A főváros támogatása nélkül is megrendezhető a Giro d’Italia – Révész Máriusz az Azonnalinak

2020.01.16. 08:55

Hogyan jön ki a fővárosi támogatás nélkül a Giro d'Italia? Tényleg van turisztikai haszna egy ekkora bicikliversenynek? Mi történik épp a Fideszben, esetleg min kéne változtatni? Ült-e már a felcsúti kisvasúton? És ki a legsportosabb fideszes? Ezekre is válaszolt az aktív kikapcsolódás fejlesztéséért és népszerűsítéséért felelős kormánybiztos, Révész Máriusz az Azonnalinak. Interjú!

A főváros támogatása nélkül is megrendezhető a Giro d’Italia – Révész Máriusz az Azonnalinak

Hogy áll a Giro d’Italia? Tavasszal egy sörben fogadtunk arról, hogy bele fognak-e férni a nyolcmilliárd forintos költségvetésbe.

Nehezen, de haladunk. Az önkormányzati választás nem könnyítette meg a szervezést, a fővárosban új önkormányzat lett, Győrben nincs polgármester, Nagykanizsán pedig ellenzéki többség van a testületben. Próbáljuk áthidalni a problémákat. Összességében az látszik, hogy a Girót pozitívnak gondolja mindenki. Bele kell férnünk a költségvetésbe, de már látszik, hogy jónéhány, egyébként jónak tűnő elképzelésünkről le kell mondanunk. Nekem fog járni a sör, pedig annak ellenére, hogy kőbányai vagyok, nem is szeretem.

Nemrég jelent meg a hír, hogy a Fővárosi Önkormányzat nem hajlandó hozzájárulni a Giro szervezéséhez. A Fővárosi Önkormányzat támogatása nélkül meg lehet rendezni egy ekkora versenyt?

A háromhetes körversenyek külföldön induló nagy rajtjaira sokszor a városok pályáznak és fizetik a költségeit, nálunk a kormány állja a jelentkezés, az előkészítés és a versenyszervezés költségeit. A tárgyalások, egyeztetések folyamatosak és rendben haladnak a Fővárosi Önkormányzattal. A Giro d’Italia szervezőbizottságának és a Fővárosi Önkormányzatnak mindenképpen együtt kell dolgoznia a rendezvény sikeréért. Szerencsére mindenki egyetért abban, hogy Budapestnek és Magyarországnak a Giro nagy lehetőséget jelent, és be tudjuk mutatni a világnak, hogy milyen nagyszerű város Budapest.

Az egyik legsürgősebb teendő a pontos útvonal meghatározása, a jelenlegi útvonalterv alsó rakparti szakaszának a Lánchíd alatti része a híd esetleges felújítása miatt még mindig kérdéses. 

A Giro d’Italia költségeit a kormány biztosítja, és nem kértünk pénzügyi támogatást a Fővárosi Önkormányzattól.

Május 9-10-én azonban komolyan végig kell gondolni a közlekedés szervezését, mert a Giro-n kívül ezen a hétvégén tartják Budapesten a női kézilabda Final Fourt, a 16 év-16 kilométer európai uniós futást, sőt másnap kezdődik az úszó Európa-bajnokság is. Idén Brüsszelben a Tour de France nagy rajtjának hétvégéjén két napig ingyenessé tették a közösségi közlekedést, és ezért vetettük fel, hogy valószínűleg Budapesten is érdemes lenne ezt megfontolni, sőt érdemes lenne a belvárostól távolabb parkolóhelyeket kialakítani és közösségi közlekedéssel behozni a szurkolókat a központba. 

Ezt most vehetjük úgy, hogy mégsem férünk be a költségvetésbe?

Ingyenes közösségi közlekedés nélkül természetesen meg lehet szervezni a Girot, de szerintünk érdemes odafigyelni a közlekedésre, mert lehet, hogy nagyon sokan lesznek Budapesten. Én bizakodó vagyok, az egész városnak érdeke, hogy minden flottul menjen.

De ha a Fővárosi Önkormányzat nem hajlandó erre szánni egyetlen forintot sem?

A vidéki városok fizetnek azért, hogy tőlük induljon vagy náluk záródjon a Tour de Hongrie egy-egy szakasza. A sokkal nagyobb nézettségű Giro esetében a Fővárosi Önkormányzatnak nem kell fizetnie.

Ha a Fővárosi Önkormányzat egyetlen fillért sem hajlandó szánni erre, ez akkor is egy nagyszerű verseny lesz,

és ennek érdekében minden más kérdésben együtt kell működnünk a Fővárosi Önkormányzattal.  

Semmi váratlan probléma ezen kívül?

A legnehezebb az, hogy Magyarországon még nem rendeztek ekkora kerékpárversenyt, és nincs is benne a kerékpáros kultúránkban hasonló. Olaszországban 3-400 ezer ember áll az út mentén azért, hogy 20 másodperc alatt elszáguldjon mellettük 176 biciklis, akik közül nem biztos, hogy felismerik a kedvencüket. Aki nem látott még ilyet, az nehezen érti ezt meg. Ott a hatalmas fiesztahangulatban azért ez mégis lenyűgöző! Fontos lenne, hogy ha már Magyarországon indul a verseny, legyen magyar induló is. Az elmúlt 102 évben egyetlen magyar, Bodrogi László tudott indulnia Girón. Peák Barnabás és Valter Attila WorldTour csapatba igazoltak, amelyek indulnak a Girón. Azért a helyén kell kezelni az esélyeket, a mostani 28-as keretből kéne bekerülniük abba a nyolcba, aki megy a Giro mezőnyébe.

Magyarország nem az a biciklis ország, itt is ekkora érdeklődés lesz?

Az a nagyságrend, ami az olaszoknál vagy a franciáknál megszokott, biztosan nem lesz meg, de amikor szerveztünk, több célkitűzést fogalmaztunk meg: szeretnénk megmutatni a világnak Magyarország szépségeit, hiszen egy más sportág sem mutat egy országot többszáz kilométeren keresztül. Gondoljunk csak bele, a világ csaknem 200 országában fogják látni élőben a budai várat, az esztergomi bazilikát, a tatai várat, a pannonhalmi apátságot, Győr emblematikus városházáját, a világviszonylatban is különleges szépségű Balaton-felvidéket vagy épp Nagykanizsa, Székesfehérvár és Veszprém belvárosát. Ezen felül fellendítenénk a kerékpáros turizmust is, és szeretnénk Magyarországon is hasonló közösségi élményt, mint ami Olaszországban öleli körbe a versenyt. De szeretnénk, hogy meglegyen a verseny haszna a mindennapos kerékpáros közlekedésben is.

Nem lenne nagyobb segítség, ha rendes bicikliutak lennének az országban?

Természetesen kellenek a kerékpárutak, de ki kell használnunk azt, hogy a Giro miatt Magyarország figyelme a kerékpározásra irányul. Girós ajándékokkal ezért szálltunk be a „Bringázz a munkába” kampányba is, és ezért adtunk támogatást olyan egyesületeknek, akik legalább 8 kerékpártúrát szerveznek környezetükben, és szeretnénk, ha a Giro előtt a 4-6. osztályos gyerekek Ausztriához, Németországhoz hasonlóan kis közlekedési vizsgát tehetnének az iskolában, hogy biztonságosabban közlekedjenek. A Giróval a kerékpározás ügyét szeretnénk fellendíteni, ezért választottuk logónak a Szabadságszobrot, ami egy rózsaszín biciklit tart a feje fölé.

Visszatérve a költségvetésre: lesz akkor valaha is olyan számottevő érdeklődést maga mögött tudó sporteseményünk, amire nem lehet rásütni, hogy túlárazott?

Reménykedek benne, hogy az emberek döntő többségének a megelégedését fogja szolgálni a Giro. Nyilván lesznek, akik bosszankodnak az útlezárások miatt, de amikor látják, hogy a világ Budapest és Magyarország gyönyörű tájairól lát fantasztikus felvételeket, akkor az az önbecsülésnek is jó. Ha tudjuk, hogy a Tihanyi apátság mögött megy a verseny, vagy ünnepelnek a győri befutónál, akkor lehet, hogy kicsit más szemmel nézünk később magunkra és a hazánkra is. Egy példát hadd mondjak: amikor a vizes világbajnokságon a parlament előtt volt a toronyugrás, az sok embernek beleégett a retinájába.

Mi büszkék vagyunk rá persze, de azt el tudja képzelni, hogy valaki látta a toronyugrást, és az jutott eszébe, hogy azonnal el kell utaznia Budapestre?

Turisztikai berkekben mindenki úgy tartja számon, hogy Barcelona a barcelonai olimpiát követően lett a világ egyik legvonzóbb turisztikai célpontja. Most már az a bajuk, hogy túl sokan járnak oda. Magyarországon is látni, hogy rengeteg eseményt szervezünk, és óriásit nőtt a turizmus is. Persze nehéz megmondani, pontosan mi miatt, de Budapestet a legnagyobb szaklapok is a legjobb célpontok közé sorolják.

Milyen Karácsony Gergellyel egyeztetni a Giróról?

Amikor beszéltem vele, nyitott volt. Gy. Németh Erzsébettel kicsit nehezebb megbeszéléseink voltak, de szerintem ez egy olyan projekt, ami a fővárosnak is jó.

Amikor elkezdtük, azt hittük, hogy ezt a dobogót még Tarlós Istvánnak ácsoljuk, most úgy tűnik, Karácsony Gergely lép fel rá, ő fogja átadni a budapesti szakaszgyőztesnek a díjat.

És ez fáj?

Nyilván jobban örülnék, ha egy fideszes polgármester adná át a díjakat, de nem fáj, mert eddig ebben az ügyben a főpolgármester úrral korrekt volt az együttműködésünk, és azt hiszem, hogy a fővárosi önkormányzat vezetősége is sokat fog profitálni ebből a rendezvényből.

Az egyeztetések alapján kinézi Karácsonyból, hogy egyéb kerékpáros ügyekben ki fogja kérni az ön véleményét?

A kormánybiztosságnak Tarlós István alatt sem volt kompetenciája fővárosi ügyekben, ez most sem változott. Annyit sikerült elérnem, hogy közvetítésemmel még az előző vezetés és a Magyar Kerékpáros Klub együttműködési megállapodást kötöttek, hogy minden fejlesztés esetében kikérik a véleményüket. Ez azért fontos, mert annál nincs bosszantóbb, mint amikor építenek valamit a kerékpárosoknak, amit nem használnak. Én abban hiszek, hogy ha az érintetteket időben bevonjuk, akkor a fejlesztések átgondoltabban és a kerékpárosok érdekeit jobban figyelembe véve készülnek el.

Kicsit azért örült annak, hogy egy látványosan sokat kerékpározó figura lett Budapest új főpolgármestere?

Meglátjuk, mennyivel javul a helyzet. Ha megnézzük, melyik polgármester tette eddig a legtöbbet a kerékpáros közlekedés fejlesztéséért, akkor azt látjuk, hogy Tarlós István.

Azért nem volt nagy verseny, hiszen előtte húsz évig Demszky Gábor volt.

De őt sikerült megelőzni, nem?

Igen, de azért nem volt nagy tolongás. Annak pedig, hogy Karácsony Gergely hogyan fog teljesíteni, még Orbán Viktor is adna száz nap türelmi időt. 

Nem Karácsony Gergelyről beszélek, csak azt akartam mondani, hogy

Tarlós Istvánról méltatlan volt az a kép, amit sokszor a sajtó sugallt biciklis témában.

Hogy Karácsony Gergely túlszárnyalja-e vagy nem, azt még nem tudni, de az biztos, hogy a fővárosi önkormányzat számára komoly összegek állnak rendelkezésre kerékpárút-fejlesztésre uniós forrásokból. Ha jól használja fel, akkor sokat javulnak a feltételek, amire szükség is van az iszonyúan megnövekedett gépkocsiforgalom mellett, ami már most is sok problémát okoz, hosszútávon még sokkal többet. Nem véletlen, hogy több nyugat-európai nagyvárosban is vezetik be a forgalomcsillapító intézkedéseket, növelik a forgalomtól elzárt területeket, amelyek élhetőbbé, otthonosabbá teszik a városaikat. 

Szóval már a kormányoldalon is probléma, hogy autókra van optimalizálva Budapest?

Ezt elég sokan mondták kormányzati részről is, rajtam kívül Fürjes Balázs, Schneller Domonkos vagy akár Vitézy Dávid is, akit szintén ide lehet sorolni. Tavaly egy komoly konferenciát is szerveztünk erről, ahol kiváló előadók járták körül ezt a témát.

De Tarlós kampányában valahogy erről szó sem volt.

Kampányban nem volt túl erős Budapest. Nem csak ez nem hangzott el, hanem sok más sem.

Miért volt gyenge a kampány?

Nem nagyon volt kampány.

Voltak bohócos plakátok!

Nem mondtuk el, mit szeretnénk, milyen irányba vinnénk Budapestet, milyen víziónk van a jövőről. A közvélemény-kutatások alapján sokáig úgy tűnt, ez elég lesz.

Az jó irány a pártban, hogy minden döntést közvélemény-kutatásokra alapozva hoznak meg?

Pont a Fideszt nem lehet azzal vádolni, hogy ne állt volna bele olyan ügyekbe, amik nem egyeznek meg a közvélemény tetszésével.

Mondjuk a vasárnapi boltzár? Mert az végül be is bukott.

Szerintem ebben az ügyben még a saját választóinkat sem győztük meg, csak azt hittük, hogy ez a kérdés szép lassan elcsendesedik. Sajnos ebben az esetben Magyarország éppen szembe ment a nyugat-európai trendekkel, hiszen Ausztriától Franciaországig, Németországtól Olaszországig hosszan sorolhatnám azokat a nyugati országokat, ahol nem lehet vasárnap vásárolni. Érdekes módon arrafelé pont a baloldalnak fontos ez.

Akkor ön összességében egyetértett a vasárnapi boltzárral?

Én igen.

Most sem vásárol vasárnap?

De szoktam. Ha nyitva van a bolt, vásárolok, de ha elmegyek Ausztriába, akkor nem zavar, hogy nem tudok. Az ember a lehetőségek szerint alakítja az életét, meg lehet szokni és idővel az előnyeit is meg lehet tapasztalni.

Melyik a jogosabb kritika: hogy arrogáns a Fidesz, vagy hogy elszakadt a valóságtól?

Szerintem a legfontosabb kérdésekben reflektáltunk a valóságra, elég a népesedés vagy gazdaságpolitikára gondolni. Vannak jó és rossz oldalai a Fidesz kommunikációjának. Az önkormányzati választásokon továbbra is a Fidesz kapta a legtöbb szavazatot.

De azért nem volt ez felhőtlen győzelem.

Nem is állítottam, csak azt, hogy a Fidesz kapta a legtöbb szavazatot. De ha megnézzük, hogy milyen gazdasági konjunktúra van, akkor azt kell mondanom, ez a választás messze elmarad attól az eredménytől, amit hozni kellett volna.

Az aktív kikapcsolódás közben levideózott Borkai Zsolton veszett el minden, vagy nem erről van szó?

Először is

én egészen másféle aktív kikapcsolódásért felelek.

Az önkormányzati eredmények pedig több dologból állt össze. Nem mondtuk elég határozottan a víziónkat, és arra sem számítottunk, hogy most már nem csak nekünk van mozgósítási potenciálunk, hanem az ellenfélnek is. Úgy tűnik, a DK tud meglepetést okozni, de valamennyi hatása biztosan volt a Borkai-ügynek is, még ha nem is ezt tartom a legfontosabbnak összességében.

Akkor Rogán Antalt sarokba kéne állítani?

Nem gondolom ezt, nem is az ő feladata kizárólag az önkormányzati kampány.

Ő a propagandaminiszter.

Ő a miniszterelnök kabinetfőnöke. Az önkormányzatoknál azért külön-külön is kampányoltak. 

Engedte a Fidesz?

Persze, természetesen. Kőbányáról tudok nyilatkozni, ott senki nem mondta meg, milyen kampány kell.

Azt viszont soha nem hittem volna, hogy lesz olyan helyzet, hogy az I., a II. és a XI. kerületben nem fideszes a polgármester, Kőbányán viszont igen.

Akkor hülyeségek a Fidesz arroganciájáról és valóságérzékeléséről szóló kritikák?

Az biztos igaz, hogy vannak dolgok, amiket újra kell gondolni. Mondok egy példát: szerintem nem volt jó, hogy Budapesten gyakorlatilag nem tudtuk elérni a választókat. Nem volt olyan média, amin keresztül érdemben elértük volna őket.

Pedig azért bőven akadnak kormánypárti sajtótermékek. Ott az egész KESMA.

Budapesten a kormánypárti sajtótermékek szerintem a töredékét érték el az ellenzéki orgánumok által elért embereknek. Én például

sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnék arra, hogy nyitottabban és gyakrabban nyilatkozzunk a nem túl baráti médiumoknak.

És mennyire igaz a fiatalok megszólításának problémája, ami fideszes körökben is felmerült?

Biztos van ebben igazság, de a közvélemény-kutatások szerint a többi párt sem áll ebben olyan jól. A Momentum bázisa fiatalosabb, de az MSZP-nél eltűntek a fiatalok, a Jobbik is sokat vesztett, de összességében nincs drámai különbség a kormánypárt és az ellenzék között, hasonló az arány, mint más korosztályokban.

Rácz Zsófia helyettes államtitkárrá válása – például az, hogy törvényt módosítottak a kedvéért –  inkább azt üzeni, hogy jó fideszesnek lenni?

Az előbb éppen önök mondták, hogy adjunk a fővárosi önkormányzatnak, Karácsony Gergelynek 100 nap türelmi időt. 

Ezt Orbán Viktor mondta. 

Igen, és önök lelkesen idézték. Én azt gondolom, hogy neki is jár ennyi türelmi idő. Abban is bízok, hogy jól látja el a feladatát, és ennek köszönhetően javítunk a pozíciónkon a fiatalok körében.

Na de az ön által említett jó életszínvonal mellett tudna a Fidesz akkor is nyerni, ha nem lenne mindig ellenségképe a rezsidémontól kezdve Soros Györgyig?

Nehéz megmondani, hogy „mi lenne, ha”, nem is fogok ilyen kísérletekbe belemenni. Egy dolog biztos: az elmúlt éveket tekintve a Fidesz kiemelkedő mértékben tudott nyerni az országgyűlési választásokon az unióbeli országok eredményéhez viszonyítva is. Nekem ezzel kapcsolatban csak az az állításom: a kampány is fontos volt, de a győzelmeink legfőbb alapja, hogy az ország jó irányba megy. Hatalmasat nőtt a foglalkoztatottság, nőnek a bérek, rengeteget javult a közbiztonság, harmadannyi autót lopnak el, mint 2010-ben, az elmúlt három évben talán Magyarországon növekedett a legnagyobb mértékben a fogyasztás, miközben a költségvetési hiány folyamatosan csökken.

Akkor például emiatt nem marad energia a lakáspolitikára odafigyelni, ahogy azt maga Matolcsy György jegybankelnök is kritizálta?

Amit Matolcsy jegybankelnök úr mondott, azzal alapvetően egyetértek,

mert az egy olyan terület, ami mindenképpen nagyobb figyelmet érdemel. Ugyanakkor itt is történt előrelépés: a család- és lakástámogatási rendszernek és az ötszázalékos áfának köszönhetően jelentősen megnövekedett az új építésű lakások száma. Csak egy idő után azzal kellett szembesülni a kormánynak, hogy van egy túlfűtött építőipar, és kérdés, hogy meddig szabad arra a szenet lapátolni, hiszen az építési árak rendkívül elszaladtak, mert nem volt annyi kivitelező, amekkora igény. Most, hogy az ötszázalékos áfától kénytelen volt visszalépni a kormány, itt az ideje annak, amit Matolcsy jegybankelnök úr mondott: végig kell gondolni, hogy a lakásépítés területén milyen lépéseket szükséges tenni. 

Ennek fényében biztosan kijelenthető, hogy javult az életszínvonal, miközben mondjuk egy átlagos, vidékről Budapestre érkezett diáknak négyszer annyiba kerül egy garzont kivennie, mint korábban?

Azt tudom, hogy jelentősen nőtt a fogyasztás, 2010 óta kb. 40 százalékkal, és az is jól látszik, hogy a szegénység rendkívül nagymértékben csökkent Magyarországon, a súlyos anyagi deprivációban élők száma ma harmada a 2010-es adatnak, bár ezzel még mindig az unió átlaga fölött vagyunk. Különböző emberek különböző élethelyzetben vannak:

most vidékről Budapestre költözni nehezebb, mint régebben volt.

Ugyanakkor számos statisztika jelenik meg arról, a fővárosban mennyivel nagyobb az átlagkereset, mint máshol. 

Szíve szerint kiléptetné a Fideszt a Néppártból, vagy jó helyen van a párt?

Szerintem értékrendjét tekintve a Fidesznek a Néppártban van a helye, ugyanakkor a Néppárt is egy nagy gyűjtőpárt, úgyhogy nagyon különböző elképzelések fogalmazódnak meg ott. Én a hivatalos álláspontot tudom mondani: a Fidesz a Néppárton belül képzeli el a jövőjét, és hogyha a Néppárt úgy gondolja, hogy ebben lát perspektívát, és a fő irány a Fidesz által képviselt értékrend lesz, akkor ott fogunk maradni. Ha nem, akkor más úton fogunk járni.

Na de most nem inkább az a kommunikáció, hogy a Néppártnak kéne túráztatnia magát, hogy a Fidesz maradjon?

Szerintem az a kommunikáció, amit én mondok.

Én legalábbis mindig azt hallottam, hogy a Fidesz nem szeretne kilépni a Néppártból,

vagyis ha a Néppárt együttműködést szeretne, mi együtt fogunk működni.

A Fideszre visszatérve: mennyire gondoskodik a párt az utánpótlásról érdemben? Azt hallani, mintha nem nagyon működne ez jól. 

A Fidesznek van a legtöbb önkormányzati képviselője, ez a legnagyobb taglétszámú párt, vagyis nálunk a legnagyobb az esélye annak, hogy megtaláljuk a kiemelkedő tehetségű embereket. Minden választás után szép számmal kerülnek be fiatalok a parlamentbe.

Ki a három legtehetségesebb fideszes fiatal?

Nem szeretnék neveket mondani. 

Mert nem tud, vagy mert nem akar senkit kiemelni?

Nem szeretnék senkit kiemelni.

Azért már látni a párton belül, hogy ha Orbán Viktor egyszer már nem akar miniszterelnök lenni, ki lehet az utódja?

Sok Orbán Viktornál fiatalabb tehetséges politikus van a Fideszben, Gulyás Gergely, Szijjártó Péter vagy éppen Lázár János.

Van Fidesz Orbán Viktor nélkül?

Szerintem most nincs, de majd lesz. Sok év múlva.

Visszatérve a kormánybiztosságra, mennyire van önálló mozgástere?

Teljes mértékben. Szerencsére a kormány az általam képviselt ügyeket fontosnak tartja. Magyarországnak 2030-ra a legélhetőbb országok közé kell tartoznia, ebben pedig döntő szerepe van annak, hogy hogyan töltjük el a szabadidőnket, vagy hogy mennyire élünk egészségesen. Az is számomra rendkívül kedvező, hogy a portfóliómhoz tartozó projekteket az ellenzék is inkább szereti.

Mondjuk a felcsúti kisvasutat pont nem annyira.

Az még az én időszakom előtt épült. 

De mondjuk ma meg lenne az a befolyása, hogy ha szakmailag nem ért egyet azzal, hogy meghosszabbítsák a kisvasutat azért, mert Orbán Viktor megsértődött a kritikákra, akkor lebeszélje őt erről?

Érdemes elválasztani a politikai kommunikációt és a valós tényeket. A felcsúti kisvasút a maga évi harmincezres látogatottságával egyáltalán nem a legalacsonyabb látogatottságúak közé tartozik, vannak évi tízezer utazó alatti kisvasutak is Magyarországon.

Az Átlátszó szerint tavaly nyárig 17 milliós veszteséget termelt.

Gyakorlatilag a szilvásváradin és a gyermekvasúton kívül minden kisvasút veszteséges. De ennyi erővel lehetne azt mondani, hogy a múzeumok és a színházak is veszteségesek. 

Ön ült valaha a felcsúti kisvasúton?

Én még nem ültem a Vál-völgyi kisvasúton, ezt bevallom. De ezt a hiányosságot most már sürgősen pótolni fogom.

Na és végül meg lesz hosszabbítva a kisvasút? Épp a nyáron jelent meg, hogy a kisvasutak fejlesztési tervének harmadik ütemében erre sor kerülhet. 

Így szoktak terjedni a rémhírek. A kisvasutak felújításának második üteme három évre lett széthúzva 2022-ig, ebben a Vál-völgyi kisvasút nem szerepel.

De most a harmadik ütemről beszélünk.

Erről még nincsen döntés. Az előterjesztésben mindössze annyi szerepelt, hogy egy tanulmánytervet kell készíteni arról, hogy érdemes-e meghosszabbítani a Vál-völgyi kisvasutat. Én egyébként azok közé tartozom, akik szerint van ráció a meghosszabbításban, hiszen érdemes lehet a kisvasutat egy rendkívül látogatott turisztikai térséghez, a Velencei tóhoz közelebb vinni. Például ha rossz idő van, a nyaralók kisvasutazhatnak, akinek van gyereke, az tudja, milyen nagy élmény számukra, el lehetne vele jutni onnan az arborétumig, de akár a stadiont is meg lehet vele nézni – utóbbit inkább én mondom ki, minthogy önök mondják. 

Tehát ön szerint ennek az alapja nemcsak egy miniszterelnöki duzzogás lesz, hogy ha támadják a kisvasutat, meghosszabbítjuk Bicskéig, ha pedig még mindig, akkor Lovasberényig?

Ugyanez az általam említett koncepció érvényesül majd, mikor Balatonfenyvesről Csisztapusztáig meghosszabbítják a kisvasutat a második ütemben. Érdemes a turisztikai attrakciók számát megnövelni azokra a napokra, mikor nincs strandidő.

Egyébként volt olyan kormánypárti kollégája, aki az ön hatására kezdett el aktívabb életmódot élni?

Ilyenről nem tudok, de több kollégámat sikerült rávenni, hogy futóversenyeken induljunk el „aktív Magyarország” pólóban. Például Novák Katalin államtitkár asszonyt vagy Banai Péter államtitkár urat. De más politikusaink is rendszeresen futnak:

Szijjártó Péter külügyminiszter hozzám képest űridőket fut, tehát még mindig 1 óra 30 percen belül futja a félmaratont, de Gulyás Gergely is szokott futóversenyeken részt venni, múltkor tőle is kikaptam.

Sportos pártnak számít a Fidesz?

Ezt nem merném mondani, de sok képviselőnk nagyon sportos.

Kinek adná a legsportosabb kormánypárti címét?

Talán Szijjártó Péternek. Gyakran még akkor is kéri, hogy ajánljanak neki futókört, ha külföldre megy tárgyalni. Azt viszont biztosan nem fogják kitalálni, ki az a képviselőtársunk, aki a leghosszabb kerékpártúrákat teszi meg nyaranta. Kire tippelnek?

Németh Szilárd?

Nem.

Varga Mihály?

Ő is futott maratont is, de nem ő, az illető viszont földije Mihálynak.

Fazekas Sándor?

Valóban ő az, aki minden nyáron fantasztikus távolságokra biciklizik el, hol a Baltikumba, hol Törökországba. 

És ki a legsportosabb ellenzéki?

Az ellenzéki képviselőtársaimat kevéssé ismerem, de van egy nagy akciónk: az ötpróba, amit újraindítottunk Magyarországon. A legsportosabb képviselőasszonynak ez alapján Dúró Dórát tudnám nevezni, aki a gyerekei mellett is aktívan ötpróbázott, úszott, futott, kerékpározott.

FOTÓK: Fekő Ádám / Azonnali

Hutter Marianna
Hutter Marianna az Azonnali újságírója
Fekő Ádám
Fekő Ádám Az Azonnali újságírója

Hétközben újságíró, hétvégén boldog ember. Akár ugyanabban a mondatban is szívesen okoskodik a magyar futball izgalmairól és a populizmus veszélyeiről, emellett nagyon szereti a szovjet jellegű épületeket.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek