+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Hutter Marianna
2019. szeptember 24. kedd, 08:54
Bár egyre több szó esik arról, hogy az Európai Unió küzdene a klímaváltozás és a károsanyag-kibocsátás ellen, attól még belefér nekik, hogy több pénzt fordítsanak az egyik leginkább környezetszennyező utazási módra.

Ugyan az Európai Unió azt kommunikálja, egyre nagyobb hangsúlyt szeretne fektetni a zöld ügyekre, mégis több mint 3,5 millió euróval megemelik azt a keretet, amiből vezető tisztviselői magánrepülőgéppel utazhatnak – írja a Politico egy szeptemberben megjelent közbeszerzési kiírásra hivatkozva. Az összeg közel 1,1 milliárd forintnak felel meg.

 

Eddig az uniós vezetők magángépezésére 7,14 millió eurót (2,2 milliárd forintot) szántak a 2016-tól 2021-ig tartó öt éves időszakra, ezt az összeget növelték most meg 10,71 millió euróra (3,3 milliárd forint).

 

A „légi taxit” többek közt az Európai Bizottság, illetve az Európai Tanács elnöke és az Európai Parlament elnöksége használhatja stábjával együtt.

 

Az Európai Bizottság szerint egyébként csak akkor bérelnek magánrepülőgépet, ha nincsen más lehetőség. Hangsúlyozták azt is: attól még, hogy a magánrepülőgép bérlésére fordítható keretet megnövelték, nem biztos, hogy a teljes összeget el is fogják költeni.

 

A keret növelése annak fényében különösen érdekes, hogy az Európai Bizottság idén megválasztott új elnöke, Ursula von der Leyen éppen, hogy azt ígérte: 2050-re klímasemleges lesz az EU. Ezen felül azt is szeretné elérni, hogy 2030-ra az unió országainak károsanyag-kibocsátását legalább a felével csökkenjen az 1990-es szinthez képest. Ehhez képest viszont a magánrepülőzés éppen, hogy a környezetre az egyik legkárosabb közlekedési mód.

 

FOTÓ: Michael Coghlan / Flickr

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Puebla állam kormányzója, Luis Miguel Barbosa valószínűleg megnyerte a félretájékoztatási versenyt online beszédében.

Ugyanazzal a kanállal áldoztattak végig híveket, miközben a koronavírus a nyállal terjed leginkább. Megkérdeztük, hogy csinálják ezt a magyarországi ortodoxok.

A brit egészségügyi rendszernek legalább húszezer ilyen készülékre lenne szüksége, a kényszerűségből nem versenyző csapatok segíthetnek be.

Vlagyimir Putyin szóvivője maga erősítette meg, hogy az elnöki hivatalból is pozitív lett egy ember tesztje. A sajtó tud.

Az érkező magyar kamionosokra 14 nap karantén vár mostantól, akkor is, ha nem mutatják koronavírus gyanúját.

A britek heteken belül házilag is tesztelhetik, megfertőződtek-e a koronavírussal. Elérhető lesz-e ilyen teszt Magyarországon is? Egyáltalán van értelme?

A hét kérdése

Őket üti meg a legjobban a koronavírus miatti leállás: te mivel segíted a fennmaradásukat? Ez a hét kérdése az Azonnalin!

Azért ide elnéznénk

Csatlakozz a csoportunkhoz, és vészeljük át együtt a karantént!

Minden este 8-kor az erkélyről vagy ablakból, amíg aktuális.

Március 28-án fél 9-től kapcsolj le mindent otthon: környezetvédelemnek és digitális detoxnak is jó.

Bulizz virtuálisan fél Béccsel március 28-án éjszaka, ingyen!

Ezt is szerettétek

Indul az Azonnali Trianon 100 podcastsorozata! Itt nem az a téma, hogy kinek fáj vagy nem fáj eléggé Trianon, hanem, hogy mi történt. Az első vendég Révész Tamás hadtörténész.

Pedig két nappal korábban kezdődött, mint a pesti, és még Kossuth Lajos is hatással volt rá.

„Szovjetológiának” tűnik Olaszországból a magyar kormány kommunikációja a koronavírusról – mondta a Helyzetben Stefano Bottoni magyar-olasz történész.

Hogyan hozta a sírból vissza esélyeit Joe Biden? Miért veszíthet akár tömegesen latinó szavazókat Bernie Sanders? Dörzsölheti-e a tenyerét Trump?

Meddig engedi elfajulni a bulit az MNB, és mikor szab gátat a gyenge forintnak? Lesz-e 350 forintos euró? Zsiday Viktor és Isztin Péter magyarázzák el.

A SME felvidéki magyar főszerkesztője, Balog Beáta a karrierjéről, a Kuciak-gyilkosság utáni szlovák médiáról és arról, milyen hatással volt a NER a határon túli magyarságra.

Twitter megosztás Google+ megosztás