+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Pintér Bence
2020. január 6. hétfő, 07:53
Üres frázisok helyett konkrét intézkedések megtétele mellett kötelezné el a győri polgármesterjelölteket a VEKE.

Az iskolakezdés óta komoly fennakadások vannak a győri közösségi közlekedésben, ami azt jelenti konkrétan, hogy némi novemberi javulást leszámítva elég sok busz maradt és marad ki a városban – egyrészt a járműpark állapota, másrészt a krónikus sofőrhiány miatt.

 

De a győri közösségi közlekedés nem csak ilyen akut problémákkal küszködik,

 

Dobronyi Tamás, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület nevű civil szervezet győri vezetője szerint a legnagyobb gond az, hogy nem volt koncepciója a városnak az utóbbi években a közösségi közlekedés szervezésére, nem volt olyan ember a városházán, aki ezzel foglalkozott volna.

 

A VEKE most elébe menne ennek a problémának: írtak egy minimumprogramot a győri közösségi közlekedés rendbetételére, és azt várják, hogy mind a hat polgármesterjelölt ne csak általánosságokban beszéljen a témáról, hanem álljanak be a VEKE egészen konkrét szakmai javaslatai mögé. Az Azonnalihoz is eljuttatott anyagból kiderül: céljuk, hogy a közlekedés területe ne áldatlan vita, ne komolyan soha nem gondolt ígérgetések terepe legyen, hanem a konkrét és azonnal megléphető vállalásoké,

 

ugyanis szerintük nem rendbetenni kell a győri közösségi közlekedést, hanem újrateremteni.

 

De mit akar a VEKE?

 

A VEKE által javasolt program első pontja az, hogy a polgármester létrehoz egy a Budapesti Közlekedési Központhoz hasonló, közlekedésszervezéssel foglalkozó győri szervezetet, amely felelős a város összes közlekedési ügyének kezeléséért – ez a szerv nem csak a buszokért, de a közútkezelésért, a parkolásért és a bicikliutakért is felelne.

 

Egyúttal javasolják, hogy a közösségi közlekedés problémájának megoldásába vonja be a város az Audit, a környező településeket, illetve a szakminisztériumot (ha összevonja a kormány a MÁV-ot és a Volánt, akkor ez a Palkovics László vezette Innovációs és Technológiai Minisztérium lesz), utóbbit azért, hogy létrejöjjön egy egységes városi-elővárosi közösségi közlekedési tarifarendszer.

 

A VEKE programja szerint a jelölt vállalná, hogy 2020 nyaráig a fent említett központtal kidolgoztat egy tervet a győri buszközlekedés átalakítására,

 

illetve hogy azt is elhatározza, hogy a jövőben ki szolgáltassa és szervezze a buszokat a városban.

 

A VEKE programja szerint az új polgármester vállalja, hogy gyalogos- és biciklisbarát módon fejlesztené az utakat, illetve továbbfejleszti a GyőrBike városi kerékpár-megosztó rendszert. Egyúttal a város levegőminőségének javítása érdekében a város által használt gépjárműveket a következő aktuális csere alkalmával tisztán elektromosra cseréli, és a városban nagy sűrűségű városi elektromos autó töltőállomás-hálózat kiépítését kezdi meg, az elektromos autók vásárlását valamilyen formában támogatja.

 

A programban szerepel még, hogy a városba bevezető négy, leginkább leterhelt közúton a városhatárnál magas férőhelyszámú P+R parkolók épüljenek, ahol a városba igyekvők számára magas színvonalú közösségi közlekedési lehetőségek és elektromos járműtöltő berendezések állnak rendelkezésre. Hogy erre mekkora szükség lenne, azt a VEKE Facebook-oldalán a Petőfi híd környékén kialakult állapotokkal jellemezték.

 

A program emellett elkötelezi a jelöltet az elővárosi vasút létrehozása mellett,

 

illetve a vasúti és az autóbuszpályaudvar integrációját is tartalmazó győri intermodális központ projektje mellet, ezt mind a kettőt EU-s pénzből, a kormány közreműködésével valósítaná meg a program, míg a korábbi javaslatokra önkormányzati pénzeket fordítana.

 

Vajon ki áll a program mellé?

 

Január 26-án választ polgármestert a város, és a hat jelöltből eddig három beszélt a buszokról. A civil Balla Jenő azt mondta: fontos, hogy minél zöldebb legyen a győri tömegközlekedés.

 

Dézsi Csaba András, a Fidesz-KDNP jelöltje programjában azt ígérte: megújítja az autóbuszparkot, a győriek javaslatai alapján felülvizsgálja és stabilizálja a menetrendet. „Sokrétű közlekedést képzelünk el, amelyben az egyéni és közösségi közlekedés, a gépjármű- és kerékpárforgalom megfelelően kapcsolódik egymáshoz” – írta.

 

A VEKE programjához legközelebb talán az ellenzék közös jelöltje, Pollreisz Balázs került,

 

aki az Ugytudjuk.hu nyomtatott kiadásának azt nyilatkozta, hogy a közösségi közlekedést komplexen kell átalakítani. Szerinte létre kell hozni egy, a VEKE javaslatához hasonló Győri Közlekedési Központot.

 

De ki írja alá közülük a VEKE programját? Nem tudjuk, de megkérdeztük, amint tudunk valamit, jelentkezünk – ha pedig a jelöltek nem reagálnak, akkor legkésőbb az Azonnali által szervezett vitán rá fogunk kérdezni a dologra.

 

NYITÓKÉP: Volánbusz

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Azt kérik, hogy halkabb legyen a háttérzene is a járvány alatt.

Míg a választás előtt az egyik legnépszerűbb politikus volt Igor Matovič, a koronavírus-járvány második hulláma és a kormányzása körüli botrányok kikezdték a támogatottságát.

Az olténiai Deveseluban inkább szavaztak egy halottra, mint a másik két jelöltre.

Egyre több a fertőzött, a tesztkapacitásokat nem növeljük, és sajnos egyre többen vesztik életüket a koronavírus miatt. Mutatjuk, hogyan terjed a járvány Magyarországon és a környező országokban.

Köszi, két kommentelő!

Habár a székely fővárosnak nevezett városban ma a magyarok már nincsenek többségben, a román szavazatok felaprózódása miatt Soós Zoltán nagyot tudott nyerni.

A független Nicușor Dan lett Bukarest főpolgármestere. Az exit poll eredmények szerint 47 százalékot szerzett, jelentősen megelőzve a 39 százalékot hozó szocdem Gabriela Fireat.

A hét kérdése

Orbán Viktor bejelentette, a Magyar Közlöny megírta: hétfőtől minden szórakozóhely és kocsma legkésőbb este 11 óráig lehet nyitva. Mit hoz majd magával a 23 órás zárás?

Azért ide elnéznénk

A „kocsmai evangelizáció” jegyében fog erről beszélgetni Fabiny Tamás püspök, Kajdi Csaba influenszer és Török Csaba pap. Szeptember 29.

Mit tanulhat, exportálhat Budapest Bécsből? Erről beszél Techet Péter, az Azonnali főmunkatársa az IDEA szervezésében. Október 1.

Ezt is szerettétek

A tíz, legrövidebb idő alatt helyes megfejtést beküldő versenyző iskolája egy-egy nagy értékű okosbútorral lesz gazdagabb.

A Helyzetben az abaújkéri Wesley János Iskolába látogattunk, hogy megtudjuk: mit jelent az ott tanulóknak és a pedagógusoknak a kormány megszorítása.

Lesz-e még bármi ugyanolyan, mint a járvány előtt? Jól költi-e el az állam a gazdasági akcióterv támogatásait?

Balogh Ákos Gergely Index-főszerkhelyettes a Mérték Médiaelemző Műhely munkatársával, Urbán Ágnessel vitázott a Helyzetben.

A sötét anyag kutatásáért kapta meg a rangos Viktor Ambartsumian-díjat Alex Szalay, a Johns Hopkins Egyetem magyar asztrofizkusa. Interjú!

Miben tud egyetérteni a szélsőjobboldal és a Háttér Társaság? Dúró Dóra és Dombos Tamás a Helyzetben!

Mi köze a belarusz diktátornak az oroszokhoz? Miért belarusz, miért nem Fehéroroszország?

Twitter megosztás Google+ megosztás