Te hogyan reguláznád meg a fapadosokat?

2019.12.30. 10:12

Fapadosoknak szóló etikai kódexet próbál épp átverni az EU-s intézményeken Ujhelyi István. Te mikre köteleznéd ezeket a cégeket? Ez a hét kérdése, szavazz!

Te hogyan reguláznád meg a fapadosokat?

Ez itt az Azonnali hét kérdése rovata, ahol minden héten felteszünk egy friss, aktuális kérdést mindenféle vicces és komoly válaszokkal!

Hosszú egyeztetési folyamat végén elkészült a fapados légitársaságokra vonatkozó etikai kódex, amelyet a kezdeményező Ujhelyi István EP-képviselő a napokban átadott Adina Văleannak, az Európai Bizottság közlekedéspolitikáért felelős biztosának – adta hírül az MSZP-s politikus brüsszeli irodája. Ujhelyi azt várja, hogy ez idővel ne csak a diszkont légitársaságokra legyen érvényes.

Az MSZP politikusa – aki egyben az Európai Parlament közlekedési és turisztikai szakbizottságának alelnöke – akkor azt hangsúlyozta: nem a fapados légitársaságok ellen akarnak fellépni, hiszen üdvözlendőnek tartják ezt a „forradalmi üzleti modellt", az elmúlt időszak botrányai miatt azonban mindenképpen szükséges egy határozott fogyasztóvédelmi akcióterv az utasok jogainak megvédése érdekében.

A dokumentum kidolgozásában nemcsak légiközlekedési-, de utasjogi szakmai szervezetek és uniós szakértők, valamint magyar szakújságírók is részt vettek. Ujhelyi István azt mondta: azért húzódott idáig a javaslatsor véglegesítése, mert

igyekeztek minél szélesebb körben bevonni az érintett cégeket is, amelyek azonban meglehetősen ellenségesen, de „minimum hullámzóan” viszonyultak a kezdeményezéshez.

A „fapados etikai kódex” többek között azt javasolja, hogy

+ miként és mikor kell értesítenie a légitársaságnak az utasokat az esetleges járatmódosításokról,

+ miként kell biztosítaniuk az átfoglalás lehetőségét,

mennyi idő elteltével kell minden utasnak ivóvizet biztosítani a fedélzeten, ha bármilyen okból késik a felszállás,

az ügyfélszolgálatokat nem lehet a helyi mobiltarifánál drágábban, emelt díjas szolgáltatásként üzemeltetni,

+ a légitársaság visszamenőleg nem módosíthatja egyoldalúan egy már befoglalt jegy árát és a kapcsolódó fizetős szolgáltatásainak hozzáférhetőségét,

+ jogos követelés esetén legkésőbb harminc napon belül ki kell fizetni az utasoknak (vissza)járó kompenzáció összegét.

Ujhelyi István hozzátette: a dokumentumot megküldik minden érintett légitársaságnak is, abban bízva, hogy mind több érintett cég fog csatlakozni az etikus minimumok önkéntes betartásához.

Mit gondolsz erről? És mit csinálnál te? Szavazz!

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek