+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Pintér Bence
2020. január 3. péntek, 09:43
Hiába jönnek új buszok, újra tömegesen maradhatnak ki a járatok: a szakszervezet szerint a Volánbusz nem tudja kezelni a helyzetet.

Győrben január 26-án polgármestert választanak, és bárki is legyen a győztes a hat jelölt közül, biztos, hogy az egyik első dolga a győri buszközlekedés rendbetétele lesz,

 

ugyanis a Volánbusz decemberi győzelmi jelentése ellenére nagyon nincs rendben a győri buszközlekedés a szakszervezet szerint.

 

Mint arról korábban írtunk, tavaly ősszel gyakorlatilag szétesett a győri tömegközlekedés, tömegesen maradtak ki járatok a sofőrhiány és a meglehetősen öreg buszok műszaki állapota miatt. December elején azonban a Volánbusz Ungár Péter LMP-s parlamenti képviselő (az Azonnali egyik tulajdonosa) kérdésére azt nyilatkozta: a helyzet rendeződött, a buszközlekedés helyreállt, sofőröket vezényeltek át és képeznek ki.

 

Emellett azt is bejelentették, hogy januárban 17, nyáron pedig 22 új busszal frissítik a győri járműparkot, amire tényleg ráfér egy alapos frissítés: a VEKE győri szekciójának statisztikái szerint még a januárban érkező buszokkal együtt is siralmas a győri buszpark állapota tulajdonképpen minden szempontból. Az új buszokon kívül ugyanis nincs például légkondis jármű a városban.

 

A 18 tagszervezetet és 5500 dolgozót tömörítő Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetségének elnöke, Dobi István szerint ugyanis csak átmeneti megoldásnak bizonyult a győri városi autóbusz-közlekedéshez más területekről átvezényelt autóbuszvezetők győri foglalkoztatása, ami csak időlegesen és nem teljes körűen tudta kezelni a munkaerőhiány okozta problémákat.

 

A szakszervezet információi szerint csak a kevésbé forgalmas, ünnepi időszakban napi száz járat maradt ki, a helyzet pedig az iskolák nyitásával még súlyosabb lehet,

 

ugyanis 10-15 fordára (egy adott autóbusz egy napi menetprogramjára) a munkaerőhiány miatt nem tudnak autóbuszvezetőt vezényelni, tehát tovább növekszik a kimaradó járatok száma.

 

A kialakult helyzet ráadásul tovább növeli a még rendszerben dolgozó sofőrök terhelését, akik már amúgy is rendkívül leterheltek. Ha így marad minden, akkor gyakorlatilag szünet nélkül kell vezetniük a sofőröknek a városban. „Az autóbuszvezetőknél a folyamatosan fennálló maximális terhelés egészségügyi problémákat is okoz” – áll a közleményben.

 

„Az egyre nagyobb feszültség tovább generálja fluktuációt, mindennaposak a VOLÁNBUSZ Zrt-től leszámoló autóbuszvezetők. Egyértelmű, hogy Győrben is minimum 2000 forintos besorolási alapbért kellene az autóbuszvezetőknek biztosítani és ezzel az intézkedéssel a VOLÁNBUSZ  enyhíteni tudná a munkaerőhiányt” – írta Dobi.

 

A szakszervezeti vezetőt elértük telefonon is. Dobi elmondta: a Volánbusz nem mond igazat, ha azt állítja, hogy kezelni tudja a helyzetet.

 

Kerestük az ügyben a Volánbuszt is, ott azonban nincsen telefonon is elérhető sajtóosztály, a sajtókapcsolati e-mail-címről pedig november óta még egyszer sem kaptunk választ.

 

FOTÓ: Wikipedia

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

A sikeres alkotmányos vádeljárás jelentősége Trump diszkvalifikálása lenne egy következő elnökválasztásról.

Három hónap alatt szállítják le az összesen kétmillió adag Szputnyik V-vakcinát.

Egy év kell legalább a szakértő szerint, hogy beindulhasson a tavaly decemberben alapított cégnél egy covid-vakcina tömeges gyártása.

Három ütemben érkezik nagy mennyiségben a Sputnik-V hazánkba, jelentette be Szijjártó Péter külügyminiszter.

A miniszterelnök a rádióinterjújában beszélt emellett arról is, hogy a szerbeket lessük a Sinopharm vakcinájával kapcsolatban.

Gulyás Márton és a Partizán műsora Gajdics Ottóval tarolt, TGM és a többi véleményvezér pedig a nyomukban!

A Google így kerülné el, hogy fizetnie kelljen az ausztrál médiumoknak azokért a hírekért, amiket keresőmotorjában megjelenít.

A hét kérdése

Még ugyan nem látni, mikor lesz vége a lockdownnak, de álmodozni azért lehet. A hét kérdésében pont ezt kell tenni!

Azért ide elnéznénk

Mi is, képzelheted. Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Ezt is szerettétek

Megújult a Helyzet, az Azonnali podcastja! Prieger Zsolt, az Anima Sound System frontembere mesél cigányságról, vírusról és jellemfejlődésről.

Mennyire estek be az árak a fővárosban és vidéken? Érdemes várni a lakásvásárlással vagy eladással? Ingatlanpiaci szakértőkkel beszélgettünk a Helyzetben! Podcast.

A kormányra kerülő RMDSZ akár három minisztériumot is kaphat Romániában. A választáson meglepően jól szereplő szélsőjobboldal azonban a koalícióban is okozhat zavart.

A magyar kormánypárt egyre szorultabb helyzetben van a Néppártban, a vétó hatásait pedig elszámította Orbán Viktor. Helyzet Stefano Bottonival és Hegedűs Dániellel!

Leginkább úgy, hogy nem veszel semmit. A karácsonyi vásárlási láz beindulása előtt környezetvédelmi szakemberekkel jártunk utána, hogy lehetünk zöldebbek.

Milyen volt a jugoszláv néphadsereg katonájaként megélni a boszniai háború kitörését; miért éppen úgy születetett meg a béke, ahogy?

A Helyzet vendége Eric Weaver, a Debreceni Egyetem docense, akivel megbeszéltük, mit hozhat Magyarországnak, ha Joe Biden az USA elnöke.

Twitter megosztás Google+ megosztás