Már a képmegosztónál is belátták, rettentő káros a fiatalok testképére, ha az arcukba nyomják a pénzért megvásárolható szépülés lehetőségét.
Mivel egyre egyértelműbbé válik, mennyire káros tud lenni az emberek önértékelésére az amúgy nagyrészt már bújtatott reklámokból álló Instagram, a képmegosztónál úgy döntöttek, javítanak valamit at ázsiójukon: a szolgáltatás szabályzata szerint a továbbiakban a súlycsökkentőket és plasztikai beavatkozásokat promózó reklámposztokat nem láthatják majd 18 éven aluli felhasználók, de többet az egész Instáról eltüntetnek – írja a Dazed Digital.
A szabályzat a Facebookra is fog vonatkozni, de nem véletlenül az Instagramot emelik ki, hiszen most már tanulmányok sokasága is igazolta, hogy a fiatalok pozitív testképének is rettentő sokat árt, ha gyönyörűen fotózott influencerek ígérnek nekik pénzért azonnali fogyást, vagy monjduk nagyobb melleket.
„Azt szeretnénk, hogy az Instagram egy boldog hely legyen bárki számára, az új szabályzat pedig azt a nyomást hivatott csökkenteni, ami néha a közösségi média felhasználóira nehezedik” – mondta az Instagram szabályzati menedzsere, Emma Collins.
Az elmúlt években óriási iparág épült arra, hogy túlnyomó részt női influencerek súlycsökkentő termékeket reklámozzanak a képmegosztón: Kim Kardashian legutóbb diétás nyalókát ajánlott követői figyelmébe, de feltűnnek a méregtelenítő teák Kylie Jennernél, Cardi B-nél vagy Iggy Azaleanál is. Ezek a termékek általában nem azért problémásak, mert az esetek nagyrészében semmilyen tényleges hatásuk nincs, hanem azért, mert a felsorolt neveknek például milliónyi fiatal lány a követője, akik azt hiszik, pár nyalóka megvásárlásátül hasonlítani fognak tökéletesre plasztikázott kedvenceikre.
FOTÓ: 9Gag
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.