+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Illés Gergő
2020. január 21. kedd, 17:49
Két és fél millió forintnyi lejt kapna, aki hétüléses autót vesz, és legalább három gyereke van. Persze kérdés, hogy átmegy-e a román parlamenten a javaslat.

Harmincötezer lejjel, vagyis körülbelül 2,45 millió forinttal támogatná a nagycsaládosokat a legalább hétszemélyes autók megvásárlásában egy RMDSZ-es törvénytervezet – írja kedden a Transindex.

 

A javaslatot a romániai magyar párt egyik képviselője, Csép Éva Andrea dolgozta ki, majd azt további húsz RMDSZ-es szenátor és képviselő is aláírta: elfogadása esetén azt szeretnék elősegíteni, hogy egy család a harmadik gyerek megszületése után is kényelmesen utazhasson autójában. Ráadásul a tervezet azt is előírja, hogy a vásárolt autók erőforrásainak környezetbarátnak, vagyis legalább Euro 5 és Euro 6 besorolásúnak kell lenniük.

 

Csép Éva Andrea ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott,

 

egy normál autóban való utazásnál nehézséget okozhat egy harmadik gyermek születése,

 

„így pedig máris világossá válik, hogy egy nagyobb autó mekkora segítséget jelenthet a szülőknek”.

 

A javaslat szerint a program egy új, különálló költségvetésből valósulhatna meg, a támogatásokat pedig a minisztériumon keresztül utalnák ki a családoknak. Ha elfogadnák a javaslatot, a jogosultak körébe beletartoznának a nevelt és örökbefogadott gyerekekkel rendelkezők is, de kitétel például, hogy az igénylőnek nem lehet tartozása az állammal szemben, valamint az, hogy a támogatást elnyerőknek személyesen is felelősséget kell vállalniuk azért, hogy a 35 ezer lejes támogatáson felül álló vételárat kifizetik az autókért.

 

Ha mind a cirka két és fél milliós összeg, mind maga a kezdeményezés ismerősnek tűnne valahonnan, ne csodálkozz: a magyar kormány is bőkezű támogatásokat biztosít a nagycsaládosok részére, ez pedig kiterjed a hétüléses autók vásárlására is. Ehhez a legalább három gyermeket nevelő családok részére 2,5 millió forint állami támogatást biztosít a kormány, feltéve, hogy a támogatott összeg nem lehet nagyobb, mint az autó bruttó vételárának fele.

 

Talán ez is közrejátszhatott abban, hogy – mint arról a 444 is beszámolt

 

a BMW a 2019-es év folyamán 493 százalékkal növelte hétüléses modellje, a BMW 2 Gran Tourer eladásait.

 

A típusból ugyanis 2018-ban még csak 27 darabot adtak el, de ez a tavalyi évre 160 darabra emelkedett. Az autó alapára egyébként 7,8 millió forint, így még ha az alapmodellt visszük is csak haza, akkor is jó 5,3 millió forintot kell érte kicsengetni.

 

Persze a magyar példára hasonlító RMDSZ-es javaslatot még nem fogadták el, és közel sem biztos, hogy ez egyáltalán megtörténik. A javaslat szerint a jogszabály 2020. június 1-jétől lépne életbe, azt azonban a tervezetet jegyző Csép Andrea is elismerte, hogy nem számított arra, hogy közben ilyen ködös lesz a politikai élet. Ugyanis miután tavaly ősszel sikerült megbuktatni a (névleg) szociáldemokrata PSD-kormányt, a jobboldali, nemzeti liberális PNL került hatalomra Ludovic Orban vezetésével: ugyanakkor

 

már a mostani, Orban-kormány alatt is inog a talaj az önkormányzati választási rendszer módosítási javaslata miatt.

 

A részleteket Bukovics Martin itt írta le nektek!

 

A szenátusban a javaslatot nemrég iktatták, ezt követően a szenátus dönt, majd a képviselőház – mint döntő ház – szavaz róla.

 

BORÍTÓKÉP: A hétüléses Dacia Lodgy a 2012-es genfi autószalonon / Wikipédia

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

11 órás zárás ide vagy oda, a partivonatot aligha tudja megfékezni a kormány. De akkor mégis mi értelme van a korai zárásnak? Videó!

Az Európa Kulturális Fővárosa-program keretében a horvát tengerparti város egy toronyházára vörös üvegszilánkokból álló ötágú csillagot helyeztek ki.

Grafikonokon mutatjuk, hogyan terjed a járvány Magyarországon és a környező országokban.

Donald Tusk nem hiszi, hogy a Fideszt még meg lehetne győzni arról, hogy térjen vissza a néppárti elvekhez. És ami az EPP-elnök szerint nehezíti a dolgot: a pártok többsége lapít, mert a pártegységet félti.

Nagy a valószínűsége annak, hogy inkább emberi lustaság és tudatlanság áll a háttérben, mintsem a hatalom által irányított cenzúra és keresztényellenesség.

A franciaországi fertőzésszámok növekedése kihat a francia közvéleményre is: egy felmérés szerint hatalmas többség tartana elfogadhatónak egy legalább kéthetes (de akár hosszabb) teljes lockdownt.

Az október elsejétől életbe lépő szigorúbb szabályok a rendezvényeket, a maszkviselést és a vásárlást is érintik.

A hét kérdése

Két tévéinterjú, esszé, nyílt levél, egy uniós biztos lemondatása. Orbán Viktor még saját rajongóit is meglepte, hogy ennyire aktív lett a médiában. Mi folyik itt?

Azért ide elnéznénk

A „kocsmai evangelizáció” jegyében fog erről beszélgetni Fabiny Tamás püspök, Kajdi Csaba influenszer és Török Csaba pap. Szeptember 29.

Mit tanulhat, exportálhat Budapest Bécsből? Erről beszél Techet Péter, az Azonnali főmunkatársa az IDEA szervezésében. Október 1.

Vitatható ökopolitika Schiffer Andrással október 3-án.

Ezt is szerettétek

A tíz, legrövidebb idő alatt helyes megfejtést beküldő versenyző iskolája egy-egy nagy értékű okosbútorral lesz gazdagabb.

A Helyzetben az abaújkéri Wesley János Iskolába látogattunk, hogy megtudjuk: mit jelent az ott tanulóknak és a pedagógusoknak a kormány megszorítása.

Lesz-e még bármi ugyanolyan, mint a járvány előtt? Jól költi-e el az állam a gazdasági akcióterv támogatásait?

Balogh Ákos Gergely Index-főszerkhelyettes a Mérték Médiaelemző Műhely munkatársával, Urbán Ágnessel vitázott a Helyzetben.

A sötét anyag kutatásáért kapta meg a rangos Viktor Ambartsumian-díjat Alex Szalay, a Johns Hopkins Egyetem magyar asztrofizkusa. Interjú!

Miben tud egyetérteni a szélsőjobboldal és a Háttér Társaság? Dúró Dóra és Dombos Tamás a Helyzetben!

Mi köze a belarusz diktátornak az oroszokhoz? Miért belarusz, miért nem Fehéroroszország?

Twitter megosztás Google+ megosztás