+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Illés Gergő
2020. július 16. csütörtök, 20:05
A Paradigma Intézet hatvan magyar politikus Facebook-használatát elemezte a járvány alatt. Nézzük, kinek mennyibe került egy új lájkoló?

Érdekes kutatást tesz közzé majd hamarosan a Paradigma Intézet – a szervezet ugyanis azt vizsgálta meg, hogy a koronavírus ideje alatt, vagyis a március 23-a és a május 31-e közötti tíz hétben melyik politikus mire, hogyan és mennyiből használta a Facebookot, illetve hogyan építgette saját oldalát.

 

A Paradigma már most elkezdett részleteket szivárogtatni a hamarosan publikálásra kerülő elemzésből, de a legérdekesebb talán az a csütörtökön publikált infografika, ami azt mutatja, hogy átlagosan mennyibe került egy új Facebook-lájkoló a jelentősebb pártok pártelnökeinek a járvány alatt.

 

 

Brutálisan sokba kerül egy LMP-lájkoló

 

Orbán Viktor például ingyen tudta jelentősen bővíteni a lájkolói körét: a miniszterelnök ugyanis egyáltalán nem költ fizetős Facebook-hirdetésekre, viszont a miniszterelnöki Facebook-oldal fontos tájékozódási pont lett a koronavírus alatt az olyan blamáktól eltekintve, mint Orbán elnémulós videója például.

 

Így van jelenleg a miniszterelnöknek már több, mint 853 ezer lájkolója, és egymilliónál is több követője.

 

Az összes többi pártvezető viszont már költött a járvány alatt Facebook-hirdetésekre, a leggazdaságosabb a momentumos Fekete-Győr András volt, neki ugyanis átlagosan csak 58,6 forintjába került egy lájkoló - igaz, Fekete-Győrnek most is csak 31 ezer kedvelője és 33 ezer követője van. Egész jól teljesített Jakab Péter Jobbik-elnök is lájkolónként 62,5 forinttal (összesen: 131 ezer lájkoló, 156 ezer követő).

 

A jelenleg 31 ezer lájkolót és 32 ezer követőt maga mögött tudó MSZP-elnök Tóth Bertalan már 110 forintot költött lájkolónként a vizsgált tíz hétben, míg a DK-elnök Gyurcsány Ferencnek 159-be. Igaz, neki nehezebb is volt növekednie, hiszen már most 257 ezer lájkolóval és 273 ezer követővel bír.

 

A legdurvább viszont az, hogy Schmuck Erzsébet LMP-társelnök mennyit is „fizetett” egy új lájkolóért a Facebook-oldalán: a Paradigma kutatása azt mutatta ki, hogy

 

az LMP-s politikusnak átlagosan 1141 forintjába került egy új lájk, vagyis közel húszszor annyiba, mint az etéren leghatékonyabb ellenzéki Fekete-Győrnek.

 

Schmucknak még így is csupán 17 ezer kedvelője van az oldalán, valamivel több, mint 14 ezer követővel.

 

Novák Katalin több, mint egymillióból kampányolt

 

A Paradigma kutatásának másik látványos eleme, hogy egy-egy politikus hány százalékkal tudta növelni a vizsgált tíz hétben a lájkolói számát, és eközben mennyit költött hirdetésekre. Szijjártó Péternek például tavaly decemberig egyáltalán nem volt Facebook-oldala, míg mostanra már 101 ezren lájkolják és 150 ezren követik a külügyminisztert. Így a járvány tíz hete alatt 280 százalékkal növelte lájkolói számát úgy, hogy hirdetésre egyáltalán nem költött.

 

 

Varga Judit igazságügyi miniszter is egészen hatékony volt, az ő lájkolóinak száma 62 százalékkal ugrott meg (jelenleg: 76 ezer lájkoló, 89 ezer követő), miközben kampányra csak 120-142 ezer forintot költött.

 

Novák Katalin viszont 1-1,2 millió forintot költött saját Facebook-oldalának promózására a járvány alatt,

 

de az ő lájkolói tábora csak 32 százalékkal bővült. A családügyi államtitkárt így lájkolják jelenleg 65 ezren, és követik 67 ezren.

 

Kiemelkedően sokat költött és keveset kapott viszont az MSZP-s Tóth Bertalan is, az ő tábora 31 százalékkal bővült csupán úgy, hogy a szocialisták elnöke 736-919 ezer forintot is költhetett az oldalára.

 

MONTÁZS: Illés Gergő / Azonnali

 

 
comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

A heti Tsúfos Tükör megmutatja, miért örülhetünk a fővárosban épülő kínai egyetemnek.

A 2019-es önkormányzati választáson Pikó András mögé álltak be, és most sem állítanak saját jelöltet a VIII. kerületben.

Ebből nyáron akár óriási káosz is lehet: minden egyes EU-tagállam maga döntheti el, hogy elfogadja-e az EMA-engedéllyel nem rendelkező vakcinákat.

Az óvodák és az iskolák alsó tagozatai április 19-től nyitnak.

És ha még meg is épül Óbuda és Újpest között a vasúti híddal párhuzamosan, az is valószínűleg csak 20-25 év múlva lesz esedékes – a híd és a környező terület fejlesztési tervéhez azonban az embereket is megkérdezi a főváros.

Litvániában eleve olyan igazolást csináltak, ami megfelel az EU-s zöldigazolványnak. Az újból kinyitott üzleteket májustól csak egy ilyen igazolás felmutatásával lehet majd igénybe venni.

Napok óta tüntetnek, hogy munkakör és ne kor szerint oltsanak, és minél előbb elkezdődhessen az olasz turisztikai szezon.

A hét kérdése

A hatpárti ellenzéki szövetség szerint felesleges a regisztráció, elég lenne felmutatni a TAJ-kártyát, hogy beoltsanak valakit a covid ellen. Szerinted?

Azért ide elnéznénk

Mi is, képzelheted. Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Ezt is szerettétek

Eddigi bevételeik 10 százalékát keresik most meg, hiszen a szakmájukat konkrétan nem tudják gyakorolni. A Music Hungary Szövetség elnöke, Weyer Balázs a Helyzetben!

Hogyan lehet úgy szürreális műveket írni, ha a világ maga is egyre szürreálisabb? Veres Attila íróval erre kerestük a választ.

Renczes Ágoston, az Azonnali újságírója elmondja, miért lehet jobb vezető Matovič betonkatolikus menedzser utódja, és hogyan érintheti ez a felvidéki magyarságot.

A popzenészek és sztársportolók legújabb bevételi forrásáról Bornemissza Márkkal, az egyik legsikeresebb cipőbolthálózat, a Footshop magyar brand managerével beszélgettünk.

Az Európai Bizottság nemrég nyilvánosságra hozta az EU-s védettségi igazolásról szóló tervet. Lattmann Tamás nemzetközi jogásszal elemeztük, hogyan válhat valóra. Podcast!

Horváth Máté, a Dürer Kert koncertszervezője az Azonnalinak néhány részletet elárult arról, hogyan fog kinézni a lockdown utáni Dürer. Podcast!

Az 1848-as forradalomra és szabadságharcról szeretünk egy jó adag nemzeti mázzal és pátosszal leöntve gondolkodni. De mi köze a nemzeti ünnep lezüllesztéséhez Torgyán Józsefnek? Podcast!

Twitter megosztás Google+ megosztás