A koronavírus gócpontjaiba tartó járataikat ritkították leginkább a légitársaságok: a Ryanair tíz százalékos visszaeséssel számol, a Wizz Airrel is kevesebben repülnek a járvány miatt. Viszont legalább olcsó most fapadossal utazni.
Nagyon úgy tűnik, hogy a koronavírus idén mindent átír kicsit: a már Magyarországon is megjelenő, világszinten több ezer halálos áldozattal járó vírus megjelenése megszívatta a hazai szállodákat, gyengült a forint, amit még az sem tud igazán ellensúlyozni, hogy a betegség vélt forrása, Kína például rekordkevés légszennyező anyagot bocsátott ki az elmúlt hetekben.
amin csak tovább ront, hogy 2020-ban minden eddiginél kiterjedtebb az emberek világszintű áramlása. És ahogy látjuk, ez nem csak egyes városok túlturistásodását okozza, hanem most épp azt, hogy az egész világban terjed a vírus. Magyarországon például két iráni diák az első fertőzött, de amerikai diákok is jártak Budapesten, mielőtt Csehországban diagnosztizálták náluk a betegséget.
Ámde nemcsak a turizmusra, hanem a gazdaság más szektoraira is kihatással van a járvány, így a polgári légi közlekedésre is: Oroszország már nagyon korán kitiltott minden kínai gépet, de amikor megjelent a vírus Európában, a legerőteljesebben Észak-Olaszországban, az már a hozzánk közeli helyzetre is látványos hatással lett. A három piacvezető fapados légitársaság, a Wizz Air, a Ryanair és az EasyJet is csökkentette olasz járatainak számát a csökkenő érdeklődés miatt. Éppen ezért utánajártunk, hogy a koronavírus miatti csökkenő utazási kedv milyen hatással is van az egyes vállalatokra.
„Az egyes járatokra vonatkozó konkrét foglalási adatok bizalmas üzleti információnak számítanak,
Emiatt a Wizz Air március 11-től csökkentette az Olaszországba tartó járatainak sűrűségét, és számos járatot törölt Budapest és olaszországi úti célok között” – tájékoztatta a Wizz Air az Azonnalit.
Arra a kérdésre, hogy a koronavírus miatti utazókedv-csökkenésnek köszönhető-e a sok, átlagosnál látványosan olcsóbb repjegy, annyit válaszoltak, hogy
Az ír bázisú Ryanair-elnök, Michael O’Leary a Sky Newsnak számolt be a társaság helyzetéről: a fapados légitársaság olaszországi járatainál a ritkítás előtt a jegyet vásárolt utasok nagyjából 50 százaléka nem jelent meg. Ez persze nem akkora probléma a Ryanairnek, hiszen azokat már kifizették, de értelemszerűen ezzel egyidejűleg a jegyeladások is romlanak.
„Optimista vagyok, szerintem nem lesz ez hosszú életű. Európában épp a tavaszi-nyári időszak következik, már csak ennek meg kéne akadályozni egy influenzaszerű betegség terjedését” – mondta O’Leary, de azt azért elismerte, hogy nagyot küzdenek most a légitársaságok is.
A legnagyobbak egyelőre nem adtak ki statisztikákat, de már a törölt járatokból is látszik, hogy nem ez az időszak fogja nekik a legtöbb pénzt hozni: az Emirates több járatot is törölt Dubajból, a sanghaji és szaúd-arábiai járatait pedig további tájékoztatásig teljesen felfüggesztette, az Etihad pedig úgy általában nem repül Kínába minimum május 4-ig. A Lufthansa április 24-ig nem ejti útba Kínát, de azt is belengették, hogy a rövidtávú járataikat is csökkenthetik hamarosan.
Persze nemcsak a járatok törlése különleges, hanem a még működő vonalakon is minimalizálni kell a fertőzésveszélyt:
Folyamatos kapcsolatban vagyunk az érintett hazai és nemzetközi egészségügyi szervezetekkel, betartjuk, illetve követjük azok előírásait, javaslatait” – áll a Wizz Air válaszában arra a kérdésünkre, milyen különleges intézkedéseket hozott a társaság.
BORÍTÓKÉP: Heathrow Airport Media Centre
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.