Hét brit székhelyű Forma 1-csapat is lélegeztetőgépeket fog gyártani

Szerző: Illés Gergő
2020.03.28. 09:00

A brit egészségügyi rendszernek legalább húszezer ilyen készülékre lenne szüksége, a high-tech alkatrészeket gyorsan és magas minőségben legyártó csapatok pedig a segítségükre lehetnek.

Hét brit székhelyű Forma 1-csapat is lélegeztetőgépeket fog gyártani

A koronavírus miatt bár a versenyek sorra maradnak el, az élet mégsem állt meg teljesen a Forma 1 világában:

hét brit székhelyű istálló is lélegeztetőgépek gyártásában segédkezik majd egy Project Pitlane elnevezésű terv keretein belül

számol be a Forma 1 hivatalos honlapja.

A csapatok ebben együttműködnek a brit kormánnyal és az egészségügyi hatóságokkal, utóbbiaknak ugyanis az új koronavírus intenzív kezelésre szoruló betegei részére elengedhetetlen a lélegeztetőgépek használata. Jelenleg a brit egészségügyi rendszer (NHS) rendelkezésére 8175 lélegeztetőgép áll, miközben a szigetország népessége meghaladja a 66 milliót. Az alig tízmilliós Magyarországon is 2560 ilyen gép van, népességarányosan tehát Magyarország ebben jobban áll a briteknél..

Az Egyesült Királyságban azonban meredeken emelkedik a megfertőzöttek száma: a britek már csaknem 15 ezer megerősített esettel számolnak, ha pedig továbbra is ilyen mértékben fokozódik azok száma, akik elkapták a fertőzést, azzal egyre nehezebben fog megbirkózni az egészségügyi rendszer.

Az NHS úgy számol, a meglévő állomány mellé még legalább húszezer gépet kéne szerezniük, hogy megbirkózzanak a krízissel.

Itt jönnek képbe a kényszerűségből most nem versenyző Forma 1-csapatok: a sportág legfontosabb, de a közvélemény számára láthatatlan része ugyanis a pályán kívül, a csapatok gyáraiban történik.

Itt a legfőbb szempont: gyorsan tervezni, legyártani, tesztelni, majd működésre bírni új, csúcstechnológiás alkatrészeket. Egy ilyen high-tech-iparág pedig sokat segíthet egy járványhelyzetben - pont ugyanerre van ugyanis szükség a koronavírus elleni harcban is. Az olasz Ferrari már korábban is bejelentette, hogy lélegeztetőgépet fog gyártani, és a Ferrarit és Fiatot is tulajdonló Agnelli család 10 millió eurót, 150 új lélegeztetőgépet, és az élelmiszerek és gyógyszerek elosztására egy flottányi autót adományozott az olasz kormánynak. A britek azonban szerencsésebb helyzetben vannak: a sportág tíz csapatából hét az Egyesült Királyságban székel.

Így most a tavalyi bajnok Mercedes, a Red Bull, a McLaren, a Renault, a Racing Point, a Haas, valamint a Williams csapatok összefogtak, hogy besegítsenek a válság kezelésében. A csapatok a gyártásban együttműködnek a helyi innovációs hatósággal, az University College London szakértőivel és a magas hozzáadott értékű termékek gyártását felügyelő szervvel, valamint a brit kormánnyal is.

A Forma 1 szezonnyitó ausztrál nagydíját a járványügyi helyzet miatt csupán pár órával az első szabadedzések kezdete előtt törölték, ezt követően sorra mondták le az ausztrált követő nagydíjakat is: Bahreint, Vietnámot, Kínát, Hollandiát, Spanyolországot, Monacót és Azerbajdzsánt is. Így legjobb esetben is az eredeti, márciusi kezdés helyett

június közepén kezdődhet csak el az idény,

az augusztus 2-ára tervezett magyar nagydíjat a Hungaroringen pedig egyelőre úgy tűnik, zavartalanul megtartják.

BORÍTÓKÉP: A 2019-es azerbajdzsáni nagydíj rajtja / Wikipédia

Illés Gergő
Illés Gergő az Azonnali újságírója

Európai politikáról, Közép-Európáról ír. Magyar belpolitikáról pedig akkor, ha ideges.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek