Orbán szerint siker, hogy megnyertünk egy online szavazást, amire már a nevezés is tízezer euró

Szerző: Fekő Ádám
2019.12.11. 16:00

A budapesti bazilika előtti karácsonyi vásár olyan közönségszavazáson lett a legjobb, ahol már a jelöltséghez tízezer eurót kell kipengetni. Orbán azért büszkélkedik vele a Facebookon.

Orbán szerint siker, hogy megnyertünk egy online szavazást, amire már a nevezés is tízezer euró

Ha internetes szavazásokról van szó, Magyarország hagyományosan világelső, és ezt a tulajdonságunkat most is sikerült azzal bizonyítani, hogy hivatalosan is a Szent István bazilika előtti vásár lett Európa legszebb karácsonyi vására a European Best Destinations névre hallgató turisztikai oldal szerint – ezzel még Orbán Viktor miniszterelnök is elbüszkélkedett a Facebook-oldalán.

A vásár honlapon való jellemzése külön kiemeli Európa legnagyobb 3D-s lézershow-ját, de nemcsak a legjobb karácsonyi vásár lett a budapesti, hanem „a legjobb karácsonyi vásár a karácsony szellemével”, és a „legjobb környezettudatos karácsonyi vásár” címet is elnyerte, ráadásul 20 ezerrel több szavazatot kapott, mint tavaly, amikor a második helyre volt jó.

Az ilyen turisztikai listákat persze érdemes kis távolságtartással kezelni, és bár a European Best Destinations majdnem 300 ezer szavazata így is tekintélyt parancsoló, egy apróságot azért kihagyott például Orbán Viktor is Facebookon: az, hogy ez pontosan ugyanaz a lista, amiről a kolozsvári Ziar de Cluj hírportál egy hete már kiderítette az erdélyi nagyváros polgármesteri hivatalával történt levelezéséből,

hogy bárki bekerülhet a listázott városok közé, ahogy tette ezt szerintük teljesen indokolatlanul Kolozsvár is, ha kifizeti a 10 ezer eurós, azaz úgy 3,3 milió forintos nevezési díjat.

„Hogy lehet, hogy egy olyan kis másodkategóriás karácsonyi vásár, mint amilyen a kolozsvári, jelölt lehet egy olyan listán, amelyen nincsenek ott a valóban jó romániai vásárok (a nagyszebeni és a brassói), nem beszélve arról, hogy egy lapon emlegetik a bécsi, budapesti, prágai vásárokkal?” – tette fel akkor a kérdést a kolozsvári portál tudósítója a Transindex fordítása szerint.

Kolozsvár ennyi pénzért végül a nyolcadik helyet szerezte meg, a vajdasági Újvidék pedig annak ellenére hozott össze egy tizedik pozíciót, hogy már a minden különlegességet felnagyítani igyekvő promóciós képeken sem tűnik fel semmi őrülten izgalmas. Pozsony a 19. helyet csípte meg.

A listát nézve nem is annyira meglepő, hogy az amúgy idén tényleg minden csicsát megkapott budapesti lett az első, megelőzve a régiónk karácsonyi vásárainak ősatyjának számító Bécset, ahova idén is számtalan turistabusz indul Budapestről egy jó puncsozásra. A tényleg híres németországi karácsonyi vásárok, mint a 14. század óta létező frankfurti, a Lebkuchen miatt népszerű nürnbergi vagy a 15. század óta számontartott drezdai pedig eleve nem is szerepelnek a fizetős listán. Az évente négymillió turistát bevonzó kölni a 17. helyet szerezte meg.

Azon persze lehet vitázni, hoz-e ez a díj bármit is a 10 ezer euróért cserébe, de amúgy az oldal saját bevallása szerint elég népszerű, Facebookon például 77 ezer ember követi őket, és azt állítják, összességében 5,5 millió utazóval van valamilyen kapcsolata a hálózatuknak. Ez utóbbit azért árnyalja, hogy a szállásfoglalási szolgáltatásaik általában annyiból állnak, hogy tovább viszik a felhasználót Booking.com-ra.

A valós adatokat a Similar Web nyilvánosan elérhető részén érdemes nézni:

eszerint például Nagy-Britannia 1893. leglátogatottabb turisztikai oldaláról van szó,

ami általában a karácsonyi vásárokkal kapcsolatos keresésekkel tartja magát szinten, a forgalmuk 88 százaléka a Google-ről érkezik, novemberben ez például 500 ezer látogatót jelentett átlagosan másfél perc oldalon töltött idővel.

Elküldtük szerda délelőtt kérdéseinket az European Best Destinationsnek, illetve a Magyar Turisztikai Ügynökségnek is arról, mennyire éri meg egy online szavazáson való szereplésre pénzt költeni, illetve hogy idén mennyi volt a nevezési díj, de cikkünk délután 16 órai megjelenéséig nem kaptunk választ.

FOTÓ: Advent Bazilika

Fekő Ádám
Fekő Ádám Az Azonnali újságírója

Hétközben újságíró, hétvégén boldog ember. Akár ugyanabban a mondatban is szívesen okoskodik a magyar futball izgalmairól és a populizmus veszélyeiről, emellett nagyon szereti a szovjet jellegű épületeket.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek