőlem, hogy egy nappal később már egy teljesen kidolgozott tervvel állok elő” – védekezett a brit miniszterelnök szóvivője.

A széndioxid-kibocsátás éves növekedése 2021-ben a második legmagasabb lehet a 2008-as világválságot követő felépülés óta – mondja a Nemzetközi Energiaügynökség.

Mélyülnek tőle a társadalmi egyenlőtlenségek, indokolja mindezt a világszervezet.

Az Ibizába belebukott politikus azt kéri volt pártjától, hogy vegyék vissza. A párt közben azon vitázik, mennyire álljon bele a lockdownellenességbe.

A szállításügyi miniszter közben cukornádültetvényen pöffeszkedő ültetvényesnek nevezte a miniszterelnököt.

A hét kérdése

A brit ellenzék vezetőjét személyesen egy bathi kocsma tulaja dobta ki, amiért pártolta a hosszan eltartó járványügyi lezárásokat. Magyarországon ki ne ihasson, ha lesz nyitás?

Azért ide elnéznénk

Mi is, képzelheted. Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Ezt is szerettétek

Letoha Tamás, a gyógyszerfejlesztéssel foglalkozó kutató koronavírussal kapcsolatos olvasói kérdésekre válaszol, és azt is elmondja, miért fél a biológiai háborútól.

A galériatulajdonos műgyűjtő elmondja, hogy a szobor a világ bármely részén múzeumi tárgy lehet a jövőben: a BLM-szobor jó értelemben provokál.

Eddigi bevételeik 10 százalékát keresik most meg, hiszen a szakmájukat konkrétan nem tudják gyakorolni. A Music Hungary Szövetség elnöke, Weyer Balázs a Helyzetben!

Hogyan lehet úgy szürreális műveket írni, ha a világ maga is egyre szürreálisabb? Veres Attila íróval erre kerestük a választ.

Renczes Ágoston, az Azonnali újságírója elmondja, miért lehet jobb vezető Matovič betonkatolikus menedzser utódja, és hogyan érintheti ez a felvidéki magyarságot.

A popzenészek és sztársportolók legújabb bevételi forrásáról Bornemissza Márkkal, az egyik legsikeresebb cipőbolthálózat, a Footshop magyar brand managerével beszélgettünk.

Az Európai Bizottság nemrég nyilvánosságra hozta az EU-s védettségi igazolásról szóló tervet. Lattmann Tamás nemzetközi jogásszal elemeztük, hogyan válhat valóra. Podcast!

Twitter megosztás Google+ megosztás