Az önkormányzatok foglalkozzanak inkább a gyülekezésekkel, ne a bringásokkal, kéri a Kerékpárosklub

Szerző: Fekő Ádám
2020.04.23. 15:09

A május 1-i háromnnapos hétvégére is az önkormányzatok dönthetnek róla, milyen plusz korlátozásokat vezetnek be a koronavírus miatt. A Magyar Kerékpárosklub ezért szeretné elérni, ne tereljék az minden szempontból rosszabb autókhoz a közlekedőket az elvileg minden egészségügyi elvárásnak megfelelő bicikliktől.

Az önkormányzatok foglalkozzanak inkább a gyülekezésekkel, ne a bringásokkal, kéri a Kerékpárosklub

Nagyon úgy néz ki – legalábbis Gulyás Gergely ezt jelentette be a kormányinfón –, a május 1-jei hosszú hétvégén is hasonló lehetőségeket kapnak a magyar önkormányzatok, mint húsvétra, vagyis a polgármesterek az országosan hatályban lévő kijárási korlátozásoknál szigorúbb szabályokat is hozhatnak az adott időszakra. Ez a lehetőség sok településen azt eredményezte húsvétkor, hogy a polgármesterek lezártak szinte minden nagyobb parkot, illetve nagyban korlátozták a kerékpáros közelekedést is annak ellenére, hogy valószínűleg mindegyik közlekedési forma közül a vírus szempontjából legkevésbé veszélyesről beszélünk, ráadásul rekreációs mozgásnak is jó.

A Magyar Kerékpárosklub ezért honlapján kérte az önkormányzatokat, változtassanak:

„A Kerékpárosklub arra kéri az önkormányzatokat és hatóságokat, hogy a kerékpáros útvonalakat lezáró erőiket a gyülekezések feloszlatására irányítsák át” ahelyett, hogy ellehetetlenítenék az egészséges és távolságtartó kerékpározást és ezzel az autós közlekedést motiválják

– áll a közleményben. Hozzáteszik, hogy a húsvéti rendelkezésekkel a fővárosban és több megyében is gyakorlatilag „kiöntötték a gyereket a fürdővízzel együtt”, hiszen a „fizikai és mentélis egészséget növelő kerékpározás helyett a koronavírus terjedéséért is felelős légszennyezés mértékét növelik” azzal, hogy a kerékpáros közlekedés helyett inkább az autózás felé terelik az embereket.

BUDAKALÁSZ: SÉTA VAN, BICIKLI NINCS (FORRÁS: MAGYAR KERÉKPÁROSKLUB)

A klub ki is emel két esetet: Budakalászon a Megyeri-hidat, Tatabányán pedig a városból kivezető kerékpárutakat zárták le a biciklisek előtt, ami miatt aránytalanul nagyot kellett kerülni, de több balatoni település is lezárta a bicikliutakat úgy, hogy közben a tömegközlekedés és az autóforgalom zavartalanul üzemelhetett.

A szöveg arra is felhívta a figyelmet, hogy

már összeállítottak egy Budapestre gyorsan és olcsón alkalmazható javaslatcsomagot is, amihez hasonlót a vidéki városokhoz is készítenek:

Budapesten a pesti alsó rakpart és a kerületközponti utak megnyitását kérték.

Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub szóvivője az Azonnalinak elmondta, egy-két kisebb települést leszámítva egyáltalán nem egyeztettek velük az önkormányzatok: „Eléggé úgy tűnik, hogy a rájuk tolt felelősség és a lakossági aggodalmak közötti nyomásban születnek sokszor túlzó pánikreakciók.” Halász hangsúlyozta, hogy a kijárási korlátozás nem akadályozza a kerékpározást, csak az önkormányzatok aránytalan intézkedései.

A Magyar Kerékpárosklub szóvivőjével, Halász Áronnal már az Azonnali is készített interjút a koronavírussal kapcsolatban: ha esetleg érdekel, miért sokkal jobb biciklire ülni ilyenkor, mint tömegközlekedni, azt ide kattintva el is olvashatod.

NYITÓKÉP: Magyar Kerékpárosklub / Facebook

Fekő Ádám
Fekő Ádám Az Azonnali újságírója

Hétközben újságíró, hétvégén boldog ember. Akár ugyanabban a mondatban is szívesen okoskodik a magyar futball izgalmairól és a populizmus veszélyeiről, emellett nagyon szereti a szovjet jellegű épületeket.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek