Zuckerberg szerint hamarosan megunják a cégek a Facebook bojkottálását

Szerző: Galavits Patrik
2020.07.03. 09:07

Ötszáznál is több óriáscég véli úgy, hogy a Facebook nem tesz eleget a gyűlöletbeszéd terjedése ellen, ezért úgy döntöttek, többé nem költenek pénzt reklámra a közösségi oldalon. A Facebook-alapító Mark Zuckerberg ennek ellenére nem esett kétségbe.

Zuckerberg szerint hamarosan megunják a cégek a Facebook bojkottálását
„Hamarosan úgyis visszatérnek”

kommentálta Mark Zuckerberg a Facebook munkatársainak azokat a híreket, miszerint több száz hirdető döntött úgy, hogy felfüggesztik a hirdetésieket a legnagyobb közösségi oldalon és a Facebookhoz tartozó többi felületen.

Szerdán 530 cég csatlakozott a hirdetési bojkotthoz a Stop Hate for Profit elnevezésű oldalon. A vállalatok szerint a Facebook nem tett semmit, hogy az afroamerikaiak egyenlőségéért tüntetők elleni uszító tartalmakat visszafogja a feleületein, emellett hiteles hírforrásnak fogadja el a Breitbart News és a The Daily Callert, holott azok a petíció aláíró szerint „ismertek arról, hogy fehér nacionalistákkal” dolgoznak. Továbbá azt is kifogásolják, hogy a Facebook szemet hunyt „választók kirívó elhallgatása” felett.

„Megvédhette és támogathatta volna a fekete felhasználókat a Facebook? Gyűlölködésnek bélyegezhette volna a holokausztot? Buzdíthatott volna szavazásra? Teljes mértékben. De folyamatosan ennek ellenkezői mellett dönt” – olvasható a Stop Hate for Profiton.

Hozzáteszik, hogy a Facebook 70 milliárd dolláros bevételeinek 99 százaléka a reklámoknak köszönhető, ezért

„erőteljes üzenetet” küldenek a cégnek, miszerint a „a nyereségért soha nem éri meg gyűlöletet, bigottságot, rasszizmust, antiszemitizmust és erőszakot népszerűsíteni”.

A bojkotthoz csatlakozó cégek listáján olyan nagyvállalatok szerepelnek, mint az Adidas, a Boeing, a Ford, a Honda, a Levi’s, a Pfizer vagy az Unilever. Ezeken kívül pedig a Starbucks és a Target is jelezte, hogy legalább egy hónapig nem költ hirdetésekre a Facebookon.

Mark Zuckerberg azonban a The Information tudomása szerint nem aggódik. Munkatársainak kijelentette, hogy a cégek részéről nem gazdasági megfontolásokról, sokkal inkább „hírnévről és a partnereikről” van szó, utalva ezzel arra, hogy a vállalatok szerinte leginkább csak meglovagolják a mostani közhangulatot. Akciójukat egyébként maguk a cégek is inkább „szünetnek” nevezik, mint bojkottnak.

A Facebook szóvivője a Guardian tudósítása szerint megerősítette, hogy a közösségi oldal alapítója valóban így gondolkozik. „Nagyon komolyan vesszük ezeket a problémákat, és tiszteletben tartjuk a partnereink visszajelzéseit. Valós eredményeink vannak a gyűlöletbeszéd elleni küzdelmünkben és nem húzunk hasznot annak jelenlétéből a felületeinken. De ahogy korábban is elmondtuk, mindenen csak az elveink szerint változtatunk, nem pedig gazdasági nyomásra” – fogalmazott a szóvivő. 

A Facebook alelnöke, Nick Clegg is igyekezett nyugtatni a kedélyeket. Szerinte a közösségi oldal a szavazásra buzdító kampányával bizonyította elkötelezettségét a vállalatok által is követelt értékek mellett, illetve dollármilliárdokat költött és tízezreket alkalmaz a felületén megjelenő tartalmak moderálására.

Az indulása óta még sosem kellett átélnie hasonló bojkottot a Facebooknak. És bár nyugodtnak tűnik, a Guardian beszámolója szerint Mark Zuckerberg nem hagyja figyelmen kívül a tiltakozást. Várhatóan jövő héten találkozik a Stop Hate for Profit képviselőivel.

NYITÓKÉP: Mark Zuckerberg / Facebook

Galavits Patrik
Galavits Patrik az Azonnali újságírója

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek