+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Pintér Bence
2020. január 3. péntek, 09:43
Hiába jönnek új buszok, újra tömegesen maradhatnak ki a járatok: a szakszervezet szerint a Volánbusz nem tudja kezelni a helyzetet.

Győrben január 26-án polgármestert választanak, és bárki is legyen a győztes a hat jelölt közül, biztos, hogy az egyik első dolga a győri buszközlekedés rendbetétele lesz,

 

ugyanis a Volánbusz decemberi győzelmi jelentése ellenére nagyon nincs rendben a győri buszközlekedés a szakszervezet szerint.

 

Mint arról korábban írtunk, tavaly ősszel gyakorlatilag szétesett a győri tömegközlekedés, tömegesen maradtak ki járatok a sofőrhiány és a meglehetősen öreg buszok műszaki állapota miatt. December elején azonban a Volánbusz Ungár Péter LMP-s parlamenti képviselő (az Azonnali egyik tulajdonosa) kérdésére azt nyilatkozta: a helyzet rendeződött, a buszközlekedés helyreállt, sofőröket vezényeltek át és képeznek ki.

 

Emellett azt is bejelentették, hogy januárban 17, nyáron pedig 22 új busszal frissítik a győri járműparkot, amire tényleg ráfér egy alapos frissítés: a VEKE győri szekciójának statisztikái szerint még a januárban érkező buszokkal együtt is siralmas a győri buszpark állapota tulajdonképpen minden szempontból. Az új buszokon kívül ugyanis nincs például légkondis jármű a városban.

 

A 18 tagszervezetet és 5500 dolgozót tömörítő Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetségének elnöke, Dobi István szerint ugyanis csak átmeneti megoldásnak bizonyult a győri városi autóbusz-közlekedéshez más területekről átvezényelt autóbuszvezetők győri foglalkoztatása, ami csak időlegesen és nem teljes körűen tudta kezelni a munkaerőhiány okozta problémákat.

 

A szakszervezet információi szerint csak a kevésbé forgalmas, ünnepi időszakban napi száz járat maradt ki, a helyzet pedig az iskolák nyitásával még súlyosabb lehet,

 

ugyanis 10-15 fordára (egy adott autóbusz egy napi menetprogramjára) a munkaerőhiány miatt nem tudnak autóbuszvezetőt vezényelni, tehát tovább növekszik a kimaradó járatok száma.

 

A kialakult helyzet ráadásul tovább növeli a még rendszerben dolgozó sofőrök terhelését, akik már amúgy is rendkívül leterheltek. Ha így marad minden, akkor gyakorlatilag szünet nélkül kell vezetniük a sofőröknek a városban. „Az autóbuszvezetőknél a folyamatosan fennálló maximális terhelés egészségügyi problémákat is okoz” – áll a közleményben.

 

„Az egyre nagyobb feszültség tovább generálja fluktuációt, mindennaposak a VOLÁNBUSZ Zrt-től leszámoló autóbuszvezetők. Egyértelmű, hogy Győrben is minimum 2000 forintos besorolási alapbért kellene az autóbuszvezetőknek biztosítani és ezzel az intézkedéssel a VOLÁNBUSZ  enyhíteni tudná a munkaerőhiányt” – írta Dobi.

 

A szakszervezeti vezetőt elértük telefonon is. Dobi elmondta: a Volánbusz nem mond igazat, ha azt állítja, hogy kezelni tudja a helyzetet.

 

Kerestük az ügyben a Volánbuszt is, ott azonban nincsen telefonon is elérhető sajtóosztály, a sajtókapcsolati e-mail-címről pedig november óta még egyszer sem kaptunk választ.

 

FOTÓ: Wikipedia

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Miért tudott nyerni Temesváron a német jelölt? Mennyire volt befolyással a járvány a románokra? Interjú Claudiu D. Tufiș bukaresti politológussal!

Formabontó öltetnek tűnt Mike Gielené, aki egy eltérített helikopterrel szöktette volna meg párját a börtönből – az út lefoglalásánál azonban a saját nevét adta meg.

Azt kérik, hogy halkabb legyen a háttérzene is a járvány alatt.

Míg a választás előtt az egyik legnépszerűbb politikus volt Igor Matovič, a koronavírus-járvány második hulláma és a kormányzása körüli botrányok kikezdték a támogatottságát.

Az olténiai Deveseluban inkább szavaztak egy halottra, mint a másik két jelöltre.

Egyre több a fertőzött, a tesztkapacitásokat nem növeljük, és sajnos egyre többen vesztik életüket a koronavírus miatt. Mutatjuk, hogyan terjed a járvány Magyarországon és a környező országokban.

A hét kérdése

Orbán Viktor bejelentette, a Magyar Közlöny megírta: hétfőtől minden szórakozóhely és kocsma legkésőbb este 11 óráig lehet nyitva. Mit hoz majd magával a 23 órás zárás?

Azért ide elnéznénk

A „kocsmai evangelizáció” jegyében fog erről beszélgetni Fabiny Tamás püspök, Kajdi Csaba influenszer és Török Csaba pap. Szeptember 29.

Mit tanulhat, exportálhat Budapest Bécsből? Erről beszél Techet Péter, az Azonnali főmunkatársa az IDEA szervezésében. Október 1.

Vitatható ökopolitika Schiffer Andrással október 3-án.

Ezt is szerettétek

A tíz, legrövidebb idő alatt helyes megfejtést beküldő versenyző iskolája egy-egy nagy értékű okosbútorral lesz gazdagabb.

A Helyzetben az abaújkéri Wesley János Iskolába látogattunk, hogy megtudjuk: mit jelent az ott tanulóknak és a pedagógusoknak a kormány megszorítása.

Lesz-e még bármi ugyanolyan, mint a járvány előtt? Jól költi-e el az állam a gazdasági akcióterv támogatásait?

Balogh Ákos Gergely Index-főszerkhelyettes a Mérték Médiaelemző Műhely munkatársával, Urbán Ágnessel vitázott a Helyzetben.

A sötét anyag kutatásáért kapta meg a rangos Viktor Ambartsumian-díjat Alex Szalay, a Johns Hopkins Egyetem magyar asztrofizkusa. Interjú!

Miben tud egyetérteni a szélsőjobboldal és a Háttér Társaság? Dúró Dóra és Dombos Tamás a Helyzetben!

Mi köze a belarusz diktátornak az oroszokhoz? Miért belarusz, miért nem Fehéroroszország?

Twitter megosztás Google+ megosztás