Eltűntek a Lime e-rollerei Budapestről. Az Azonnalinak azt ígérik: visszatérnek

Szerző: Hutter Marianna
2020.04.22. 16:40

Mit tegyen az, aki Budapesten szeretett volna Lime-ozni, de hiába vette meg heti előfizetését? Megkérdeztük.

Eltűntek a Lime e-rollerei Budapestről. Az Azonnalinak azt ígérik: visszatérnek

Már március 19-e óta nem elérhetőek a Lime budapesti elektromos rollerei. Erről nem értesítették sem a felhasználóikat, sem a közvéleményt, mindössze múlt héten jelent meg erről egy angol nyelvű közlemény – írta a G7 szerdán. Hozzátették: ez sokakat váratlanul ért, tudnak olyanról, aki néhány nappal korábban pont azért váltott bérletet, mert a járvány miatt akarta használni az e-rollereket, ő bukta a pénzét. Na de mit szól ezekhez az állításokhoz a Lime, visszaadja-e a felhasználók pénzét és mikor terveznek visszatérni Budapestre? Az Azonnali megkérdezte.

Vissza lehet kérni az elveszett pénzt

„A Lime-felhasználókat széleskörű kommunikációs csatornákon értesítettük, és közvetlenül e-mailben küldtük meg számukra a budapesti szolgáltatások ideiglenes szüneteltetésére vonatkozó információkat” – válaszolta a cég. Ezalatt alkalmazáson belüli üzeneteket és push-értesítéseket kell érteni, illetve jelezték ezt honlapjukon is (igaz, ez úgy tűnik a Lime által küldött linkből, csak angolul történt meg).

Hogy mi lesz azokkal a pórul járt e-rolleresekkel, akik a leállás előtt vettek bérletet, arra azt mondták: a LimePass heti előfizetéseket minden olyan piacon felfüggesztették, ahol ideiglenesen szüneteltetik a szolgáltatásukat. „Minden felhasználónk számára, aki erre az opcióra korábban előfizetett, a teljes előfizetést visszaállítjuk, amint szolgáltatásunk újraindul. Emellett írhatnak a segitseg@li.me e-mail címre és kérhetik a teljes visszatérítést.”

Addig is fertőtlenítik a rollereket

Kérdésünkre arról is írtak, hogy készen állnak arra, hogy a lehető leghamarabb újraaktiválják a flottájukat Budapesten.

„Rollerflottánkat offline állapotban csapatunk a legmagasabb szintű karbantartásban és fertőtlenítésben részesíti.”

Ugyan arra nem tértek ki, hogy a szolgáltatás újraindítása mikor és milyen rollerszámmal történhetne meg, azt azért jelezték, hogy figyelemmel kísérik a fejleményeket a világ minden tájáról, több, mint 25 ország egészségügyi és szabályozó hatóságaival folytatnak egyeztetéseket.

Közegészségügyi és rendészeti dolgozóknak segítenének

A Lime azt se árulta el, hogy pontosan mekkora bevételkiesést jelent nekik a koronavírus miatti helyzet, ehelyett arra hívták fel a figyelmet, hogy a kijárási korlátozásokat alkalmazó országoknál a közlekedési módok minden formájában visszaesés tapasztalható, így ez a közösségi megosztáson alapuló rollerekre is vonatkozik. (Ez egyébként nem igaz, Budapesten a járvány alatt a bringára annyian rászoktak, hogy rengeteg új kerékpársávot felfestettek Budapest-szerte.) Ám leszögezték: tekintettel arra, hogy az elmúlt 12 hónapban a fenntartható vállalkozás építésére összpontosítottak, vállalkozásuk erős, és bíznak a Lime jövőjében.

NYITÓKÉP: Illés Gergő / Azonnali

Hutter Marianna
Hutter Marianna az Azonnali újságírója

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek