Szűrni kezdi a súlycsökkentők és plasztikai beavatkozások reklámjait az Instagram

Szerző: Fekő Ádám
2019.09.22. 09:44

Már a képmegosztónál is belátták, rettentő káros a fiatalok testképére, ha az arcukba nyomják a pénzért megvásárolható szépülés lehetőségét.

Szűrni kezdi a súlycsökkentők és plasztikai beavatkozások reklámjait az Instagram

Mivel egyre egyértelműbbé válik, mennyire káros tud lenni az emberek önértékelésére az amúgy nagyrészt már bújtatott reklámokból álló Instagram, a képmegosztónál úgy döntöttek, javítanak valamit at ázsiójukon: a szolgáltatás szabályzata szerint a továbbiakban a súlycsökkentőket és plasztikai beavatkozásokat promózó reklámposztokat nem láthatják majd 18 éven aluli felhasználók, de többet az egész Instáról eltüntetnek – írja a Dazed Digital. 

A szabályzat a Facebookra is fog vonatkozni, de nem véletlenül az Instagramot emelik ki, hiszen most már tanulmányok sokasága is igazolta, hogy a fiatalok pozitív testképének is rettentő sokat árt, ha gyönyörűen fotózott influencerek ígérnek nekik pénzért azonnali fogyást, vagy monjduk nagyobb melleket.

A pontos szabályzat szerint az összes olyan termék reklámja eltűnik a 18 év alattiak elől, ami konkrét árat jelöl meg, vagy bárhogy vásárlásra ösztönzi a felhasználót, a kedvezményes kódokkal csodát ígérő posztokat pedig teljes egészében törlik.
 

„Azt szeretnénk, hogy az Instagram egy boldog hely legyen bárki számára, az új szabályzat pedig azt a nyomást hivatott csökkenteni, ami néha a közösségi média felhasználóira nehezedik” – mondta az Instagram szabályzati menedzsere, Emma Collins.

Az elmúlt években óriási iparág épült arra, hogy túlnyomó részt női influencerek súlycsökkentő termékeket reklámozzanak a képmegosztón: Kim Kardashian legutóbb diétás nyalókát ajánlott követői figyelmébe, de feltűnnek a méregtelenítő teák Kylie Jennernél, Cardi B-nél vagy Iggy Azaleanál is. Ezek a termékek általában nem azért problémásak, mert az esetek nagyrészében semmilyen tényleges hatásuk nincs, hanem azért, mert a felsorolt neveknek például milliónyi fiatal lány a követője, akik azt hiszik, pár nyalóka megvásárlásátül hasonlítani fognak tökéletesre plasztikázott kedvenceikre.

FOTÓ: 9Gag

Fekő Ádám
Fekő Ádám Az Azonnali újságírója

Hétközben újságíró, hétvégén boldog ember. Akár ugyanabban a mondatban is szívesen okoskodik a magyar futball izgalmairól és a populizmus veszélyeiről, emellett nagyon szereti a szovjet jellegű épületeket.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek