Tivornyázókat, kondi- és sminkfüggőket toborozna a brit hadsereg

Szerző: Illés Gergő
2020.01.03. 21:11

Igazi, életre szóló önbizalmat a piálással, a shoppingolással és a kondizással nem lehet építeni, ezért kell inkább a seregbe menni – mondják.

Tivornyázókat, kondi- és sminkfüggőket toborozna a brit hadsereg

A brit hadsereg régóta készít ötletes, de sokszor meglehetősen provokatív toborzóplakátokat és kisfilmeket: tavaly egy erősen megosztó kampányban többek között a „hópihéket” (snowflakes, körülbelül olyan emberekre utal, akik mindentől rezegnek, mint a nyárfalevél), a „millenialokat", az „osztálybohócokat”, a „telefonzombikat” és a „szelfifüggőket” akarták becsábítani a seregbe. Tették mindezt

megidézve az 1914-es brit toborzási plakátot, ahol az ikonikus hadügyminiszter Lord Kitchener szólít fel a hadseregbe való belépésre.

Az idei kampányban is próbálták kibillenteni a komfortzónájukból a plakátokra és a kisfilmekre tekintő fiatalokat, most a brit hadsereg a BBC tudósítása szerint a tivornyázókra, a kondi- és sminkfüggőkre, a fast fashion-rajongókra és a közösségi médiára cuppanó fiatalokra igazította a kampányát. Ennek lényege, hogy csak a hadsereg adhat valakinek életre szóló önbizalmat, a plakátokon ilyen szövegek állnak:

Facebook-függőknek:

„Az önbizalom tarthat egy lájk erejéig. Vagy szólhat egy életre is.”

Testépítőknek: „Önbizalmat lehet építeni egy nyárra. Meg egy életre is.”

Sminkeseknek: „Az önbizalmat minden nap fel lehet festeni. Vagy szólhat egy életre is.”

Piásoknak: „Az önbizalom tarthat egy estén át. Vagy szólhat egy életre is.”

A plakátok mellett hasonló üzenettel egy egyperces kisfilm is készült, íme:

A brit hadsereg toborzásért felelős vezetője, Nick MacKenzie ezredes a kampányról elmondta: „Ki akartuk emelni, hogy egy karrier a hadseregben nem csak érdekes lehetőségeket, kihívásokat és kalandokat tartogat,

de olyan hosszú távú önbizalmat ad, amit egyébként más szakmában nehezen lehetne megtalálni”.

Ilyesmi, extravagáns toborzási stratégiákra viszont szükség van, hiszen tavaly már kilencedik éve zsugorodik a brit hadsereg mérete. Így nagy kihívás az, hogy hogyan lehetne a hadsereget közelebb hozni a fiatalokhoz, ezzel új embereket bevonzani. Mindenesetre a tavalyi kampány sikeres volt, hiszen 2019 augusztusáig az azt megelőző év azonos időszakához képest jó 13 százalékkal nőtt a hadsereghez csatlakozók száma – habár a sereget elhagyók száma még így is több volt, mint ahány új ember érkezett.

Illés Gergő
Illés Gergő az Azonnali újságírója

Európai politikáról, Közép-Európáról ír. Magyar belpolitikáról pedig akkor, ha ideges.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek