+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Hutter Marianna
2019. december 22. vasárnap, 20:10
Már annyira csendesek az elektromos buszok, hogy az balesetveszélyes. Mutatjuk, januártól mit fognak hallani a londoniak, akik ezekbe a járművekbe botlanak!

Már annyira csendesek az új elektromos buszok, mikor lassan haladnak, hogy januártól a londoni járművek egy részének kötelező lesz mesterséges zajt játszania a gyalogosok védelmében – írja a Wired.

 

Ugyanis a halkan közlekedő buszokra nehezebb felfigyelni, ez által pedig megnő annak a veszélye, hogy az óvatlan járókelőket elütik.

 

Nem véletlen London döntése, ugyanis a város polgármestere, Sadiq Khan szerint nekik van Európában a legnagyobb elektromos buszflottájuk, jelenleg több mint kétszáz ilyen járművet használnak. A hangot egyelőre csak a Szent Pál-székesegyház és a Shadwell nevű kerület közti buszútvonalon fogják tesztelni januártól, ám később ezt más vonalakra is kiterjesztik.

 

Az alábbi hangot fogják hallani a londoniak, ha közeleg majd egy-egy elektromos busz:

 

 

Az ötletet ugyanakkor nem Londonban találták ki: idén júliustól az Európai Unió szabályozza a kérdést. Ugyanis bevezették, hogy minden új elektromos járműnek tartalmaznia kell akusztikus riasztórendszert, hogy jelezze a gyalogosoknak, az autó mozgásban van. Eszerint a húsz kilométer/ óránál alacsonyabb sebességgel közlekedő autóknak legalább 56 decibeles hangerővel kell figyelmeztetnie.

 

A régebbi elektromos kocsik 2021-ig kaptak haladékot, hogy beszerezzék az előírt riasztórendszert.

 

Érdekesség, hogy a csendes elektromos járművek hordozta veszélyt az amerikai közlekedési minisztérium egy kutatása is alátámasztja, mely szerint negyven százalékkal nagyobb a valószínűsége annak, hogy valakit egy elektromos vagy hibrid autó üt el, mint annak, hogy egy klasszikus, zajos, belső égésű motorral rendelkező jármű.

 

Egyébként az elektromos járművek kapcsán nemrég az Azonnali is írt egy cikket, igaz, kicsit más témában: azt jártuk körbe, hogyan szabályoznák a sokak által imádott és gyűlölt e-rollereket a döntéshozók és a pártok.

 

FOTÓ: Oxyman / Wikipedia

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

A szakértők eredetileg arra számítottak, hogy egy Olaszországban dolgozó román hozza majd haza a koronavírust.

A koronavírus-pánik helyett a kelet-európai kulturális értékek bemutatását tartjuk fontosnak.

A debreceni alapszervezet most kilépett elnöke szerint a Jakab Péter-féle vezetés „bolsevik típusú leszámolásokat” folytat.

Még mindig nem tudni magyarországi fertőzésről, de Olaszországban tizenegy, Franciaországban pedig egy halottat követelt a héten Európában is megjelent vírus.

Láttatok már olyat, hogy valaki bekerül egy kerületi bizottságba, majd rögtön felszámolná azt? Még mi sem, de Kovács Gergely, a Kutyapárt elnöke pontosan erre készül a Hegyvidéken. Az Azonnalinak elmesélte, miért.

Hans Peter Doskozil jó szórakozást kívánt a minimálbérre pénzt sajnáló cégeknek Orbánnál.

Csak a független Szél Bernadett és Szabó Szabolcs szavazott a börtönkártérítések kifizetését befagyasztó törvényjavaslat ellen, az LMP tartózkodott, a balos pártok be se mentek.

A hét kérdése

Szombaton új parlamentet választ Szlovákia. Te kinek drukkolsz? Ez a hét kérdése, az Azonnalin te is szavazhatsz!

Azért ide elnéznénk

Milyen lehetőségei vannak a felhasználóknak a techóriások adatszerzéseivel szemben? Milyen megoldásaink vannak, hogy ne a Facebook döntsön a demokráciánkról? Február 28-án erről lesz szó a Patyolatban.

Szász Lilla a portugál exgyarmatok lakóinak visszatelepítését fotózta végig. Tárlatvezetés február 28-án.

Moldvai és gyimesi csángó táncház Budán február 29-én.

Történelmi diorámák, Star Wars-os csatajelenetek és világháborús terepasztalok Legóból Érden, a Magyar Földrajzi Múzeumban február 29-én és március 1-jén.

Mi vár Szlovákiára és a szlovákiai magyarokra a
február 29-ei választások után? Beszélgetés a Három
Hollóban március 2-án.

Ezt is szerettétek

A Fidesz EP-delegációjának vezetője szerint az EPP-vel szemben ők a nyugodt erőt képviselik, Habonynak és Mészárosnak pedig semmi
köze hozzájuk.

Igor Matovič a szlovák politika elszabadult hajóágyúja, mégis pont ez nyerheti meg neki a választásokat Szlovákiában.

Sokadik kormányzati kísérlet után is él és virul a famaffia. Elmondjuk, miért.

Merkel nem tudja teljesen meghatározni, hogy ki kövesse a kancellári székben. Nem volt ez másképp Helmut Kohl után sem.

A Fiat Professional kiemelkedően nagy jelentőséget tulajdonít a környezetvédelemnek, így folyamatosan új, jövőorientált megoldásokon dolgozik, annak érdekében, hogy mérsékelje az embert és a természetet érő káros hatásokat.

Twitter megosztás Google+ megosztás