+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Techet Péter
2020. április 10. péntek, 07:11
Miközben a kijárási tilalmak miatt eleve majdnem megfeleződött Bécsben a szokásos autóforgalom, az osztrák főváros vörös-zöld kormánya bejelentette: egy-egy utcát teljesen átadnak a gyalogosoknak.

Ausztriában szigorú kijárási korlátozások vannak érvényben, ami egy olyan nagyvárosban, mint az 1,8 millió fős Bécs, egyben az autóforgalom csökkenését is jelenti. Azonban a várost a szociáldemokratákkal együtt kormányzó Zöldek már korábban felvetették:

 

a sokszor keskeny járdákon nem lehetséges betartani a gyalogosok közötti megfelelő távolságot, ezért az utcákat az autók helyett a gyalogosok előtt kéne szabaddá tenni.

 

A szociáldemokraták először ellenezték az ötletet (mondván: az autóforgalom csökkentése most nem prioritás, elvégre éppen az a jobb, ha az emberek egyedül ülnek az autóikban és nem tömegesen mászkálnak vagy tömegközlekednek), péntelen végül mégis megszületett a kompromisszum, ami a Zöldek sikerét hozta: több bécsi utcát kizárólag a gyalogosoknak nyitnak meg.

 

Birgit Hebein, Bécs zöld alpolgármestere ezt azzal indokolta, hogy

 

nincs mindenkinek otthon terasza vagy kertje, azaz az embereknek igenis ki kell menniük néha „levegőt szippantani” a közterületekre.

 

Bécs a sétálás érdekében már a szövetségi kormánnyal is előzeten vitába keveredett, ugyanis egyes bécsi parkok a Szövetségi Kertészet tulajdonában állnak, ez pedig egyszerűen lezárta őket (például a Lipótváros nagy parkjába, az Augartenbe vagy a tizennegyedik kerületi Schönbrunn kertjébe se lehet bemenni).

 

Michael Ludwig szocdem bécsi főpolgármester keményen kritizálta ezt a döntést, ami szerinte a városban élőkre nézve súlyos következményekkel járhat, de végül elérte: valamennyi szövetségi tulajdonban lévő kert és park ki fog nyitni húsvét után.

 

Bécs az autómentességben is példamutató

 

A vörös Bécs a koronavírustól függetlenül is éllovas az autóközlekedés visszaszorításában,

 

Bécs belvárosi kerületeiben ma is számos forgalomkorlátozás van érvényben, a budapesti Rákóczi útnak megfeleltethető Mariahilferstraße teljesen gyalogossá vált (csak elektromos autóbuszok mehetnek be).

 

Szintén az autók visszaszorítását szolgálja, hogy az első kerületben, a belvárosban legfeljebb két órát (és azt is nagyon magas áron) lehet parkolni, a szintén belvárosi hetedik kerület egészében (ami a budapesti hetedik kerülethez hasonlóan sűrűn beépített lakóövezet) 30 kilométer/órás sebességkorlátozás van mindenütt érvényben.

 

Eközben a bécsi tömegközlekedést már csak áraival is igen attraktívvá teszi a város: Bécsben

 

az éves jegy, amely minden tömegközlekedési eszközre jó, napi egy euró csak,

 

azaz 365 euró összesen. Egy hasonló modellt akarna az egész országra is kiterjeszteni a Kurz-kormány, amelyben éppen a közlekedésügy a Zöldekhez tartozik

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

A magyarok körében is 61 százalék gondolja ezt egy friss, 21 EU-tagállamban elvégzett közvélemény-kutatás szerint.

A főpolgármester szerint Budapestnek több tízmilliárdos bevételkiesést jelent a jövő évi költségvetés tervezete, ami nem indokolható a járvány okozta általános recesszióval.

És még véletlenül sem a Fideszről beszélünk: a máltai Munkáspárt a közelmúlt legnagyobb politikai botránya ellenére visz mindent a közvélemény-kutatásokban.

Voltak, akik kritizálták, hogy ezzel a határőrök az emberek magánéletében turkálnak: most már hivatalos nyilatkozatot kell tenni arról, hogy kapcsolatban vannak, így szabad a beutazás.

Összesen már 1836-an gyógyultak fel a betegségből, míg 499 az eddigi halálos áldozatok száma.

Miután konfliktusmentesen nem bonyolítható le a jobbikos Sneider Tamás leváltása a parlament alelnöki székéből, a volt EP-képviselő Balczó Zoltán köszöni, de nem kér a jelölésből.

A manipulált kibocsátási adatok miatt a vásárlónak joga van kártérítést követelni a Volkswagentől, mondta ki a német legfelsőbb bíróság.

A hét kérdése

Hiába vagyunk EU-tagok, a járvány előtti határforgalmat először nem valamelyik uniós szomszéddal, hanem a nem EU-tag Szerbiával állítottuk vissza. Mi ennek az oka? Szavazz!

Azért ide elnéznénk

Az Azonnali publicistája a nemzeti régiókról szóló polgári kezdeményezésről vitázik online május 25-én este 8-tól!

Az Azonnalin rendszeresen publikáló Szalai Máté is elemzi a Külügyi Intézet online beszélgetésén, május 26-án!

Ezért beszélget az űrhajóssal május 27-én Szujó Zoltán.

Ki nyerheti az amerikai elnökválasztást? Szakértők vitatják meg az American Corner május 28-i eseményén!

Saját kézzel lehet levendulát szedni a kevélyhelyi levendulamezőn. Aki kipróbálná, június 5. és 14. között teheti
meg Pilisborosjenő mellett!

Ezt is szerettétek

Mi áll Klaus Johannis román államelnök magyarellenes kirohanása mögött? Podcast.

Akár az egészségügynek, akár a gazdaságnak akarnak kedvezni a politikusok, katasztrofális következményekbe futnak bele.

Fogadják el a munkavállalók, hogy a közelgő válság miatt komoly áldozatokat kell hozniuk az állásukért – legalábbis az Iparkamara elnöke, Parragh László szerint. De mit szólnak ehhez a szakszervezetek?

Sok felvidéki városba a magyar polgármesterek hívták be a megszálló csehszlovák katonákat. Itt a Trianon 100 podcast harmadik része.

És a koronavírus-járvány, vagy az azt követő válság kezelése lehet majd a 2022-es kampány fő témája? Böcskei Balázs és Mráz Ágoston Sámuel a Helyzetben!

Hogyan élik meg a koronavírus-járványt a különböző generációk? Kiknek a legnehezebb most, és miért jött elő a nyugdíjasbashing?

Miért csapott látványos hisztiket az akkori román miniszterelnök Trianonban, miközben megkapták Erdélyt, a Bánság nagyobb részét és a Partiumot?

Twitter megosztás Google+ megosztás