A Facebook munkatársai szerint a politikusok által terjesztett félrevezető információknak túlságosan káros a hatásuk a társadalomra ahhoz, hogy pénzt fogadjon el a vállalat az ilyen hirdetésekért.
Több mint kétszázötven Facebook-dolgozó írta alá azt a levelet, melyben kritizálják a közösségi oldalt azért, mert az akkor is enged futni fizetett politikai hirdetéseket, ha az hazugságokat tartalmaz – írja az AP News.
Az erről szóló levelet a New York Times tette közzé hétfőn. Ebben a cég munkatársai többek közt azt kérik, a politikai hirdetéseknél is hasonló elvet kövessen a Facebook, mint bármilyen más típusú hirdetés esetén.
A Facebook munkatársai azt is szeretnék elérni, hogy a politikai hirdetéseket vizuálisan jobban különítsék el, hogy egyszerűbb legyen megkülönböztetni őket a többi tartalomtól. Kérik azt is, hogy a cég korlátozza, mennyire lehessen a politikai hirdetéseket targetálni.
Mint az AP News írja, ugyan a levelet aláíró 250 dolgozó létszáma elég alacsony ahhoz képest, hogy összesen 35 ezer munkatársa van a Facebooknak, mégis rendhagyónak számít a tiltakozásuk, ez ugyanis inkább az olyan óriástech cégek dolgozóira jellemző, mint a Google vagy az Amazon.
A Facebook szóvivője, Bertha Thomson egyébként azt nyilatkozta,
FOTÓ: Book Catalog / Flickr
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.