+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Illés Gergő
2020. március 28. szombat, 09:00
A brit egészségügyi rendszernek legalább húszezer ilyen készülékre lenne szüksége, a high-tech alkatrészeket gyorsan és magas minőségben legyártó csapatok pedig a segítségükre lehetnek.

A koronavírus miatt bár a versenyek sorra maradnak el, az élet mégsem állt meg teljesen a Forma 1 világában:

 

hét brit székhelyű istálló is lélegeztetőgépek gyártásában segédkezik majd egy Project Pitlane elnevezésű terv keretein belül

 

számol be a Forma 1 hivatalos honlapja.

 

A csapatok ebben együttműködnek a brit kormánnyal és az egészségügyi hatóságokkal, utóbbiaknak ugyanis az új koronavírus intenzív kezelésre szoruló betegei részére elengedhetetlen a lélegeztetőgépek használata. Jelenleg a brit egészségügyi rendszer (NHS) rendelkezésére 8175 lélegeztetőgép áll, miközben a szigetország népessége meghaladja a 66 milliót. Az alig tízmilliós Magyarországon is 2560 ilyen gép van, népességarányosan tehát Magyarország ebben jobban áll a briteknél..

 

Az Egyesült Királyságban azonban meredeken emelkedik a megfertőzöttek száma: a britek már csaknem 15 ezer megerősített esettel számolnak, ha pedig továbbra is ilyen mértékben fokozódik azok száma, akik elkapták a fertőzést, azzal egyre nehezebben fog megbirkózni az egészségügyi rendszer.

 

Az NHS úgy számol, a meglévő állomány mellé még legalább húszezer gépet kéne szerezniük, hogy megbirkózzanak a krízissel.

 

Itt jönnek képbe a kényszerűségből most nem versenyző Forma 1-csapatok: a sportág legfontosabb, de a közvélemény számára láthatatlan része ugyanis a pályán kívül, a csapatok gyáraiban történik.

 

Itt a legfőbb szempont: gyorsan tervezni, legyártani, tesztelni, majd működésre bírni új, csúcstechnológiás alkatrészeket. Egy ilyen high-tech-iparág pedig sokat segíthet egy járványhelyzetben - pont ugyanerre van ugyanis szükség a koronavírus elleni harcban is. Az olasz Ferrari már korábban is bejelentette, hogy lélegeztetőgépet fog gyártani, és a Ferrarit és Fiatot is tulajdonló Agnelli család 10 millió eurót, 150 új lélegeztetőgépet, és az élelmiszerek és gyógyszerek elosztására egy flottányi autót adományozott az olasz kormánynak. A britek azonban szerencsésebb helyzetben vannak: a sportág tíz csapatából hét az Egyesült Királyságban székel.

 

Így most a tavalyi bajnok Mercedes, a Red Bull, a McLaren, a Renault, a Racing Point, a Haas, valamint a Williams csapatok összefogtak, hogy besegítsenek a válság kezelésében. A csapatok a gyártásban együttműködnek a helyi innovációs hatósággal, az University College London szakértőivel és a magas hozzáadott értékű termékek gyártását felügyelő szervvel, valamint a brit kormánnyal is.

 

A Forma 1 szezonnyitó ausztrál nagydíját a járványügyi helyzet miatt csupán pár órával az első szabadedzések kezdete előtt törölték, ezt követően sorra mondták le az ausztrált követő nagydíjakat is: Bahreint, Vietnámot, Kínát, Hollandiát, Spanyolországot, Monacót és Azerbajdzsánt is. Így legjobb esetben is az eredeti, márciusi kezdés helyett

 

június közepén kezdődhet csak el az idény,

 

az augusztus 2-ára tervezett magyar nagydíjat a Hungaroringen pedig egyelőre úgy tűnik, zavartalanul megtartják.

 

BORÍTÓKÉP: A 2019-es azerbajdzsáni nagydíj rajtja / Wikipédia

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Nyolc tagállam nem engedné a német elnökséget tárgyalni az EU-s pénzekről és a jogállamiságról, a Néppárt pedig nagyobb szigort szeretne: kemény tárgyalások lesznek.

Strache egy Bécs melletti jósnőhöz és egy dél-burgenlandi sámánhoz járt rontást levetetni és tanácsot kérni. Nem vicc.

Miért ilyen fontos ez a két találkozó? Milyen hatása lesz a tárgyalásoknak a belarusz helyzetre? És miért pont most találkozott Macron a belarusz ellenzék vezetőjével?

Szerintük a kormánynak nincs jobboldali ellenzéke, ezért.

A Fidesz-közeli elemzőcég közvélemény-kutatással támasztja alá, hogy mára annyi a balliberális médiatúlsúlynak.

Szerdán 717 embert nyilvánítottak gyógyultnak a hatóságok, a járvány azonban még mindig elég gyorsan terjed.

A XII. kerületben nagyon nem nézik jó szemmel, hogy Kovács Gergely a nyilvánosságban kritizálja az önkormányzat működését, még az MSZP-s képviselő is kiakadt emiatt. Megkérdeztük, hogy mi történt!

A hét kérdése

Két tévéinterjú, esszé, nyílt levél, egy uniós biztos lemondatása. Orbán Viktor még saját rajongóit is meglepte, hogy ennyire aktív lett a médiában. Mi folyik itt?

Azért ide elnéznénk

Mit tanulhat, exportálhat Budapest Bécsből? Erről beszél Techet Péter, az Azonnali főmunkatársa az IDEA szervezésében. Október 1.

Vitatható ökopolitika Schiffer Andrással október 3-án.

Ezt is szerettétek

A tíz, legrövidebb idő alatt helyes megfejtést beküldő versenyző iskolája egy-egy nagy értékű okosbútorral lesz gazdagabb.

A Helyzetben az abaújkéri Wesley János Iskolába látogattunk, hogy megtudjuk: mit jelent az ott tanulóknak és a pedagógusoknak a kormány megszorítása.

Lesz-e még bármi ugyanolyan, mint a járvány előtt? Jól költi-e el az állam a gazdasági akcióterv támogatásait?

Balogh Ákos Gergely Index-főszerkhelyettes a Mérték Médiaelemző Műhely munkatársával, Urbán Ágnessel vitázott a Helyzetben.

A sötét anyag kutatásáért kapta meg a rangos Viktor Ambartsumian-díjat Alex Szalay, a Johns Hopkins Egyetem magyar asztrofizkusa. Interjú!

Miben tud egyetérteni a szélsőjobboldal és a Háttér Társaság? Dúró Dóra és Dombos Tamás a Helyzetben!

Mi köze a belarusz diktátornak az oroszokhoz? Miért belarusz, miért nem Fehéroroszország?

Twitter megosztás Google+ megosztás